Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مختاری از برگزاری ویژه برنامه «خدیجه (س)، مادر امت» همزمان با شب و روز دهمین روز ماه مبارک رمضان در ۱۶ امامزاده شاخص خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، حجت الاسلام « اسماعیل مختاری» امروز (24 اردیبهشت) در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند، در رابطه با مقام و منزلت حضرت خدیجه(س)، اظهار داشت: حضرت خدیجه به‌ عنوان نماد ایمان و ولایت‌مداری شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ایثار و فداکاری، همراهی با رهبری در سخت‌ترین شرایط تحریم‌های تاریخ، اقدام به‌موقع در دفاع از انقلاب،ایثار و زهد و اخلاص  را از دیگر ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) ذکر کرد و گفت: آنچه ما در جامعه امروز بدان نياز داريم چگونگي تربيت خديجه‌هاست كه بتوانند زندگي شاد و سالم و همراه با موفقيت داشته باشند.
 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به تأکیدات رهبری در زمینه پاسداشت و زنده نگهداشتن نام و یاد حضرت خدیجه(س) به عنوان نخستین بانوى بزرگوار اسلام، تبیین کرد: به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، ویژه برنامه «خدیجه، مادر امت» در 16 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می شود.
 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه این مراسم با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسئولان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بانوان و به ویژه مادران و همسران شهدا برگزار می‌شود، تصریح کرد: پذیرایی با افطار ساده از میهمانان، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل خوانی، سخنرانی و مدیحه سرایی از برنامه‌های مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه(س) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.
 

وی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار در راستای ترویج فرهنگ اسلام گام های بزرگی برداشت و سرمایه خود را برای ترویج اسلام گذاشت، افزود: ویژه برنامه رحلت حضرت خدیجه (س) با هماهنگی‌های به عمل آمده با هئیت امناء و هیئات مذهبی به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام برگزار می‌شود.
 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد، تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) پس از گذشت 25 سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبرخدا را تنها گذاشت و به سوی جهان ابدی پرواز کرد.



 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان مجلس نمایشگاه قرآن آران و بیدگل اصفهان آیت الله مصباح یزدی قرآن کریم جنوب کرمان بقعه متبركه ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد

مهدی اسلام‌خواه گفت: هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا یازدهم این ماه ادامه دارد.

او گفت : حدود ۳۰ برنامه محوری این هفته در استان اجرا می‌شود که نخستین آنها اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد.

اسلام خواه گفت : تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)