Web Analytics Made Easy - Statcounter

این شهر حدود نُه ماه هست که در محاصره است و مدعیان حقوق بشر در خصوص آنان فقط سکوت می کنند.

به گزارش مشرق، جبهه مقاومت انصارالله یمن روز شنبه (بیست و یکم اردیبهشت ماه) به صورت یک جانبه نیروهایش را از بندرهای «الحدیده، رأس عیسی و الصلیف» خارج کرد تا دوباره حُسن نیت خود را برای اجرای توافق استکهلم که بیست ودوم آذرماه سال گذشته به دست آمده بود، نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه مقاومت انصارالله پایبندی خود را به توافق استکهلم به صورت عملی برای دستیابی به راه حل سیاسی به نمایش گذاشت اما ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی همچنان به نقض آتش بس و کارشکنی‌ها ادامه می‌دهد که نمونه واضح آن محاصره شهر الدریهمی در استان الحدیده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، وضعیت انسانی در شهر محاصره شده «الدریهمی» رو به وخامت است و کمبود مواد غذایی، بهداشتی و درمانی شرایط را برای شهروندان یمنی در این شهر بحرانی کرده است.

آرشیو

یک منبع میدانی اعلام کرد: گرسنگی و سو تغذیه مردم به خصوص زنان و کودکان از یک سو و شیوع بیماری‌های واگیردار و افزایش آمار مرگ و میر وضعیت را در الدریهمی فاجعه بار کرده است.

این منبع میدانی با بیان اینکه مشکلات مردم الدریهمی فقط ناشی از نتایج زیان بار محاصره نیست، گفت: نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی رژیم‌های سعودی و اماراتی از زمین و هوا مناطق مختلف الدریهمی را هدف قرار می‌دهند.

وی با توضیح این مطلب که حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای سعودی‌ها و اماراتی‌ها همزمان با محاصره بیشتر به یک تراژدی شبیه است، افزود: وضعیت زمانی دردناک‌تر می‌شود که مدعیان دفاع از حقوق بشر در خصوص این جنایت سکوت می‌کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: سازمان‌ها و نهادهای مدعی حقوق بشر نه تنها برای رسیدگی به وضعیت شهر محاصره شده الدریهمی اقدامی نمی‌کنند بلکه تمام تلاش و تمرکز خود را به خروج نیروهای انصارالله از بندرهای «الحدیده، رأس عیسی و الصلیف» معطوف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انصارالله در تصمیمی خودخواسته برای خروج از این سه بندر وارد عمل شده است، گفت: در حال حاضر ۷ هزار تن از شهروندان حدود نُه ماه است که در الدریهمی در محاصره هستند و سازمان ملل نیز به این مسئله بی تفاوت است.

این منبع میدانی افزود: نیروهای تحت فرمان رژیم‌های سعودی و اماراتی حتی به بیماران و سالمندانی که به کمک‌های فوری درمانی احتیاج دارند، اجازه خروج نمی‌دهند و با هدف قرار دادن مستمر مسیرهای خروجی، وضعیت را در شهر محاصره شده الدریهمی پیچیده‌تر کرده‌اند.

آرشیو

به گزارش مشرق، نیروهای تحت فرمان رژیم‌های سعودی و اماراتی تنها فقط در یک مورد ۲۲ تن از کودکان و زنان یمنی را در حمله به منطقه «الکوعی» در شهر محاصره شده الدریهمی به شهادت رساندند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حدود ۷۰ درصد از زیرساخت‌های شهر محاصره شده الدریهمی (مناطق مسکونی، فروشگاه‌ها و…) در جریان حملات صورت گرفته مورد هدف قرار گرفتند و تخریب شده است.

به گفته منابع میدانی، ۷ مسجد، ۲ مرکز پزشکی و منبع اصلی آب شهر محاصره شده الدریهمی در جریان حملات تخریب شدند؛ یگان‌های توپخانه ای، موشکی، هوایی و دریایی ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به صورت مستمر شهر الدریهمی را هدف قرار می‌دهند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز بندر فجیره ارتش یمن الحدیده الدریهمی انصارالله یمن تحولات منطقه تحولات یمن تراژدی جنگ یمن رژیم های سعودی و اماراتی محاصره یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) واکنش دیدنی آقای بازیگر وقتی اسم همسرش را می‌شنود

امیرعلی نبویان در بخشی از گفتگو با برنامه «ستاره‌بازی» وقتی اسم همسرش را می‌برد اشک از چشمانش سرازیر می‌شود. این واکنش مورد استقبال مخاطبان و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # بازیگر سینما سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین
  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • (ویدئو) واکنش دیدنی آقای بازیگر وقتی اسم همسرش را می‌شنود
  • واکنش دیدنی آقای بازیگر وقتی اسم همسرش را می‌شنود |‌ ویدئو
  • مردم پنج دهه از صدای اسکویی خاطره دارند
  • حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه