Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@08:32:49 GMT

انتشار جزئیاتی از کشتی‌های خسارت دیده در سواحل امارات

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۵۶۷۱

خرداد؛ روزنامه الحیاة جزئیات و اسامی چهار کشتی که در آب‌های منطقه‌ای امارات در معرض "عملیات خرابکارانه" قرار گرفتند، منتشر و در عین حال آمریکا نیز موضع‌گیری خود را درباره عملیات مذکور اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، براساس اطلاعات منتشر شده از سوی روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، دو کشتی پرچم عربستان، یک کشتی پرچم امارات و دیگری پرچم نروژ را داشته‌اند به این ترتیب دو نفتکش متعلق به عربستان و به نام‌های "المرزوقة" و "امجد"، نفتکش سوم با اسم "میشل" متعلق به امارات و نفتکش چهارم متعلق به نروژ با اسم "آندری ویکتوری" بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گفته وزیر انرژی عربستان، یکی از دو کشتی سعودی در مسیر بندر راس تنوره در شهر الدمام در خلیج فارس حامل تانکرهای نفت بوده و قصد داشته به شرکت آرامکو در آمریکا برود.
مقامات امارت الفجیره نیز گفته‌اند، حرکت‌ کشتی‌ها و رفت‌وآمد آنها در بندر الفجیره به طور عادی در جریان است.
انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز تاکید کرد: تحقیقات درباره حادثه خرابکاری که در سواحل الفجیره رخ داد با دقت و به صورت حرفه‌ای در جریان است و حقایق مشخص خواهند شد. ما نتیجه گیری‌ها و بررسی‌های خود را خواهیم داشت.
وی بدون اشاره به نقش این کشور در جنگ یمن و حملات علیه مردم این کشور و مشارکت آن در درگیری‌های کنونی لیبی و مداخله در امور سودان و دشمنی‌ دیرینه‌اش با ایران در اظهاراتی واهی مدعی شد: حادثه خرابکاری عمدی که برای چهار کشتی در آب‌های منطقه‌ای ما رخ داد اساسش حمایت امارات و مواضع مثبت آن در حمایت از صلح و ثبات و صداقت بسیاری است که ما به دلیل شفافیت و مواضع‌مان کسب کرده‌ایم!
از سوی دیگر، واشنگتن در اولین واکنش به عملیات الفجیره اظهار کرد، بازارهای جهانی نفت بعد از عملیات خرابکارانه علیه چهار کشتی در سواحل امارات از کمک‌های کافی برخودار هستند.
وزارت انرژی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، اطمینان داد که بازارهای جهانی کمک‌ها و حمایت‌های لازم را دریافت می‌کنند.
شایلین هاینس،‌ سخنگوی وزارت انرژی درباره حملات رخ داده در نزدیکی امارت الفجیره گفت، وزارت انرژی به خوبی به تلاش‌های صورت گرفته برای تعطیلی روند انتقال نفت همانطور که دولت‌های عربستان و امارات گفتند، واقف است.
در این راستا اسکای نیوز وابسته به امارات به نقل از یک مقام آمریکای مدعی شد، ارزیابی اولیه از هدف قرار دادن چهار کشتی به احتمال دست داشتن ایران در این عملیات اشاره دارد!
این مسؤول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در عین حال گفت، تیمی آمریکایی در ارزیابی و بررسی کشتی‌های خسارت دیده به امارات کمک می‌کند اما تاکنون ادله‌ لازم برای دستیابی به جواب‌های قطعی درباره عملیات مذکور به دست نیامده است.
امارت الفجیره یکی از بزرگترین مراکز بارگیری کشتی‌ها برای سوخت نفت در جهان است. البته هنوز امارات ماهیت این حمله و عوامل پشت پرده آن را اعلام نکرده است.
این عملیات هیچ تلفات جانی و نشت مواد نفتی را به دنبال نداشت.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش