Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری در جریان سفر یک‌روزه خود به یزد در نشست شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان که در مرکز رشد پارک علم و فناوری یزد برگزار شد اظهار داشت: ظرفیت‌های استان یزد در حوزه علم و فناوری و دانش بنیان بی‌نظیر است و این استان ی را در زمره استان‌های توسعه یافته با مزیت رقابتی نیروی انسانی می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه فناوری و نوآوری و اقتصاد دانش بنیان نیاز به همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌ها در یک اکوسیستم فناوری و نوآوری داریم ادامه داد: لازم است با تغییر در نوع نگاه به این حوزه به ویژه تقویت آموزش ها و پژوهش ها شاهد تغییرات اساسی و شکوفایی باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهور با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم بودجه کشور به آموزش و پژوهش اختصاص دارد ادامه داد: پرورش و آموزش پزشکی هم در این بودجه سهم دارند اما نتوانستیم آنگونه که باید در حوزه آموزش و پژوهش رشد و رویش داشته باشیم.

وی با تاکید بر تغییر نوع نگاه به فناوری و نوآوری اضافه کرد: متاسفانه به توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان بر اساس ظرفیت ها و اکوسیسیتم محیط و جغرافیا بی توجه بودیم و تا توانسته‌ایم کارخانه‌های مختلف به نام صنعت ایجاد کرده‌ایم.

ستاری افزود: باید در استان‌هایی مانند اصفهان و یزد به لحاظ زیست بوم و ظرفیت‌هایی که در آنها وجود دارد زیرساخت ‌های گردشگری و شرکت‌ های دانش بنیان را رشد می دادیم و به استارت آپ ها توجه کنیم.

وی با اعلام آمادگی این معاونت برای تأمین زیرساخت‌های لازم برای ایجاد کارخانه نوآوری در استان یزد خبر داد و گفت: دولت در این زمینه نقش حمایتی خود را ایفا می کند اما شتاب دهنده ‌های بخش خصوصی باید در این حوزه سرمایه ‌گذاری کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه شتاب دهنده ها می توانند کارخانه نوآوری را به زایشگاهی برای شرکت ‌های دانش بنیان تبدیل کنند اظهار داشت: استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه آینده را تضمین می‌کند و اگر سیستم‌های سنتی خود را همراه با تکنولوژی نکنند در آینده بازار خود را نیز از دست می‌دهند.

به گزارش ایلنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یک روزه به استان یزد از چند شرکت‌ دانش بنیان و فناورانه بازدید کرد و در شورای راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان نیز شرکت خواهد داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: یزد علمی ستاری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا با بومی‌سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام موثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

 حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آنها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود