Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات نظامی سودان، بازداشت یک برادر عمرالبشیر رئیس جمهوری برکنار شده این کشور را تایید کردند و از فرار بردار دیگر به ترکیه خبر دادند. 

به گزارش عصرایران به نقل از منابع خبری، شورای انتقالی نظامیان سودان پیشتر در تاریخ 17 آوریل (28 اردیبهشت)، خبر بازداشت 2 برادر عمرالبشیر یعنی عبدالله و عباس را اعلام کرده بود اما هم اکنون مشخص شده تنها یک نفر از آنها در بازداشت است و دیگری به ترکیه فرار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سودان در ماه گذشته (فروردین 98) شاهد کودتای ارتش بود که در آن عمرالبشیر رئیس جمهوری پس از 30 سال حکمرانی، برکنار شد و شورای نظامی، اداره کشور را در دست گرفته است.

ژنرال "شمس‌الدین کباشی" سخنگوی شورای نظامی سودان در این خصوص گفت: بیانیه مطرح شده در خصوص دستگیری و بازداشت برادران رئیس‌جمهوری سابق دقیق نبوده  و تنها عبدالله حسن البشیر در آن تاریخ بازداشت شد.

وی افزود: یک روز پس از بیانیه شورای  انتقالی نظامیان سودان، عباس البشیر در ناحیه‌ای مرزی در یکی از کشورهای همسایه سودان دیده شد.


شرح عکس: ژنرال "شمس‌الدین کباشی" سخنگوی شورای نظامی سودان

کباشی بدون اشاره به نام کشور همسایه افزود: مقامات سودانی با کشور همسایه برای تحویل برادر رئیس جمهور برکنار شده در تماس بوده‌اند اما آن کشور حاضر به تحویل عباس‌ البشیر نشده است. 

برخی از گزارش‌‌ها نیز حکایت از حضور عباس البشیر در ترکیه دارد.

طبق گفته شورای مرکزی نظامیان سودان، عمرالبشیر و برادرش عبدالله در زندان "کوبر" خارطوم به سر می‌برند.

در روز دوشنبه، دفتر دادستانی کل سودان عمرالبشیر را به دلیل کشتار معترضان در جریان اعتراضات ضددولتی، متهم شناخت. اعتراضاتی که منجر به سرنگونی دولت وی در 11 آوریل شد.

دفتر دادستانی کل در بیانیه‌ای گفت: بخشی از این بررسی‌ها به قتل یک پزشک در ناحیه شرقی پایتخت در طول اعتراض‌ها اختصاص دارد.

کمیته پزشکان سودان  در این خصوص گفت: پس از شروع تظاهرات در ماه دسامبر، حدود 90 نفر در تیراندازی به سمت معترضان ضددولتی کشته شدند.
با این وجود آمارهای رسمی از مرگ 65 نفر در این اعتراضات خبر می‌دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، پزشکان سودانی در اوج اعتراضات گذشته به رهبران اصلی این جنبش بدل شده‌ بودند.

براساس گزارش‌های پیشین، این خشونت‌ها بین معترضان و نیروهای هوادار عمرالبشیر رخ داده است.
جرقه اصلی اعتراضات سودان، در ماه دسامبر گذشته و پس از افزایش قیمت سوخت و نان در این کشور زده شد.

شرح عکس: عمرالبشیر رئیس جمهوری وقت سودان که در کودتا برکنار شد

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برادر عمرالبشیر ترکیه فرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، یک نشریه معتبر انگلیسی زبان از احتمال حکم بازداشت سه مقام ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی در غزه خبر داد.

بر پایه این گزارش، روزنامه تایمز اعلام کرد احتمالاً دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشته ممکن است که حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده تصمیمات دیوان لاهه بر تصمیم‌های اسرائیل تأثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان کیفری بین‌المللی به شدت نگران آشفته است.

این روزنامه فاش کرد که نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6090472

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد