Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@01:33:09 GMT

چین: هرگز در برابر فشارهای آمریکا تسلیم نخواهیم شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۰۱۴۴

چین: هرگز در برابر فشارهای آمریکا تسلیم نخواهیم شد

پکن- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تهدیدهای آمریکا درباره افزایش تعرفه گمرکی نسبت به محصولات چینی گفت: چین تمایلی به ورود به جنگ تجاری ندارد اما از آن نیز نمی‎ترسد ما هرگز در برابر فشارهای خارجی تسلیم نخواهیم شد و قاطعانه از حقوق و منافع قانونی خود دفاع خواهیم کرد.

'گنگ شوانگ' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پکن اعلام کرد که افزایش تعرفه نمی‎تواند مشکل را حل کند و آغاز جنگ تجاری به همه آسیب خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: در ماه آوریل سال گذشته، آمریکا برای اولین بار تعرفه محصولات چینی را افزایش داد و چین نیز بلافاصله قاطعانه پاسخ این اقدام آمریکا را داد از آن به بعد، آمریکا پیوسته تهدیدهای جدیدی را مطرح کرده و بارها به صورت رسمی تعرفه را افزایش داده که چین نیز در برابر آن تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.
در هفته گذشته، آمریکا تهدید کرد که میزان تعرفه 200 میلیارد دلار محصول چینی را از 10 به 25 درصد افزایش دهد این اقدام آمریکا تا کنون با مخالفت جامعه بین المللی و واکنش بازارهای مالی رو به رو بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در همین رابطه تصریح کرد: پیش از این نیز چنین اتفاق‎هایی بارها افتاده است موضع چین همواره مشخص است و آمریکا نیز به خوبی آن را می‎داند ما از آمریکا می‎خواهیم با تغییر سیاست‎هایش در کنار چین به یک سو حرکت کند تا یک توافق برد - برد میان دو طرف حاصل شود.
او گفت: اکنون هیات مذاکره‎کننده چینی که در این شرایط عازم آمریکا شده ‎است مسئولیت بزرگی بر عهده دارند و با تمام توان برای حل اختلافات تلاش خواهند کرد.
وی ادامه داد: عده ای از آمریکایی‎ها بر این تصور اشتباه هستند که چین عزم و توانایی لازم برای دفاع از منافع خود را ندارد و ضمن اطلاع‎رسانی غلط، بی هیچ قید و شرطی خواستار برآورده شدن خواسته‎های خود هستند؛ به صورت طبیعی چین نیز چنین رویکردی را رد می‎کند و قاطعانه مخالف آن است.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چين جنگ تجاري آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بار دیگر بر پایبندی مقاومت به سه خواسته اصلی در هر توافق آتش‌بس تاکید کرد هرگز از این خواسته‌های اساسی کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش تسنیم، جنبش حماس اعلام کرد: هیئتی از حماس روز شنبه برای تکمیل مذاکرات در سایه تماس‌های اخیر با میانجیگران در مصر و قطر راهی قاهره می‌شود.

حماس افزود بر روح مثبتی (انعطاف پذیری) که هنگام بررسی پیشنهاد آتش بس که اخیرا دریافت کردیم، تاکید می‌کنیم.

این جنبش تاکید کرد حماس و گروه‌های مقاومت دیگر مصمم هستند توافقی به دست آید که توقف تجاوزات و عقب نشینی اشغالگران و بازگشت آوارگان را محقق کند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • صهیونیست‌ها ناچارند تسلیم شوند