Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@16:30:45 GMT

سرمربی جدید تیم ملی وارد ایران شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۰۳۹۲

سرمربی جدید تیم ملی وارد ایران شد

مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی که به زودی هدایت تیم ملی ایران را به صورت رسمی برعهده خواهد گرفت وارد کشورمان شد.

به گزارش «تابنک» به نقل از ایرنا،انتخاب جانشین کی روش در تیم ملی ایران این روز‌ها به بحث اول فوتبال کشورمان تبدیل شده و از گزینه‌های زیادی به عنوان جانشین این مربی اسم برده شد.

از چند روز قبل انتخاب مارک ویلموتس جدی‌تر از سایر گزینه‌ها به نظر می‌آمد و در نهایت مهدی تاج ساعتی قبل انتخاب این مربی بلژیکی را نهایی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلموتس در حالی سرمربی تیم ملی ایران شد که سابقه زیاد و البته چندان موفقی به عنوان سرمربی در کارنامه خود ندارد و هدایت ایران چالش بسیار مهمی برای او خواهد بود.

این مربی بلژیکی بامداد چهارشنبه به همراه دستیار خود وارد ایران شد تا ظهر امروز بعد از بازدید از امکانات فوتبال کشورمان به صورت رسمی قرارداد خود را با فدراسیون ایران به امضا برساند.

ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در فرودگاه از ویلموتس بلژیکی استقبال کرد.

وی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی ایران را برعهده خواهد داشت و گفته می‌شود ارزش قرارداد او سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است.

ویلموتس در زمانی که خود بازیکن بود، یکی از بهترین‌های بلژیک و حتی فوتبال اروپا محسوب می‌شد و عملکرد خاطره انگیزی در تیم ملی بلژیک در جام جهانی ۱۹۹۴ و باشگاه شالکه آلمان و بوردو فرانسه داشت.

او ۷۰ بار پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد و ۲۸ گل به ثمر رساند و چند سال نیز کاپیتان این تیم بود.

وی از سال ۲۰۰۳ وارد عرصه مربیگری شد و در تیم‌های شالکه، سنت ترویدنس و تیم ملی بلژیک به عنوان دستیار فعالیت کرد.

شانس در سال ۲۰۱۲ به ویلموتس رو کرد تا هدایت تیم ملی بلژیک را به عنوان سرمربی عهده دار شود.

او تیم پرستاره بلژیک را از رنکینگ چهل و چهارم رتبه فیفا به جایگاه دوم رساند و در طول ۵۱ بازی به همراه بلژیک، ۳۴ برد، ۸ تساوی و ۹ باخت به دست آورد، اما نتوانست این تیم پرامید را در جام جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۱۶ به موفقیت رسانده و برکنار شد.

ویلموتس سال ۲۰۱۷ سرمربی ساحل عاج شد و خیلی زود پس از پنج بازی که ثمره آن چهار تساوی و یک باخت بود، حکم اخراج دریافت کرد.

تیم ملی فوتبال ایران خردادماه در دو دیدار تدارکاتی به مصاف سوریه و کره جنوبی می‌رود که این بهترین فرصت است تا ویلموتس شناخت کافی را از تیم ملی ایران پیدا کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال مربی بلژیکی بهنام صفوی مارک ویلموتس هادی رضوی باتری قلب روز نکبت پایگاه نظامی آمریکا شاخص فلاکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد

آندره ویاش بواش سرمربی مشهور سال‌های نه جندان دور، با شغلی متفاوت به فوتبال بازگشت. مربی‌ای که پورتو را به قهرمانی در لیگ، جام حذفی، سوپرجام و لیگ اروپا در فصل ۱۱-۲۰۱۰ هدایت کرد، تصمیم گرفت تا وارد بخش مدیریت در فوتبال شود.  

این قبلا یک فرضیه بود، اما اکنون رسمی شده است و ویاش بواش حداقل تا سال ۲۰۲۸ به عنوان رئیس باشگاه پورتو انتخاب شد. مربی سابق چلسی، تاتنهام، زنیت، شانگهای SIPG و المپیک مارسی به دوران ۴۲ ساله پینتو دا کوستا در پورتو در سمت ریاست باشگاه پورتو پایان داد و در انتخابات به عنوان رئیس باشگاه رای آورد.

تیم مدیریتی جدید پورتو می‌تواند در مورد آینده سرجیو کونسیسائو تصمیم بگیرد. با وجود گذشت ۴۸ ساعت از تمدید قرارداد سرمربی باشگاه، ویاش بواش قدرت لازم برای فسخ آن را دارد.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان
  • سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)
  • مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان مسلمان شد
  • پیام قلعه‌نویی به تیم ملی فوتسال
  • پیام قلعه‌نویی به تیم ملی فوتسال: مطمئنم با جام برمی‌گردید
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟