Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@23:43:53 GMT

بازگشت دلار به کانال ۱۵

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۰۸۴۸

به گفته فعالان، روز سه‌شنبه معاملات دلار در بازار آزاد از هیجان زیادی برخوردار نبود و قیمت پس از ورود به کانال ۱۵ هزار تومانی، تغییرات قیمتی زیادی را تجربه نکرد. این در حالی بود که نوسانگیران افزایشی سعی می‌کردند با برجسته کردن اخبار سیاسی و منطقه‌ای جو هیجانی را در بازار ایجاد کنند و زمینه‌ساز ورود تقاضای احتیاطی به بازار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : تهدید ترامپ و اخبار برخی رسانه‌های غربی در مورد بندر فجیره از جمله موضوعاتی بودند که در آغاز به کار بازار توسط نوسانگیران در کانال‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران انعکاس پیدا کردند. با این حال، آنچه از ظهر سه‌شنبه توسط معامله‌گران بیشتر به آن پرداخته شد، حمله پهبادی به تاسیسات نفتی عربستان بود. با وجود تمام این اخبار، قیمت دلار نوسان چندانی را در روز سه‌شنبه تجربه نکرد. دیروز دلار معاملات خود را در محدوده ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومانی آغاز کرد، تا محدوده ۱۵ هزار و ۱۳۰ تومان پیش‌روی کرد و در نهایت حدود ساعت ۴ بعدازظهر روی عدد ۱۵ هزار و ۸۰ تومان به کار خود پایان داد. در واقع دامنه نوسانی شاخص ارزی در روز سه‌شنبه حدود ۵۰ تومان بود. این در حالی بود که در روز‌های ابتدایی هفته این ارز به مراتب نوسانات بیشتری را تجربه کرده بود. به‌عنوان مثال، دلار در همان روز دوشنبه به تنهایی ۲۴۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود.
به گفته فعالان، دیروز حتی نرخ حواله درهم نیز نوسان چندانی نداشت و در نهایت با ۱۰ تومان افزایش به بهای ۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. با این سطح از قیمت درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می‌توانست حدود ۱۵ هزار و ۵۰ تومان باشد. برخی فعالان باور داشتند، روز سه‌شنبه عرضه ارز در سطح مناسبی قرار داشته است؛ حال آنکه عده دیگری معتقد بودند کمبود تقاضا در بازار موجب شده بود که کشش افزایشی خاصی در بازار وجود نداشته باشد. از نظر گروه دوم، بازار در هفته گذشته افزایش زیادی را تجربه کرد و پس از آن دچار اصلاح کاهشی شد. به باور این دسته اکنون بازار در زمان استراحت قرار دارد و طی روز‌های آتی جهت حرکتی خود را پیدا خواهد کرد. این در حالی است که گروه اول باور داشتند در روزی که جو روانی زیادی به واسطه اخبار در بازار ایجاد شده بود، تنها عرضه توسط بازارساز می‌توانست مانع از جهش قیمتی دلار شود. از نظر این دسته، هم عرضه ارز در بازار داخلی رشد کرده بود و هم به احتمال زیاد، عرضه حواله درهم بیشتر شده بود.
یورو افزایش یافت
قیمت خرید دلار دیروز در بانک‌ها با اندکی کاهش همراه بود، اما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت را نسبت به روز گذشته ثابت نگه داشتند. به گزارش «ایسنا» دیروز بانک‌ها هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۴ هزار و ۴۲۱ تومان می‌خریدند که نسبت به روز گذشته ثابت بود و قیمت خرید یورو نیز با افزایش ۱۲ تومانی در شعب ارزی بانک‌ها ۱۶ هزار و ۲۰۸ تومان است. دیروز بانک‌ها هر پوند انگلیس را نیز ۱۸ هزار و ۶۹۵ تومان خریداری می‌کردند که نسبت به روز گذشته کاهشی بود. ازسوی دیگر، قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به‌طوری‌که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۷ هزار و ۲۳ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۷ هزار و ۳۵۰ تومان می‌رسید. این در حالی است که نرخ خرید یورو در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده بود. این صرافی‌ها، همچنین دیروز هر دلار آمریکا را ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان خریده و ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان می‌فروشند که قیمت دلار نیز ثابت بود.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت سکه قیمت دلار قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 408 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 38 میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 41 میلیون و 300 هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/19

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 700 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 15 میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 7 میلیون و 200 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14 میلیون و 765 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2317 دلار است.

قیمت روز ارزهای مبادله ای/ دلار ثابت ماند

 

در معاملات امروز (چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به نرخ 44 هزار و 783 تومان و حواله دلار نیز به نرخ 41 هزار و 814 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 48 هزار و 225 تومان و نرخ حواله یورو نیز به 45 هزار و 27 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 194 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 385 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • حضور ناموفق دلار در کانال ۶۰/ سیگنال مو‌رد نظر به بازار مخابره نشد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد