Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@10:02:04 GMT

شناسایی ودستگیری باند کلاهبردار در بندرعباس

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۳۱۲

شناسایی ودستگیری باند کلاهبردار در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباسعلی بهدانی فرد گفت: در پی مراجعه یک نفر از شهروندان بندرعباسی به پلیس فتا و اعلام شکایت وی مبنی بر کلاهبرداری ازوی در سایت دیوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی ناشناس با درج آگهی جعلی فروش وام در سایت دیوار، اقدام به فریب شاکی پرونده کرده و مبلغ ۵ میلیون ریال به بهانه وام بانکی از آن کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهم در سطح وسیعی در استان اقدام به کلاهبرداری کرده، اظهار داشت: در حین رسیدگی به پرونده، شاکی دیگری به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشت مبلغ ۳۰ میلیون ریال به بهانه وام از وی کلاهبرداری شده که مشخص شد شیوه و شگرد کلاهبرداری همانند شاکی اول بوده است.

این مقام انتظامی استان خاطر نشان کرد: در بررسی‌های تکمیلی و دقیق‌تر مشخص شد متهم از هویت جعلی برای کلاهبرداری استفاده کرده است که در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت خانم "س. ب" شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه متهم با همکاری همسر و خواهر خود اقدام به کلاهبرداری کرده است، افزود: متهم در بازجویی به عمل آمده، پس از روبه‌رو شدن با ادله جرم اعتراف کرد که با درج آگهی جعلی در سایت دیوار با موضوع وام بانکی، از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

بهدانی فرد در خصوص شیوه ارتکاب جرم توسط متهم، اذعان کرد: متهم با تبلیغات گسترده در سایت دیوار، پس از تماس افراد با وی با بیان وعده‌های دروغین اعتماد آنان را به خود جلب کرده و مبالغ مختلفی را از شهروندان کلاهبرداری کرده است که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ نفر بدین شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده اند.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه تاکنون ۳۶ مالباخته که توسط این باند در سایت دیوار از آنان کلاهبرداری شده شناسایی شده اند، از عموم شهروندان خواست به افراد ناشناس در فضای حقیقی و مجاز براحتی اعتماد نکنند و با افزایش آگاهی و هوشیاری، فریب افراد شیاد و کلاهبردار نخورند و درصورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشکوک از طریق سانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جرم فتا فرمانده انتظامی فرمانده انتظامی استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در گتوند

سرهنگ نصیر ابدالی فرد گفت: در پی وقوع یک فقره تیراندازی به سمت منزل یکی از شهروندان، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او می‌گوید: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم را شناسایی و طی هماهنگی قضائی در عملیاتی منسجم و ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گتوند ضمن اشاره به کشف سلاح بکار رفته بیان داشت: متهم علت و انگیزه تیراندازی را اختلاف شخصی عنوان کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

سرهنگ ابدالی در پایان گفت: هر اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی و قانونی پلیس روبرو خواهد شد و انتظار ما نیز از مردم در جهت برخورد با این گونه موضوعات حفظ خونسردی و اقدام از طریق مراجع قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد