Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@13:42:54 GMT

افزرایش ۳۰ متری تراز آب سد کوثر گچساران

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۶۲۲

افزرایش ۳۰ متری تراز آب سد کوثر گچساران

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،اکبر خدری مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران در نشست پدافند غیرعامل شهرستان گچساران که با حضور مسؤولان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، گفت: سد کوثر تنها سد بتنی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است که آب آن از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این سد سالانه آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۶۷۷ میلیمتر در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسیده است که موجب بالا آمدن تراز مخزن آب به میزان ۳۰ متر شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال آبی گذشته ۲۱۰ میلیمتر بارش در ایستگاه هواشناسی این سد به ثبت رسید.

خدری با بیان اینکه در فصل زراعی جاری ۶۲۵ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه سد کوثر شد، گفت: هم‌اکنون میزان آب ذخیره شده در دریاچه سد کوثر به ۵۵۰ میلیون متر مکعب رسیده در حالی که گنجایش ذخیره این سد ۵۸۰ میلیون متر مکعب است.

وی ابراز کرد: بارندگی‌های سال زراعی جاری موجب ذخیره سازی ۳۴۷ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد کوثر شده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد از ظرفیت سد مخزنی کوثر در این شهرستان با بارندگی‌های سال زراعی جاری آبگیری شد.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه در فروردین ماه امسال ۱۶۲ میلی متر باران در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر به ثبت رسیده است، عنوان کرد: در بارندگی‌های سیل آسای فروردین ماه امسال ۱۹۰ میلیون متر مکعب آب وارد مخزن سد کوثر شد که در همین مدت بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از سد رها شد.

خدری با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا ۶۲۵ متر است، اذعان کرد: در حال حاضر با افزایش بارندگی در سال زراعی در این شهرستان تراز این سد بتنی ۶۲۳.۵ متر است.

این مسؤول تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۲۸ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر برای مصارف کشاورزی، شرب، صنعتی و زیست محیطی رها سازی شد.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران بیان کرد: از این میزان ۷۰ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی، ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای بخش کشاورزی، ۲ میلیون متر مکعب آب برای بخش صنعت و ۴۱ میلیون متر مکعب برای سایر (زیست محیطی) رها شده است.

 انتهای پیام/غ

 آبگیری ۹۶ درصد سد کوثر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، روشن ضمیر با بیان اینکه آب شهر شهر دوگنبدان از دیشب قطع شده است گفت: این قطعی در پی بارش های همراه با وزش باد ۲ روز اخیر و تخریب لوله های انتقال ایستگاه‌های آب ملاقون امامزاده جعفر و خیرآباد است.

معاون عمرانی فرماندار گچساران افزود: گروههای عملیاتی و امدادی شرکت توزیع نیروی برق در حال تلاش برای رفع قطعی هستند.

وی ادامه داد: برق برخی مناطق شهر هنوز وصل نشده است.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد چند روز از پیش از ورود سامانه بارشی قوی اخیربه استان نسبت به خسارت های این پدیده های طبیعی هشدار داد.

از شهروندان خواسته شده بود: با فاصله گرفتن از رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از مستقر شدن عشایر در مناطق مرتفع،پرهیز از فعالیت های کوهنوردی ،خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و پرهیز از سفرهای غیرضروری برای به حداقل رسیدن این خسارت ها گام بردارند.

اما برخی شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی این توصیه را جدی نگرفتند و حاصل این بی توجهی ها وقوع تعداد پرشماری سانحه رانندگی و گرفتاری تعدادی از عشایر در سیلاب و بارندگی های سامانه اخیر بود.

خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران
  • شکوفه‌های بهاری شهرستان کوثر استان اردبیل
  • توقف تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در خانه
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول