Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:14:16 GMT

برداشت غلات از اراضی کشاورزی بدره آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۹۳۲

برداشت غلات از اراضی کشاورزی بدره آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،اصغر باباخانی مدیر جهاد کشاورزی بدره گفت:سال زراعی جاری هفت هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت غلات اختصاص دارد که از این میزان ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار گندم و پنج هزار هکتار جو است و پیش بینی می‌شود از این سطح حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم برداشت و سه هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابا خانی افزود: کارشناسان این مدیریت ضمن ثبت اطلاعات زارعان در سامانه جامع پهنه بندی به منظور خرید گندم کشاورزان و نظارت بر مراکز خرید، در روند برداشت محصول نظارت کامل داشته و با معاینه فنی کمباین‌ها قبل از شروع به کار و هنگام انجام عملیات برداشت از تلفات احتمالی حاصل از ریزش گندم و وارد آمدن خسارت به کشاورزان جلوگیری خواهند کند.

وی از آمادگی یک مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید جو در شهرستان خبر داد و گفت: این مراکز کار خرید گندم و جو را به صورت شبانه روزی انجام و آماده خرید محصول گندم و جو مازاد از کشاورزان می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بدره گفت:  سطح باغ‌های موجود در بدره ۱۳۰ هکتار است که سالانه بیش از ۳۵۰ تن محصولات باغی مختلف از بدره به بازار روانه می‌شود که از ارزش اقتصادی و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام/با

برداشت غلات در شهرستان بدره

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از مبارزه علیه سن غلات از ابتدای سال بدون وقفه خبر داد و اظهار کرد: حدودا ۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سن غلات از مهمترين آفات گندم و جو است افزود: اين آفت با تغذيه از گندم و جو در مراحل مختلف رويشی موجب كاهش عملكرد به عبارتی خسارت كمی و از بين بردن خاصيت نانوايی و خسارت كيفی می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان يادآور شد: سن‌های مادر پس از ترک محل‌های زمستان گذرانی به طرف مزارع سبز غلات پرواز کرده و  از شیره ساقه و برگ های جوان و سبز گندم تغذیه می‌کنند از این رو، خسارت در این مرحله کم و به جمعیت و تراکم حشره بستگی دارد اما چنانچه تعداد حشره در حد نرم مبارزه باشد مبارزه شیمیایی ضرورت پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۳۱۵ هکتار مبارزه با سن مادر در شهرستان همدان انجام شده است اضافه کرد: مبارزه علیه علف‌های هرز نیز در سطح ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار در مزارع غلات صورت گرفته است.

ایرانپور در ادامه خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳  حدود ۴۳ هزار هکتار از اراضی زیر پوشش مبارزه با سن غلات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علف‌های هرز رقیب گیاهان زراعی در جذب آب و عناصر غذایی به شمار می‌روند گفت: تاثیر علف‌های هرز در کاهش عملکرد محصولات زراعی قابل توجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در پایان اقدام به موقع بهره‌برداران در این حوزه را موثر دانست و بیان کرد: اقدام مناسب، این مانع بزرگ تولید را کنترل می‌کند از همین رو آگاهی کشاورزان در شناسایی عوامل موثر در کاهش عملکرد محصول و مبارزه جهت کنترل عوامل خسارت‌زا، در حفظ کیفی و کمی محصول تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند