Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم دینی گفت: انسان روزه‌دار در طلب مغفرت از خداوند باید اخلاص داشته باشد، نظرش را از واسطه‌ها بردارد و روی خداوند متمرکز کند و صرفا از پروردگار بخواهد که او را ببخشد.

حبیب‌الله احمدی کارشناس علوم دینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره دعای نهمین روز از ماه مبارک رمضان گفت: در این روز روزه‌دار از خداوند برای تمامی گناهانی که انجام داده طلب رحمت می‌کند که البته بهترین راه برای تحقق این امر حذف واسطه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: در این روز می‌خوانیم: «اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین» یعنی خدایا در این روز برایم بهره‌اى از رحمت فراوانـت قرار بده و  در آن به برهان و راه‌هاى درخشانت راهنمائیم کن و  من را در مسیر رضایت همه جانبه‌ات قرار ده بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان.


کارشناس علوم دینی تصریح کرد: انسان روزه‌دار در طلب مغفرت از خداوند باید اخلاص داشته باشد، نظرش را از واسطه‌ها بردارد و روی خداوند متمرکز کند و صرفا از پروردگار بخواهد که او را ببخشد.

وی اظهار کرد: در رابطه با درخواست بخشش گناه طبق آیه «وَمَنْ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ» تنها کسی که گناه را می‌بخشد خدای سبحان است و اگر کسی طلب مغفرت می‌کند باید فقط از خدا بخواهد، چون اختیار بخشش گناهان فقط به دست خداوند متعال است و فقط خالق عالم می‌تواند گناهان را ببخشد.

احمدی تاکید کرد: البته این بدین معنا نیست که به ائمه اطهار (ع) نباید توسل داشت بلکه به این مفهوم است که وقتی به بزرگان دین متوسل می‌شویم باید در توسل هم توجه به خداوند داشتم باشیم و از امامان بخواهیم شفاعت ما را به درگاه خداوند کنند، زیرا امامان نیز در اینجا واسطه هستند.

وی عنوان کرد: در طلب مغفرت و توسل، ائمه اطهار (ع) به عنوان واسطه برای طلب بخشش، با اخلاص که زمینه‌ساز آمرزیده شدن است در تعارض قرار ندارند و این موضوع مانند داستان فردی است که نزد پیامبر آمد و گفت: «أعقِلُها (أی الدّابة) و أتَوَکَّلُ، أو اُطلِقُها و أتَوَکَّلُ؟» یعنی زانوى اشترم را ببندم و به خدا توکل کنم یا رهایش بگذارم و توکل کنم؟ که پیامبر (ص) فرمودند: با توکّل زانوى اشتر را ببند.

این کارشناس علوم دینی خاطرنشان کرد: این روایت بدین معنا است که بستن زنجیر چرخ در هوای برفی برای هر خودرو ضروری است، ولی نباید امید به قفل فرمان و زنجیر چرخ باشد بلکه باید به خدا توکل کرد و بدانیم این خداوند است که مال، اموال و خانواده ما را در همه حال و همه جا حفظ می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان روزه مغفرت دعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم