Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان با بیان اینکه باید سریع‌تر مشکل اغلب افرادی که در چادرها ساکن هستند را رفع کنیم، گفت: مشکل تأمین زمین در شهرستان‌های سیل‌زده معمولان، پلدختر و اغلب روستاها حل شده‌است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سیدموسی خادمی در حاشیه جلسه قرارگاه سازندگی و بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده اظهار داشت: در مناطق سیل‌زده اولویت کار ما از بحث‌های فوری و عادی‌سازی عبور کرده‌ و به‌سمت کارهای اساسی و زیربنایی حرکت می‌کنیم  که دو بخش اسکان و ساخت مسکن برای مردم، بحث تعمیر و ایجاد زیرساخت‌هایی است که دچار مشکل شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه اولویت ما روی ساماندهی وضعیت مردم است افزود: مهم‌ترین بخش این است که کسانی که خانه‌های‌شان تخریب‌شده و یا غیرقابل سکونت است و مجبورند خارج از سرپناه زندگی کنند، اولویت اصلی ما هستند بر همین اساس موضوع تأمین زمین و سرعت‌دادن به  درجا‌سازی را در اولویت قرار داده‌ایم.

استاندار لرستان با اشاره به تأمین زمین مناطق سیل‌زده عنوان کرد: خوش‌بختانه مشکل تأمین زمین در شهرستان‌های معمولان، پلدختر و اغلب روستاها حل شده تنها یکی  دو مورد از روستاها به‌دلیل بحث‌های اجتماعی در حال تأمین زمین هستیم.

استاندار لرستان: سد تنظیم‌کننده‌ای برای مهار سیل نداشتیم /‌‌‌ سیل لرستان را سال‌ها به‌عقب بردتخریب 12 هزار واحد مسکونی در سیل لرستان؛ ساخت مسکن اولویت سیل زدگانخسارت 15 هزارمیلیاردی سیل لرستان؛ پاک‌سازی شهر دوره چگنی به استان همدان واگذار شد

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون از اعتبارات موجود استفاده کرده‌ایم ولی خوش‌بختانه دولت اعتبارات لازم را مصوب کرده و ابلاغ شده که برای استان لرستان نیز نسبت به سایر استان‌ها عدد خوبی در نظر گرفته شده‌است.

خادمی در رابطه با افراد ساکن چادرها گفت: اغلب افرادی که در چادرها ساکن هستند مشکل دارند و باید سریع‌تر مشکل آنها را حل کنیم، به اغلب آنها کمک انتقال از وضعیت اسکان اضطراری به اسکان دائمی را پرداخت کرده‌ایم ولی متأسفانه کسانی هستند که ممکن است حتی سیل‌زده نباشند و به دلیل برخی خدمات امدادی از چادرها استفاده می‌کنند که البته تعدادشان کم است اما باید جلوی‌شان گرفته شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: کسانی هستند که مستأجر هستند و براساس قانون نمی‌توانیم به آنها کمک بلاعوض بدهیم ولی این افراد نیز حق دارند، برای آنان مسکن مهر را پیشنهاد داده ایم  بر همین اساس در اولین فرصت به پلدختر می‌روم و موضوع را از نزدیک بررسی خواهم کرد.

خادمی با اشاره به سه پل تخریب‌شده شهر خرم‌آباد خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای خسارات در پلدختر عمده انرژی و امکانات در این شهر معطوف شد که حتماً این  پل‌ها را از طریق شهرداری پیگیری خواهم کرد، نکته قابل توجه این است که شهرداری‌های ما به لحاظ مالی ضعیف و توان مالی ندارند از طرفی اعتبار برای  زیرساخت‌ها نیز هنوز نیامده که منابعی را به شهرداری‌ها تزریق کنیم تا کارهای بزرگی انجام بدهند، اما درحد رفع نیازها، خطر و هم‌چنین برقراری اولیه رفت‌وآمد مردم حتماً جهت بازسازی این پل‌ها پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ز

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حسین زنجیرانی فراهانی، مدیر کل راه و شهرسازی قم در پنجمین جلسه شورای مسکن استان، گفت: طرح جامع شهرک سوم پرنیان از سوی کمیته فنی شورای عالی شهرسازی ابلاغ و پیش پروانه این شهرک توسط ستاد شهرک سازی اخذ شد.

وی افزود: با اخذ اسناد تفکیکی این شهرک، پیش بینی می‌شود واگذاری زمین‌های پرنیان ۳ ظرف ۵ ماه آینده به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و متقاضیان عادی انجام شود.

در چارچوب واگذاری زمین به متقاضیان عادی ۳۰۰ متر و به متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی ۲۰۰ متر زمین اعطا می‌شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد تامین برق کارگاهی برای بخش اول شرکت‌های سایت پرنیان به سرعت انجام شود.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم هم در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش مسئولان استان در جهت پیشرفت مطلوب ساخت مسکن در قم گفت: پیشرفت مطلوب در این حوزه را مرهون تلاش شبانه روزی و مستمر دستگاه‌هایی هستیم که در راه خدمت به مردم، اقدام جهادی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی افزود: در حوزه ساخت مسکن، مکلف به ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی بودیم، اما با تلاش‌های صورت گرفته این رقم را تا ۷۱ هزار واحد تا دو سال آینده رسانده ایم.

استاندار همچنین با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات به پیمانکاران، بر لزوم همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر بانک‌ها در جهت شتاب دادن به طرح نهضت ملی مسکن در قم تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • خرم‌آباد در انتظار ساخت ۲ سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان