Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@23:35:53 GMT

خريد گندم در ايرانشهر از مرز هشت هزار تن گذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۴۴۵۸

خريد گندم در ايرانشهر از مرز هشت هزار تن گذشت

خبرگزاري آريا - زاهدان- ايرنا- رئيس شرکت غله و خدمات بازرگاني ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: هشت هزار و 500 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان اين شهرستان خريداري و به سيلوها تحويل داده شده است.

محسن اله دادي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگا ايرنا اظهار داشت: کار برداشت گندم در ايرانشهر از اوايل ارديبهشت آغاز شده و تا پايان خرداد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: ايرانشهر ظرفيت ذخيره سازي بيش از 45 هزار تن گندم را در سيلوهاي خود دارد.
رئيس شرکت غله و خدمات بازرگاني ايرانشهر گفت: پيش بيني مي شود تا پايان فصل خريد حدود 22 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خريداري و در سيلوها ذخيره سازي شود.
وي اظهار داشت: به ازاي هر کيلوگرم گندم 17 هزار ريال به کشاورزان از سوي دولت پرداخت مي ‌شود.
الله دادي افزود: امسال کشاورزان ايرانشهري بيش از 6 هزار و 500 هکتار از زمين هاي خود را به کشت محصول راهبردي گندم اختصاص داده اند.
به گزارش ايرنا ايرانشهر با 30 هزار هکتار اراضي کشاورزي و 17 هزار بهره بردار يکي از مناطق حاصلخيز سيستان و بلوچستان و قطب کشاورزي منطقه محسوب مي شود.
7314**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند