Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:52:19 GMT

اولین پیوند سلول‌های بنیادی در بیمار مبتلا به ایدز

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۴۹۷۳

اولین پیوند سلول‌های بنیادی در بیمار مبتلا به ایدز

به گزارش خبرنگار مهر، مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران، ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در محل مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: این عمل پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز در بیمار مبتلا به عفونت اچ آی وی، برای اولین بار در ایران و خاورمیانه انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت این پیوند در بیمار مبتلا به عفونت اچ آی وی، افزود: در ماه ۲۰۰ بیمار مبتلا به ایدز در این مرکز ویزیت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرز به آمار ایدز در کشور اشاره کرد و گفت: گزارش‌ها حاکی از ۴۰ هزار مبتلا در کشور است که آمارهای غیر رسمی بیش از دو تا سه برابر این آمار است. زیرا ما نمی‌توانیم همه افراد مبتلا را شناسایی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه برای کنترل بیماری ایدز، افزود: در حال حاضر بیشترین راه انتقال، تماس جنسی است.

سید رضا صفایی فوق تخصص خون و انکولوژی، در تشریح این عمل پیوند، گفت: بیمار، فرد ۴۴ ساله‌ای است که مبتلا به ایدز بوده و شرایط عمومی و سن او، اجازه این پیوند را داد.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن این پیوند، افزود: خوشبختانه این پیوند با موفقیت انجام شده و در حال حاضر دو هفته از زمان این پیوند می‌گذرد و بیمار مرخص شده است.

کد خبر 4617540 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ایدز پیوند عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا جمعه ۱۴ اردیبهشت بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار شد.

در این بازی موعود بنیادی فر، داور بین المللی فوتبال ایران به همراه سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی مهم را برعهده داشتند.

مهم ترین تصمیم بنیادی‌فر اعلام پنالتی به سود ازبکستان در ثانیه‌های پایانی بود که ژاپن با مهار این فرصت، با پیروزی یک بر صفر جام قهرمانی زیر ۲۳ساله‌های آسیا را بالای سر برد.

این مهمترین قضاوت یک داور ایرانی در عرصه بین المللی پس از مهاجرت علیرضا فغانی به حساب می‌آید و روز مهمی را برای داوری ایران و موعود بنیادی‌فر رقم زد.

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد