Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امینی در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: با توجه به مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی در ارتباط با سه حوزه بانکی، تأمین اجتماعی و دارایی با یک مشاور حقوقی خبره برای همکاری با اتاق بازرگانی گفت و گو شده است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بیان کرد: البته چگونگی همکاری با این مشاور حقوقی و اولویت‌های همکاری با این وکیل خبره باید با همکاری اعضای کمیسیون صنعت بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی ادامه داد: برای تولید برنامه صدای تولید خراسان‌جنوبی با صدا و سیما رایزنی‌هایی صورت گرفته است که در این زمینه صدا و سیما علی‌رغم تمایل برای همکاری دغدغه‌هایی را مطرح کرد.

برنامه صدای تولید به صورت میزگرد اجرا شود

وی افزود: بر اساس گفته مدیران صدا و سیمای خراسان‌جنوبی رسانه ملی نمی‌تواند تبدیل به کانون نقادی یک طرفه از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی شود و از این جهت برنامه صدای تولید باید به صورت میزگرد باشد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: تولید برنامه به صورت میزگرد زمینه پاسخگویی همزمان به انتقادات و سوالات طرح شده توسط تولید کنندگان را فراهم می‌آورد.

امینی اظهار کرد: در زمینه برپایی نمایشگاه محصولات و توانمندی‌های خراسان‌جنوبی در مرز نیز با گمرک خراسان‌جنوبی گفت‌وگوهای لازم صورت گرفته و از طرف گمرک اعلام آمادگی برای برپایی چنین نمایشگاهی شده است.

مسائل صنفی با عزم جمعی حل می‌شود

وی با اشاره به اینکه همه ما مسائل و مشکلات حوزه تولید در کشور و خراسان‌جنوبی را می‌دانیم، بیان کرد: هدف از برگزاری جلسات نیز تنها طرح مشکلات و معضلات نیست بلکه به دنبال حل مسائل صنفی با یک عزم جمعی هستیم.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند یادآور شد: امیدواریم با انتخاب یک وکیل و مشاوره حقوقی کارآمد و متخصص در سه حوزه بانک، بیمه و مالیات و دارایی بتوانیم یک گام مهم در راستای حل مشکلات برداریم.

محمد علی رمضانی نایب رئیس اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه پیرامون شیوه همکاری با مشاوره حقوقی و وکیل متخصص در امور مرتبط با مباحث تولید گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند هزینه مشاوره وکیل را بپردازد ولی اگر بعد از مشاوره نیاز به عقد قرارداد وکالت بود، خود تولید کننده با آن وکیل قرارداد ببندد.

رسانه‌ها سهم تولیدات خراسان‌جنوبی در بازار را بررسی کنند

وی با اشاره به ضرورت مطالبه گری رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در انعکاس مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی بیان کرد: دوربین رسانه ملی باید در شهرک صنعتی به میان واحدهای تولیدی رفته و علت غیر فعال بودن آنان را بپرسد.

نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: از طرف دیگر رسانه‌ها باید بررسی کنند که تولیدات خراسان‌جنوبی چه سهمی از بازار را در اختیار دارد.

رمضانی با اشاره به اینکه گاه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع رونق تولید اجرا نمی‌شود، یادآور شد: این موضوع باید پیگیری و علت آن مشخص شود.

طرح مسائل و مشکلات تولیدکنندگان در رسانه ملی، آشنا نبودن برخی از تولیدکنندگان با حق و حقوق قانونی در سه حوزه بیمه، بانک و مالیات، فرا قانونی عمل کردن برخی از کارکنان اداری خراسان‌جنوبی و نیاز تولیدکنندگان خراسان‌جنوبی به وکیل حقوقی متخصص از جمله مسائل مطرح شده در کمیسیون صنعت خراسان جنوبی بود.

کد خبر 4617577

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی بیرجند واحدهای صنعتی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، «سالیو نیانگ دینگ» بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی گیلان اظهار کرد: هدف از سفر به گیلان توسعه همکاری و ارتباط بیشتر با تجار و بازرگانان این استان است.

سفیر سنگال با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در ابعاد مختلف بیان کرد: سفر به استان‌ها موضوعی است که همیشه پیگیری می‌کنیم تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق مختلف را بشناسیم.

دینگ با تاکید بر گسترش روابط و مناسبات تجاری سنگال با ایران اضافه کرد: سفر به استان‌ها بر اساس نیازسنجی کشور و برای رفع این نیازها صورت می‌گیرد.

به گفته وی توسعه روابط تجاری و اقتصادی خروجی نشست‌ها، سفرها و دیدارهای دیپلماتیک است.

سفیر سنگال با بیان اینکه پس از یک دهه کمیسیون مشترک میان ایران و سنگال در دسامبر (دیماه) گذشته شکل گرفت، گفت: تصمیمات مهمی در بخش‌های مختلف کشاورزی در این کمیسیون مشترک اتخاذ شد که نتیجه آن سفر سه گروه اقتصادی از سنگال در بخش‌های دامداری، پرورش ماهی و مکانیک به ایران بود.

دینگ با اشاره به حضور و بازدید رئیس اتاق بازرگانی کشورش از غرفه استان گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران اضافه کرد: گیلان یکی از استان‌های هدف برای توسعه روابط تجاری با سنگال است و در سه سال گذشته گروهای تجاری مختلفی از ۲ کشور بازدید داشتند و در این راستا زمینه‌های سرمایه گذاری‌های زیادی بین دو کشور بررسی و پیگیری شد.

به گفته وی سطح سیاسی دو کشور بسیار عالی بوده و دیدار دو رئیس جمهور ایران و سنگال در آفریقای جنوبی نیز موجب شد در بخش‌های مختلفی مانند کشاورزی، پتروشیمی و سایر حوزه‌ها برای مستحکم‌تر کردن روابط تلاش بیشتری داشته باشیم.

سفیر سنگال با اشاره به اینکه این کشور برای کاهش همکاری‌ها با کشورهای غربی به دنبال برقراری ارتباط بیشتر با ایران است، گفت: ایران یکی از برترین مدل‌های جهان در حوزه توسعه اقتصادی است تا بتواند مسیر پیشرفت را طی کند.

گشایش اقتصادی از طریق ریل رشت- کاسپین

«قاسم رضائیان» رئیس اتاق بازرگانی گیلان هم در این دیدار با تاکید بر ارتباط بیشتر بین اتاق‌های بازرگانی کشورهای ایران و سنگال اظهار کرد: رسالت اتاق بازرگانی گیلان برقراری ارتباط بیشتر و افزایش تراز تجاری است.

وی با بیان اینکه گیلان استانی سرسبز و برخوردار از آب و هوای دلنشین است، افزود: حدود ۹۰ درصد چای ایران در گیلان تولید می‌شود که طبیعی‌ترین چای دنیاست، همچنین این استان با کیفیت ترین برنج دنیا، سالم‌ترین و لذیذ ترین زیتون جهان، بیشترین تولید کیوی، ۲۲ نوع دمنوش، محصول بادام زمینی، پنج گمرک و سه بندر دارد.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه افتتاح ریل راه آهن رشت- کاسپین به ریل سراسری روابط تجاری بین دو کشور را گسترش می‌دهد، گفت: بسیاری از شرکت‌های تولیدی ایران در کشورهای آفریقایی تجارت فرا سرزمینی دارند که امیدواریم در این زمینه با کشور سنگال هم این همکاری‌ها را بسط دهیم

کد خبر 6100854

دیگر خبرها

  • سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد