Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: آزمایشگاه جهاد دانشگاهی استان برای دومین بار عنوان آزمایشگاه معتمد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان را اخذ کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حبیب ولی زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: آزمایشگاه جهاد دانشگاهی استان برای دومین بار گواهینامه تمدید آزمایشگاه معتمد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان را به مدت دو سال اخذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: عمده فعالیت آزمایشگاه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در زمینه آزمایشگاه معتمد اداره استاندارد آنالیز انواع آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌ها، کمپوت‌ها و کنسروها و انواع ترشی و مربا و همچنین آبلیمو است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان با اشاره به تاکید و رویکرد مدیریتی واحد مبنی بر توسعه ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی کیفی و فناورانه جدید و به روز اظهار کرد: با افزایش دامنه در سال جاری امیدواریم در زمینه آنالیز نمونه‌های عسل و الکل اتیلیک و چای نیز خدمات آزمایشگاهی را به تولید کنندگان استان ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: بخش آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی استان با دارا بودن مجهزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تجزیه‌ای با مجرب‌ترین نیروهای متخصص و هیأت علمی قادر به سنجش آنالیز فلزات سنگین و فلزات با دستگاه جذب اتمی، آنالیز کانیونها و آنیونها، آنالیز اسیدهای چرب با دستگاه کروماتوگرافی گازی، آنالیز هیدروکربنها، آنالیز ترکیبات فنلی با دستگاه کروماتوگرافی مایع، آنالیز داروها، آنالیز ویتامین‌ها، قندها، اسانس، اسیدهای آلی، اسیدهای آمینه، آزمایشات بیولوژی، آنالیز تعیین خلوص، آنالیز هوا، آنالیز آب، پساب و فاضلاب و آنالیز خاک، کود و گیاه است.

ولی زاده با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌غربی با بهره گیری از گروه پژوهشی شیمی تجزیه– گرایش کروماتوگرافی در زمینه علوم و فنون جداسازی ( Separation Science and Technology ) فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این گروه با هدف شناسایی نیازهای استان آذربایجان غربی و کشور در زمینه کروماتوگرافی تجزیه‌ای و تهیه‌ای و همچنین مشاوره در زمینه‌های مهندسی و مدیریت محیط زیست و صنایع مرتبط تأسیس شده است که انتخاب این زمینه برای فعالیت، قابلیت منحصر به‌فردی در همکاری و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی با وزارت نفت، مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، معاونت دارو و غذای دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت‌های آب فاضلاب و آب منطقه‌ای، پزشکی قانونی و سایر سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی را برای جهاد دانشگاهی ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: بخش آزمایشگاهی این گروه با دارا بودن مجهزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تجزیه‌ای قادر به سنجش آلاینده‌های زیست محیطی، افزودنی‌های مواد غذایی، باقیمانده‌های دارویی، بقایای سموم کشاورزی، مواد شیمیایی و فلزات سنگین است. صحت و دقت نتایج اندازه‌گیری‌ها در این واحد باعث کسب اعتماد سایر ارگان‌ها و صنایع استان شده است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: این مجموعه دارای کادر علمی و پژوهشی توانمند با بیش از ۱۴ سال سابقه کاری مفید با مدارک تحصیلی دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد هیأت علمی در زمینه‌های تخصصی آنالیز آلاینده‌های محیط زیست، آب، خاک، کود، سموم کشاورزی، فاضلاب و پساب‌های صنعتی است.

ولی زاده افزود: آزمایشگاه‌های این گروه با کسب مجوزهای مختلف از جمله گواهی معتمد محیط زیست با انجام آنالیزهای زیست محیطی- پایش و کنترل پساب‌های بیمارستانی، مجوز اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی در راستای کنترل کیفیت محصولات غذایی تحت نظر اداره استاندارد و کنترل کیفیت محصولات برای صدور پروانه- کنترل کیفیت محصولات برای تمدید پروانه واحدهای تولیدی و کسب موافقت به عنوان آزمایشگاه همکار تخصصی معاونت غذا و دارو در حال خدمت رسانی به مردم و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

وی با اشاره به اینکه این ظرفیت تخصصی آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی تا به حال مغفول و ناشناخته واقع شده است خاطرنشان کرد: با این وجود از سراسر کارخانجات و دانشگاه‌های ایران با توجه به خدمات تخصصی و نتایج دقیق و مستند علمی و قابل اتکاء آزمایشگاه‌های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به عنوان منبع و رفرنس مراجعه می‌شود و هر روز آزمایش‌های متنوع و متعددی از سوی اعضای هیأت علمی و کارخانجات بزرگ بعنوان تخصصی‌ترین آزمایشگاه‌ها که همکاران آن به عنوان هیأت علمی انجام خدمات تخصصی می‌کنند، ارائه می‌شود.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به هزینه بسیار مناسب خدمات تخصصی آزمایشگاهی این نهاد انقلابی که منحصر به فرد در سطح شمالغرب کشور است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت خدمات تخصصی و فوق تخصصی آنالیز و آزمایش‌های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ناشناخته است مخاطبان این خدمات تخصصی آزمایشگاهی بخاطر عدم شناخت از این ظرفیت علمی تخصصی به جای مراجعه به این آزمایشگاه جهاد دانشگاهی استان به آزمایشگاه‌های خصوصی تهران مراجعه می‌کنند که هزینه چند برابری و نتایج علمی نامشخص بر کارخانجات و اشخاص حقیقی و حقوقی بومی استان تحمیل می‌کند.

ولی زاده آمادگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی را برای انجام آزمایش‌های تخصصی و فوق تخصصی اعلام کرد.

دکتر ولی زاده خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه‌ها با وثوق علمی صد درصدی با کادر هیئت علمی که به ندرت می‌توان در آزمایشگاه‌های مشابه خصوصی چنین سازمان علمی را یافت آماده خدمت به اشخاص حقیقی و حقوقی، کارخانجات، اساتید و اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سایر مخاطبان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهي منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران (مرحله استانی) به منظور شرکت در نخستین دوره مسابقه ملی «سدید» را تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسابقه ملی «سدید» در ۴ بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.


در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت ۳ دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.


براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.


دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند و یا مشخصات خود را به پیام‌رسان ایتا و تلگرام با شناسه @ FarhangiJUT ارسال کنند.


برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.


جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:


یک جایزه ۲۰ میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه ۱۰ میلیون ریالی برای دو نفر
۳ جایزه ۵ میلیون ریالی برای سه نفر


سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند