Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه داریم با کمک بانک صنعت و معدن مجتمع خدمات فناوری و آزمایشگاه‌های تخصصی در این دانشگاه را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایسنا، دکترعلی نیک بخت در این خصوص اظهار کرد: مدیرعامل بانک صنعت و معدن به همراه اعضای هیات مدیره و مدیران مربوطه از برج فناوری دانشگاه بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این بازدید رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه نیز حضور داشتند.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: این بازدید با هدف پیگیری موضوع استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای تاسیس و تجهیز مجتمع خدمات فناوری و آزمایشگاهی دانشگاه برگزار شد.

دکتر نیکبخت اظهار کرد: دانشگاه برنامه دارد با استفاده از منابع خارجی این مجتمع را راه‌اندازی کند.

وی گفت: برای کسب مصوبه‌های دولت و سازمان برنامه و بودجه باید یکی از بانک‌ها عاملیت این پروژه را برعهده گیرند که برگزاری این جلسه در این راستا بود.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این جلسه توافق‌های اولیه برای قبول عاملیت بانک برای این پروژه اخذ شد.

دکتر نیکبخت تاکید کرد: همچنین در این جلسه خلاصه‌ای از ماهیت و هدف پروژه نیز ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین توافقاتی صورت گرفت که از سوی بانک صنعت و معدن تسهیلات در قالب وام به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در برج فناوری دانشگاه اختصاص یابد.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همچنین قرار شد بانک صنعت و معدن به عنوان حمایت‌کننده فناوری و خدمات فناوری به این موضوعات ورود پیدا کند.

بر اساس این گزارش، دکتر معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم بازدید مدیر عامل بانک صنعت و معدن به همراه تعدادی از مدیران این بانک از برج فناوری دانشگاه نیز گفت:  مرکز فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مراکز کارآفرینی، رشد و هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل یافته و ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح دانشگاه، تلاش می‌کند تا با شناسایی نخبگان و صید ایده‌های ناب و انجام حمایت‌های مادی و معنوی، مقدمات لازم برای تبدیل آنها به شرکت دانش‌بنیان موفق را فراهم آورد.

معتمدی افزود: این مرکز همچنین با ایجاد زیرساخت لازم به همراه پشتیبانی‌های مؤثر شرکت‌های دانش بنیان، آنها را در جهت تجاری‌سازی موفق محصولات و خدماتشان یاری می‌کند و بدین ترتیب هم دانشگاه و هم کارآفرینان از منافع مادی و معنوی دستاوردهای حاصل بهره‌مند می‌شوند.

حسین مهری، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف بانک صنعت و معدن از گسترش همکاری با این مرکز حمایت از تبدیل نوآوری‌ها و دستاوردهای علمی به فناوری‌ها و محصولات مورد نیاز کشور است.

وی افزود: این مرکز اقدامات اثرگذاری را در بخش‌های مختلف انجام داده و ارتباط بیشتر بانک صنعت و معدن با این مرکز علاوه بر ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه می‌تواند موجب رشد و شکوفایی صنایع مختلف کشور به خصوص صنایع دانش‌بنیان شود.

مهری درادامه تصریح کرد: به عنوان یک بانک تخصصی، مسؤولیت اجتماعی ما حمایت از طرح‌های صنعتی، معدنی و دانشگاهی است و بانک در این قبیل پروژه‌ها باید حضور فعال داشته باشد.

مدیرعامل این بانک خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های قانون بودجه سال جاری در جهت حمایت از فعالیتهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یک دانشگاه تخصصی استفاده خواهیم کرد.

مهری تصریح کرد: ارتباط دادن شرکت‌های مستقر در این مرکز به واحدهای تولیدی و ارائه مشاوره تخصصی به این صنایع از جمله اهدافی است که این بانک در سال جاری که سال رونق تولید و حمایت بیشتر از کارآفرینان است، با جدیت دنبال می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمايشگاه خدمات فناوری دانشگاه اميركبير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد