Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:12:41 GMT

پرداخت بیش از ۲۶.۷ میلیارد تومان زکات در استان خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۵۵۵۴

پرداخت بیش از ۲۶.۷ میلیارد تومان زکات در استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی موصلی بابیان اینکه مشارکت کم‌نظیر مردم و همکاری مبلغان و مؤدیان زکات استان، زمینه را برای ارائه خدمات مؤثرتر به نیازمندان و محرومان فراهم کرده است، اظهار کرد: کشاورزان دامداران و خیران و خوزستانی در سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

وی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده هر منطقه در همان منطقه به مصرف می‌رسد، افزود: ۷۰ در صد زکات جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات معیشتی و ۳۰ درصد آن برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با اشاره به تحقیق ۱۰۵ درصدی پیش‌بینی کمیته امداد در جمع‌آوری زکات، گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۲۷٫ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده هر منطقه برای رفع مشکلات نیازمندان و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود، افزود: تهیه جهیزیه، معیشت نیازمندان، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، ساخت و بازسازی مسکن ازجمله سرفصل‌های مصرف زکات است.

موصلی به استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیون در زمینهٔ ترویج و توسعه فرهنگ زکات اشاره کرد و گفت: کاهش فقر و تقویت بنیان اقتصادی خانواده‌های نیازمند از برکات احیای این فریضه الهی در جامعه است.

کد خبر 4617549

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد استان خوزستان زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از کسب رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاه‌ها و ناوگان جمع‌آوری پسماند خشک توسط این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت تفکیک پسماندها و لزوم تحویل پسماندهای خشک قابل بازیافت به مراکز ذی‌صلاح، همچنین افزایش مراجعه شهروندان به ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک و جلب مشارکت آن‌ها برای تفکیک و تحویل اقلام بازیافتی، آموزش‌های ویژه‌ای در مراکز فرهنگی و آموزشی و مساجد اجرا و موجب افزایش بازیافت سطح منطقه شده است.

وی افزود: با توجه به اعلام مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در برسی مناطق پانزده‌گانه، آمار مقایسه‌ای پسماند خشک قابل بازیافت جمع‌آوری شده در ایستگاه‌های بازیافت، منطقه ۹ شهرداری اصفهان در رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاهای بازیافت سطح شهر است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بهترین راهکار جداسازی مواد بازیافتی از پسماند تر تفکیک از مبدا است، از این‌رو شهروندان به‌ویژه زنان خانه‌دار باید با جدا کردن بازیافت از پسماند تر در راستای حفظ محیط زیست با شهرداری همکاری کنند.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو ایستگاه ساختمانی و دو غرفه ثابت بازیافت در سطح شهر فعال است و درصدد هستیم تا پایان سال جاری تعداد ایستگاه‌های بازیافت را برای رفاه حال شهروندان منطقه افزایش دهیم.

کد خبر 749383

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه