Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@14:56:49 GMT

نشنال اینترست: ممکن است بولتون از دولت ترامپ اخراج شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۵۹۵۴

نشنال اینترست: ممکن است بولتون از دولت ترامپ اخراج شود

مجله 'نشنال اینترست ' به نقل از دو منبع آگاه آمریکایی نوشت: جاه طلبی‌های علنی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در تلاش هایش برای تغییر حکومت در ایران، ونزوئلا و کره شمالی ممکن است او را در صف اخراجی‌های کاخ سفید قرار داده باشد.

به گزارش ایرنا، این مجله آمریکایی در گزارشی به قلم «کورت میلز» به نقل از یک مقام ارشد سابق آمریکایی افزود: شنیده است که ترامپ به دنبال اخراج بولتون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشنال اینترست در گزارش خود به اختلافات بین بولتون و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرده است.

این رسانه در مطلبی تحت عنوان «آیا جنگ بولتون با ایران یک واقعیت است؟» نوشت، این می‌تواند بهترین یا بدترین زمان باشد. بسته به این که چه روزی باشد و این که صحبت از چه کسی است این می‌تواند لحظه موفقیت کامل یا شکست نهایی مشاور امنیت ملی آمریکا باشد.

گزارشگر این مقاله که سوژه‌های مربوط به امور خارجی را دنبال می‌کند و خبر‌های مربوط به شورای امنیت ملی، ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه آمریکا را پوشش می‌دهد، بولتون را مشاور امنیت ملی پر سر و صدای ترامپ معرفی کرده است و با اشاره به اظهارات مقام ارشد یاد شده درباره شنیده هایش از احتمال اخراج مشاورامنیت ملی آمریکا نوشت: بولتون با تمام قوا به پیش می‌رود و گفته می‌شود که مجوز اجرای طرح آینده پنتاگون برای اعزام گسترده نیرو به منطقه را در صورت حمله احتمالی ایران صادر کرده است.

این گزارش افزود: ترامپ هم به نوبه خود امید‌ها به این که ممکن است بولتون را اخراج کند، به یاس تبدیل کرده است. ترامپ هفته پیش در گفت: وگو با خبرنگاران در تایید روحیه سرکش بولتون که به آن شهرت دارد، گفت: او (بولتون) عقاید محکمی درباره برخی مسائل دارد و این خوب است. در واقع من خوی جنگ طلبانه او را تعدیل کنم. ترامپ همچنین با اطمینان گفت که «جان (بولتون) را دوست دارد.»

نشنال اینترست نوشت: اما این اطمینان دادن‌های ترامپ گمان زنی‌های رایج در آمریکا و دیگر پایتخت‌های جهان را کاهش نداده است و اکنون بین ترامپ و بولتون اختلاف هست و این مشاور امنیت ملی آمریکا است که سیاست‌های تقابلی آمریکا به ویژه در زمینه ایران را هدایت می‌کند.

بحث‌ها در این زمینه ادامه دارد؛ یک مقام وزارت امور خارجه و یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا گفته اند که بولتون وپمپئو «مدام با هم جنگ دارند» یک مقام ارشد سابق وزارت امور خارجه آمریکا که رابطه نزدیکی با این وزارتخانه دارد گفت: پمپئو هم علاقه‌مند به منزوی کردن حکومت تهران است، اما از این که جنگ واقعی دیگری درمنطقه خاورمیانه رخ دهد، نگران است.

نشنال اینترست به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: هر چند پمپئو هم یک محافظه کار و دارای گرایشات حزبی است، اما سعی در حفظ قلمرو وزارت امور خارجه متبوعش دارد و بیشتر علاقه‌مند است که در بین مقامات کارکشته به طرز منطقی محبوبیت داشته باشد، اما بولتون از وزارت خارجه آمریکا منزجر است و «آتش افروزی» می‌کند.

در خصوص ایران؛ افرادی که در خارج از دولت آمریکا قرار دارند تلاش می‌کنند از این اختلافات سوء استفاده کنند. نشنال اینترست مدعی شد ایران و طراحان برجام سعی در سوء استفاده از چنین اختلافاتی دارند.

«کولین کاهل» و «جان بی ولفستال» از مقامات دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا درمقاله‌ای درروزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز نوشتند: «این جهانی است که بولتون تشکیل داده و ترامپ فقط در آن زندگی می‌کند» «داگلاس مک گریگور» ژنرال بازنشسته آمریکایی، رقیب بولتون و جانشین احتمالی او در مقاله‌ای در تارنمای آمریکایی «اسپکتیتور یو اس ای» نوشت: بولتون خود یک مشکل است... مشاور امنیت ملی آمریکا خطرناک شده است... این خطر به ویژه دیدگاه‌های ترامپ را تهدید می‌کند.

نشنال اینترست در پایان این سوال را مطرح کرده است که: آیا چنین کمپین فشاری موثر خواهد بود؟ درباره دو چیز اطمینان وجود دارد: رئیس جمهور علاقه‌ای ندارد اختیاراتش غصب شود یا حتی تصور شود که اختیاراتش توسط فرد دیگری مصادره شده است. اما تا وقتی بولتون در تشکیلات دولت حضور دارد به رفتار‌های و گفتار‌های تهاجمی خود ادامه می‌دهد.

روزنامه واشنگتن پست چندی پیش گزارش داد، ترامپ نگران رویکرد مداخله جویانه بولتون در ونزوئلا است و گفته که مشاور امنیت ملی می‌خواهد او را به جنگ بکشاند.

برخی رسانه‌های آمریکا به نقل از مشاوران کاخ سفید از نارضایی ترامپ از راهبرد بولتون در ونزوئلا حکایت دارند. در رابطه با اختلافات تیم ترامپ درباره ایران برخی ناظران سیاسی براین باورند که با وجود تمایل تیم ضدایرانی و تندرو آمریکا در حوزه سیاست خارجی و درصدر آن‌ها جنگ طلبی بولتون، خود شخص ترامپ علاقه‌ای به جنگ ندارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جان بولتون دونالد ترامپ کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت