Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسين مهري در ديدار با مديرعامل صندوق ضمانت صادرات كشور با تأكيد بر نقش اين بانك تخصصي در رونق توليد و گسترش صادرات بيان داشت: رونق تولید و بهبود كيفيت محصولات توليدي لازمه توسعه صادرات است که اين موضوع، موتور محرك رشد و توسعه اقتصادي كشور مي باشد.

به گزارش صدای ایران حسين مهري رييس هيأت مديره و مديرعامل اين بانك در ديدار با افروز بهرامي رييس صندوق ضمانت صادرات و اعضاي هيأت مديره اين صندوق تصريح كرد: تجارت خارجي موتور محرک رشد اقتصادي است و در شرايط كنوني تسهيل فرآيند صادرات مي تواند ارز آوري خوبي براي كشور داشته باشد و بايد صادرات کالاهاي نهايي مورد توجه قرار گيرد و از خام فروشي جلوگيري بعمل آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهري اضافه کرد: در شرايط كنوني محدودیت‌های نقل ‌وانتقال پول و مراودات تجاری، رسالت متوليان امر توليد و صادرات را سنگین‌تر می‌کند.
وي خاطرنشان كرد: اين بانك علاوه بر ارائه مشاوره هاي تخصصي به توليد كنندگان و صنعت گران در نظر دارد، خدمات تخصصي بانكي با همكاري صندوق ضمانت صادرات به صادركنندگان ارائه نمايد كه در اين مورد لزوم همكاري هاي مشترك بيشتر بين اين بانك و صندوق از اهميت زيادي برخوردار است.
افروز بهرامی، بانك صنعت و معدن را مهمترين و تخصصي ترين بانك توسعه اي كشور در امر رونق توليد و افزايش صادرات دانست و گفت: رونق توليد از سه منظر بهبود فضاي كسب و كار، تحريك عرضه و تحريك تقاضا داراي اهميت است.
بهرامي بيان داشت: عوامل تعيين کننده صادرات را مي توان به دو گروه عوامل طرف تقاضا و عوامل طرف عرضه تقسيم کرد كه عوامل طرف تقاضا شامل شرايط اقتصادي کشورهاي خريدار است و عوامل طرف عرضه نيز شامل ظرفيت توليد و شرايط اقتصادي حاکم بر فعاليت هاي توليدي است بنابراين نقش بانك ها در بهبود شرايط طرف عرضه صادرات بسيار حايز اهميت است.
وي ادامه داد: افزایش نرخ ارز فرصتی برای صادرات است و در این شرایط صندوق ضمانت صادرات می‌تواند با توجه به جایگاه قانونی خود و محدودیت‌های مربوط به نقل‌وانتقالات پولی، تسهیلاتی را برای پوشش ریسک‌های صادر‌کنندگان فراهم کند و لازم است خدماتي در قالب محصولات جدید بیمه ای و تضمینی براي صادركنندگان ارائه شود.
بهرامی‌، استفاده از بیمه نامه های اعتبار صادراتی صندوق را از بهترین و ارزان ترین راه پوشش و مدیریت ریسک صادرات معرفی نمود و به صادرکنندگان توصیه نمود تا بیش از پیش از این خدمات استفاده نمایند و بر ادامه همكاري مشترك بين اين دو نهاد اثرگذار بر فرآيند توليد و صادرات تأكيد كرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک بانک صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه‌های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی‌توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ‌های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می‌شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشور‌های منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می‌توان به بازار‌های هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی‌ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ‌ها خوابانده می‌شود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی