Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@18:08:10 GMT

اميرکبير مجتمع خدمات فناوري راه اندازي مي کند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۴۱۷

اميرکبير مجتمع خدمات فناوري راه اندازي مي کند

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس آزمايشگاه مرکزي دانشگاه صنعتي اميرکبير گفت: با کمک بانک صنعت و معدن، مجتمع خدمات فناوري و آزمايشگاههاي تخصصي در اين دانشگاه راه اندازي مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه صنعتي امير کبير، علي نيک بخت با اشاره به بازديد مدير عامل بانک صنعت و معدن به همراه تعدادي از مديران اين بانک از برج فناوري دانشگاه اظهار کرد: اين بازديد با هدف پيگيري موضوع استفاده از تسهيلات مالي خارجي براي تاسيس و تجهيز مجتمع خدمات فناوري و آزمايشگاهي دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس آزمايشگاه مرکزي دانشگاه صنعتي اميرکبير تاکيد کرد: دانشگاه برنامه دارد با استفاده از منابع خارجي اين مجتمع را راه اندازي کند.
وي گفت: براي کسب مصوبه هاي دولت و سازمان برنامه و بودجه، بايد يکي از بانک ها عامليت اين پروژه را برعهده گيرند و برگزاري اين جلسه در اين راستا بود.
رئيس آزمايشگاه مرکزي دانشگاه صنعتي اميرکبير افزود: در اين جلسه توافق هاي اوليه براي قبول عامليت بانک براي اين پروژه اخذ و خلاصه اي از ماهيت وهدف پروژه نيز ارائه شد.
وي خاطرنشان کرد: در اين جلسه همچنين توافقاتي انجام شد که از سوي بانک صنعت و معدن تسهيلات در قالب وام به شرکت هاي دانش بنيان و واحدهاي فناور مستقر در برج فناوري دانشگاه اختصاص يابد. علاوه برآن قرار شد بانک صنعت و معدن به عنوان حمايت کننده فناوري و خدمات فناوري به اين موضوعات ورود پيدا کند.
رئيس دانشگاه صنعتي اميرکبير در جريان اين ديدار گفت: مرکز فناوري و توسعه نوآوري دانشگاه صنعتي اميرکبير از مراکز کارآفريني، رشد و هدايت شرکت هاي دانش بنيان تشکيل شده و ضمن ترويج فرهنگ کارآفريني در سطح دانشگاه، تلاش مي کند با شناسايي نخبگان و صيد ايده هاي ناب و انجام حمايت هاي مادي و معنوي، مقدمات لازم براي تبديل آنها به شرکت دانش بنيان موفق را فراهم آورد.
معتمدي افزود: اين مرکز همچنين با ايجاد زيرساخت لازم به همراه پشتيباني هاي مؤثر شرکت هاي دانش بنيان، آنها را در جهت تجاري سازي موفق محصولات و خدمات شان ياري مي کند و به اين ترتيب هم دانشگاه و هم کارآفرينان از منافع مادي و معنوي دستاوردهاي حاصل بهره مند مي شوند.
** بانک ها از طرح ها نوآورانه حمايت کنند
رييس هيأت مديره و مديرعامل بانک صنعت و معدن نيز در اين ديدار اظهار داشت: هدف بانک صنعت و معدن از گسترش همکاري با اين مرکز، حمايت از تبديل نوآوري ها و دستاوردهاي علمي به فناوري ها و محصولات مورد نياز کشور است.
حسين مهري افزود: اين مرکز اقدامات اثرگذاري در بخش هاي مختلف انجام داده و ارتباط بيشتر بانک صنعت و معدن با اين مرکز علاوه بر ايجاد ارتباط بين صنعت و دانشگاه مي تواند موجب رشد و شکوفايي صنايع مختلف کشور به خصوص صنايع دانش بنيان شود.
مهري عنوان کرد: به عنوان يک بانک تخصصي، مسؤليت اجتماعي ما حمايت از طرح هاي صنعتي، معدني و دانشگاهي است و بانک در اين قبيل پروژه ها بايد حضور فعال داشته باشد.
مديرعامل اين بانک خاطرنشان کرد: از ظرفيت هاي قانون بودجه سال جاري در جهت حمايت از فعاليتهاي دانشگاه صنعتي اميرکبير به عنوان يک دانشگاه تخصصي استفاده خواهيم کرد.
مهري تصريح کرد: ارتباط دادن شرکت هاي مستقر در اين مرکز به واحدهاي توليدي و ارائه مشاوره تخصصي به اين صنايع از جمله اهدافي است که اين بانک در سال جاري که سال رونق توليد و حمايت بيشتر از کارآفرينان است، با جديت دنبال مي کند.
دانام**9465**1584
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در نشست امضای این تفاهم‌نامه رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه‌های مختلف فناورانه و دانش بنیان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم و با بومی‌سازی ملزومات وارداتی، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی، با تحولات آینده در روند جهانی هم‌مسیر شده و توسعه یابیم تا گامی اساسی در فراگیری خودرو‌های الکتریکی و پیشرفت این صنعت برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت روانکار صرفا اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا می‌کند، امیدواریم با برنامه‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازار‌های داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.

در ادامه این جلسه اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه‌ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت‌های دانش بنیان دارد. ما به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه‌هایی در زمینه توسعه و ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی‌سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودرو‌های برقی در سال‌های آینده باید تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه از جمله؛ انواع روغن‌های دارای عمر روانکاری بالا و گریس‌های خاص را آغاز کنیم.

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین طرفین توسط سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول به امضاء رسید.

گفتنی است در این پایان جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات مشترک ماهانه روند توسعه و پیشرفت مفاد تفاهم‌نامه، بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی