Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@15:03:53 GMT

اعلام جزئیات برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۶۰۶

به گزارش ایلنا، فاطمه مهاجرانی با بیان اینکه ثبت نام سنجش پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان از ۱۶ اردیبهشت در سامانه hoosh.medu.ir شروع شده و امروز ۲۵ اردیبهشت به پایان می‌رسد، گفت: خانواده‌ها کد همگام را از مدیر مدرسه دریافت کنند و به هیچ سایت دیگری مراجعه نکنند. سایت‌هایی که به هر عنوانی پول می‌گیرند مرجعیت قانونی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجرانی افزود: آزمون ورودی پایه هفتم در روز ۳۰ خرداد برگزار می‌شود. آزمون ورودی پایه دهم نیز از ۱۹ فروردین شروع شد و تا چهارم اردیبهشت ادامه داشت. برای اولین بار بود که تمدید این مهلت طولانی شد و علت آن بروز سیل در چند استان بود. آزمون مشترک پایه دهم سمپاد و نمونه دولتی ۳۱ خرداد انجام می‌شود.

به گفته وی از مجموع ۲۶۰ هزار ثبت نامی، در سمپاد متوسطه دوم تحت عنوان تکمیل ظرفیت، ۱۲ هزار نفر و در مدارس نمونه دولتی هم ۵۰ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای جوان و دانش پژوهان جوان درباره منابع آزمون ورودی متوسطه دوره اول گفت: با توجه به اینکه اسم مدارس تیزهوشان است علی القاعده باید هوش، سنجیده شود. علت این است که پیشینیان ما از سنجش استعداد تحصیلی استفاده می‌کردند این بود که یک همبستگی مثبت بین هوش و استعداد تحصیلی وجود دارد، لذا پایه علمی داشت، نه آنکه کلاً مردود باشد. منتها به سبب آسیبی که به دوره ابتدایی می‌زد به سمت سنجش هوش سوق پیدا کرد.

مهاجرانی بیان کرد: امسال یقیناً از شیوه سال قبل استفاده نمی‌شود. آزمون امسال از جنس هوش است و منبع مشخصی ندارد. علم می‌گوید تنها دو درصد جامعه از هوش بالا برخوردارند؛ از خانواده‌ها می‌خواهیم فرزندان خود را تحت فشار نگذارند و اجازه دهند هرکدام با استعدادهایی که دارند مسیر موفقیت شأن را طی کنند. سمپاد مساوی موفقیت نیست و برعکس.

وی توضیحاتی درباره طرح ملی شهاب ارائه کرد و گفت: دو استراتژی برای پرورش استعدادها وجود دارد؛ تفکیک و تلفیق؛ برنامه شهاب برخاسته از استراتژی تلفیق است که از پایه چهارم شروع شده و بیش از سه میلیون دانش‌آموز را در ۵۸۰ منطقه آموزشی مورد سنجش قرار داده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای جوان و دانش پژوهان جوان درباره برگزاری کلاس تیزهوشان در هنرستان‌ها نیز گفت: امسال در چهار استان همدان، خراسان رضوی، البرز و خوزستان به صورت آزمایشی برای اولین بار سمپاد مهارتی را راه اندازی کردیم. چون طرحی نوین است پایش های همزمان نیز انجام خواهد شد و امیدواریم حاصل آن تربیت کارآفرینان موفق باشد.

وی همچنین با بیان اینکه امسال برای اولین بار در برنامه بوم مهارت‌های زندگی را وارد کردیم اظهار کرد: دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم تعدادی از مهارت‌های پایه را به صورت کارگاهی می‌آموزند. محتوای اختصاصی برای این امر تولید کردیم و قصد داریم آموزش تفکر خلاق و تفکر نقاد را در متوسطه دوم دنبال کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خراسان رضوی دانش آموزان سیل مدرسه مدارس استعدادهای درخشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار جمعی از معلمان زاهدانی که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم برگزار شد، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا، تبریک هفته معلم و تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: خداوند متعال پیامبرش را مبعوث کرد و اهل بیت(ع) نیز راه او را ادامه داده و از معلمان جامعه بشری بودند.

وی در واکنش به اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مبنی بر رتبه پایین شاخص‌های استان در مقایسه با سایر استان‌ها افزود: برای کم کردن فاصله خود با سایر استان‌ها باید تلاش و همت مضاعفی داشته باشیم چرا که سایر استان‌ها نیز بیکار نبوده و در حال کار و تلاش هستند و نمی‌توان این فاصله را با کار معمولی جبران کرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های ‌خوبی در سطح مدارس سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد، اما مهم این است که خروجی مطلوبی به دست بیاوریم چرا که فرصت خدمت کوتاه است و حتی اگر ۳۰ سال هم باشد با یک چشم به هم زدن به پایان می‌رسد.
️وی ادامه داد: خداوند استعدادهای بالقوه‌ای در نهال، دانش ‌آموزان قرار داده و گنجینه‌های ویژه‌ای در اختیار شما معلمان هستند و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.
️آیت‌الله محامی گفت: آثار عملکرد شما در شرایط کنونی مشخص نیست اما در آینده مشخص می‌شود که عملکرد شما چگونه بوده است.
️وی تصریح کرد: مردم باید قدر معلمان را بدانند اما شما معلمان هم باید قدر خود را بدانید و خداوند متعال را شاکر باشید که توفیق گذر عمر در این راه را پیدا کرده‌اید و شغل شما با سایر مشاغل متفاوت است چرا که شما با روح و جان انسان‌ها سرو کار دارید.

️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با قرائت حدیث "الْکَمَالُ‏ کُلُ‏ الْکَمَالِ‏ التَّفَقُّهُ‏ فِی الدِّینِ وَ الصَّبْرُ عَلَی النَّائِبَهِ وَ تَقْدِیرُ الْمَعِیشَهِ" بیان کرد: کمال انسان در سه نکته جای دارد از جمله فهم عمیق از دین، برنامه‌ریزی صحیح در زندگی، و صبر در سختی‌ها و مشکلات و از همین رو تقویت قوه فهم دانش‌آموزان و فرزندان جامعه برای رسیدن به رشد و کمال و بهره‌گیری از عقلانیت در مسیر زندگی ضرورت است.

️آیت‌الله محامی گفت: آموزش مهارت برنامه‌ریزی درست به دانش آموزان یکی از رویکردهای مهم در دستگاه‌ تعلیم و تربیت، برای به کارگیری در ابعاد مختلف زندگی آنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • برخورد پژو با پایه شبکه برق در بم ۴ مصدوم و ۲ فوتی برجا گذاشت
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد