Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@19:02:15 GMT

دستگیری‌های گسترده در شهرداری فردیس به خاطر چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۶۹۵۳

دستگیری‌های گسترده در شهرداری فردیس به خاطر چه بود؟

شهردار فردیس گفت: اگر مدیر بالادستی برای انجام یک تخلف در حوزه مدیریت شهری سفارش‌پذیر نباشد و به مدیران پایین دست خود تخلف را سفارش نکند، جلوی بخش زیادی از فسادهای احتمالی در مدیریت شهری گرفته می‌شود.

منوچهر غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص دستگیری‌هایی که اخیراً در مجموعه مدیریت شهری فردیس رخ داده است توضیح داد: شهرداری‌ها به خاطر نوع کاری که انجام می‌دهند همیشه از نهادهای آسیب‌پذیر در موضوع فساد اداری هستند و بر همین اساس نمی‌توان در چنین مجموعه‌ای به طور صد در صد جلوی تخلف را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفاری افزود: از طرف دیگر چون بخش زیادی از مردم به طور مستقیم با شهرداری در ارتباط هستند، هر اتفاق خوب و بدی در این مجموعه در سطح شهر فراگیر می‌شود.

وی در خصوص اتفاقات اخیر در شهرداری فردیس گفت: بخش عمده‌ای از فساد در مدیریت شهری فردیس به ساخت و سازهای غیرمجاز به خصوص در منطقه ۱۰ مربوط می‌شد که در رابطه با این موضوع سال ۹۴ هم دستگیری‌های گسترده‌ای رخ داد.

شهردار فردیس خاطرنشان کرد: بنده و همکاران در شهرداری فردیس سعی کردیم در رأس و با شناسایی منشأ فساد، جلوی این اتفاقات را بگیریم بنابراین سعی کردیم در قدم اول جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیریم و به طور کلی آن را کنترل کنیم.

وی افزود: زمانی که برای شهردار شدن در شورا مورد مصاحبه قرار می‌گرفتم این موضوع را عنوان کردم که باید جلوی ساخت و ساز غیرمجاز در فردیس را گرفت، در آن زمان سوال بسیاری این بود که چگونه می‌توان چنین کاری کرد، در پاسخ گفتم که راهکار آن خیلی ساده است و اگر من و شما سفارش‌پذیر نباشیم و تخلف را به زیرمجموعه خود سفارش نکنیم تخلفی هم رخ نخواهد داد.

غفاری در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در این رابطه وجود داشت پرونده مربوط به تهاتر بود، ما در بودجه ۹۷ یک رقم ۶۰۰ میلیون تومانی را برای تهاتر در نظر گرفته و برای بحث تهاتر هم یک آئین‌نامه تدوین کرده بودیم اما بحث تهاتر پس از پنج ماه در شورا رد شد و بلاتکلیف ماند.

وی افزود: همین وقفه باعث شد برخی از فرصت پیش آمده سوءاستفاده کنند و مسائل مربوط به تهاتر در فردیس پیش آمد.

به گزارش ایسنا، طی چند ماه اخیر دستگیری‌های زیادی در مجموعه مدیریت شهری فردیس رخ داده که از جمله آن می‌توان به بازداشت یکی از اعضای شورای شهر به اتهام اخذ رشوه، یکی از مدیران سابق شهرداری به اتهام مشارکت در جعل، چند نفر از کارکنان شهرداری به اتهام جعل پرونده‌های بدهکار شهرداری در قالب تهاتر و پنج نفر از کارکنان شهرداری در پرونده مرتبط با پروانه‌های ساختمانی اشاره کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگيري منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت

 سرهنگ  علیرضا دلیری گفت: در شب گذشته طی تماس شهروندی از شهرستان ایرانشهر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت مسلحانه موتور سیکلت خود را اعلام می‌نماید که بلافاصله تیم‌های عملیاتی پلیس آگاهی به محل اعزام و طرح مهار در سطح شهرستان و محور‌های مواصلاتی به اجرا در آمد.

 وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد دو نفر بصورت مسلحانه موتورسیکلت یک شهروند را به سرقت برده و به سرعت از محل متواری می‌شوند در اقدام اولیه و در رصد اطلاعاتی یکی از سارقان مسلح را که دارای سوابق متعدد سرقت بود را شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

 که در نهایت طی یک عملیات پلیسی و غافلگیرانه کمتر از یک ساعت از وقوع سرقت سارق مسلح را در یکی از محلات دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد. جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تحقیقات در خصوص کشف سلاح به کاربرده در این سرقت یا سرقت‌ها همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه کارآگاهان پلیس تاکنون به ۶ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و تلفن همراه در سطح شهرستان ایرانشهر اعتراف کرد.

????سرهنگ "دلیری " در پایان خاطر نشان کرد: متهم به همراه پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • مصدومیت ۴ نفر بر اثر انفجار گاز شهری در مراغه
  • مصدومیت ۴ نفر بر اثر انفجاری گاز شهری در مراغه
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت