Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی با بیان اینکه ایجاد چهار واحد پتروشیمی به‌صورت جداگانه نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفتی دارد، افزود: از این رو با تجمیع هلدینگ‌های یاد شده، ایجاد یک واحد پتروشیمی با سرمایه ۵/ ۱ تا ۲ میلیارد دلار قرار است با کمک متقاضیان و همچنینصندوق توسعه ملی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در دستور کار قرار گیرد. وی در‌باره ایجاد سایر صنایع در منطقه خاطرنشان کرد: در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یک واحد فولادسازی، آلومینا و چند واحد پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که به دلیل ویژگی‌های این منطقه و نزدیکی به لوله‌های انتقال گاز جاذبه‌های بسیاری برای پتروشیمی دارد.  استاندار هرمزگان تاکید کرد: در راستای اهداف در نظر گرفته شده در کشور مبنی بر اینکه صنایع انرژی‌بر به‌ویژه در حوزه آبی در سواحل جنوبی باید مستقر شود، افزود: در گذشته به دلیل نبود آمایش سرزمین، صنایع انرژی‌بر مانند فولادسازی‌ها و پالایشگاه‌ها در مناطق مرکزی و شرق کشور مستقر شدند که هم‌اکنون با مشکل آب روبه‌رو هستند. از این رو برای حل این کمبود به این نتیجه رسیده‌اند که صنایع انرژی‌بر را به سواحل جنوب کشور منتقل کنند و سرمایه‌گذاری‌های جدید به‌صورت عمده در این مناطق شکل بگیرد. وی تاکید کرد سازمان‌های متولی و دستگاه‌های ذی‌ربط باید از ارائه مجوز به صنایع انرژی‌بر به غیر از سواحل جنوبی کشور جداً خودداری کنند. از این‌رو یکی از مناطق ویژه‌ای که امروز آماده سرمایه‌گذاری است، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در استان هرمزگان با فضایی حدود ۱۰ هزار هکتار در فاز اول است.  وی گفت: همچنین هم اکنون ۴ تا ۵ واحد پتروشیمی به‌دنبال مجوز و تامین مالی برای احداث هستند و یک نیروگاه ۵ هزار واتی و یک واحد آب ‌شیرین‌کن ۷۵۰ هزار مترمکعبی در نظر گرفته شده است.

استاندار هرمزگان در مورد مزایای منطقه ویژه اقتصادی پارسیان تاکید کرد: به دلیل ظرفیت‌های مناسب در منطقه از جمله نزدیکی به خط لوله گاز، فاصله ۴۰ کیلومتری با عسلویه و... اختصاص حدود ۲۰ میلیون مترمعکب خوراک به منطقه ویژه پارسیان از سوی وزارت نفت، بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف به‌ویژه پتروشیمی است. وی افزود: در این منطقه واحد آب شیرین‌کن در فاز نخست با ظرفیت ۵۰ هزار مترمعکب در روز کار را آغاز کرده است و تامین برق واحدهای مورد نیاز در این منطقه از طریق شرکت مپنا برای تامین این واحدها در حال تامین است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد