Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:18:41 GMT

معامله قرن هیچگاه به نتیجه نمی‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۱۰۶

معامله قرن هیچگاه به نتیجه نمی‌رسد

تهران - ایرنا - نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران تاکید کرد: معامله قرن هیچگاه موفق نمی شود، این مسئله به شرط این است که تفرقه در منطقه کنار برود و متحد شویم و با رژیم صهیونیستی که دشمن واحد همه ما است ، مقابله کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «خالد قدومی» امروز - چهارشنبه - در نشستی تخصصی که به مناسبت روز نکبت در جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، گفت: ما سه الگو در منطقه داریم؛ الگوی نخست، دشمن صهیونیستی، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الگوی دیگر، همراهی با دشمن صهیونیستی و الگوی دیگر، دشمنی با دشمن صهیونیستی است.
وی افزود: ما بیشتر از این سه تقسیم‌بندی، تقسیم‌بندی دیگری نداریم. به نظر من، ما در محور مقاومت در کنار فلسطین و قدس و علیه دشمن صهیونیستی و همراهانش هستیم.

**رویکرد مقاومت موجب رنجش و آزار صهیونیست‌ها شده است
نماینده حماس در تهران با بیان این که بحث سازش مطرح است ولی ما به چیز دیگری جز مقاومت اعتقاد نداریم، اظهار داشت: در این رویکرد، اعتقاد داریم خدا و پیروزی در کنار مااست. این رویکرد از لحاظ روانی باعث اطمینان خاطر و آرامش هم است. شیاطین عرب و جریان سازش، هر شب کابوس دارند که به کدامین سمت بروند ولی ما مطمئن و آرام هستیم زیرا هدف ما محو اسرائیل است.
قدومی با بیان این که جز مقاومت راه دیگری پیشروی ملت فلسطین وجود ندارد، تصریح کرد: رویکرد مقاومت موجب رنجش و آزار صهیونیست‌ها شده است و به دغدغه فکری و روانی در راس هرم نظام سیاسی آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است. ترامپ چرا شماره می‌دهد؟ چون دغدغه فکری دارند. ما علیه دشمن حرکت می‌کنیم. دشمن ما ایران و اسلام نیست بلکه دشمن ما رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا در منطقه است.
وی با بیان این که ما تا آخر ایستاده‌ایم، خاطرنشان کرد: مقاومت امروز دستاوردهایی داشته است. امروز کامیاب‌تر و موفق‌تر از قبل شده‌ایم. ما امروز نکبت را به مسرت تبدیل کرده‌ایم. 48 ساعت نکبت در غزه را به امید و پیروزی تبدیل کرد.

**هدف حمله به غزه تغییر زمین بازی در غزه بود
نماینده جنبش حماس در ایران در تشریح جریان کنونی مقاومت در عرصه سیاسی گفت: وضعیت داخلی اسرائیل به گونه‌ای است که می‌خواهند به دستاوردهای سیاسی برسند. همین مسئله موجب شده تا به اشتباه به غزه حمله کنند چون فکر می‌کنند غزه منطقه مظلوم و ضعیفی است اما با وجود پیروزی، نتوانستند دولت را تشکیل دهند و فشار خانواده سربازانی که دست مقاومت دارند، موجب شد تا به غزه حمله کنند تا مسائل تحت شعاع قرار دهند ولی با دستاوردی روبه‌رو نشدند.
قدومی با بیان این که آمریکایی‌ها توطئه و برنامه علیه منطقه و فلسطین دارند ولی به نظر ما به نتیجه‌ای نخواهند رسید، تصریح کرد: 71 سال است که فلسطین در برابر انواع توطئه‌ها ایستاده‌ است. 11 روز است که به غزه‌ای که تحت محاصره است، حمله کرده‌اند ولی به نتیجه‌ای نرسیدند.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات آمریکا به نتیجه‌ای نمی‌رسد مگر آنکه ما متحد باشیم، یادآور شد: هدف حمله به غزه عوض کردن زمین بازی در غزه بود ولی مقاومت اجازه تغییر شرایط میدان را به دشمن نداد. دشمن به دنبال بازگشت به سیاست ترور کردن مجاهدین است. ما اجازه نمی‌دهیم دشمن وارد این سیاست شود چراکه جواب محکم تری به آنها می‌دهیم.

**موشک‌های مقاومت دقیق‌تر شده است
وی افزود: سیاست ما موجب شد تا در 48 ساعت گنبد آهنین آنها به گنبد کارتونی تبدیل شود. دیگر ما قدرت بازداندگی نداریم بلکه قدرت نظامی هم داریم و موجب تعادل قدرت شده است.
نماینده جنبش حماس در تهران با تاکید بر این که مقاومت از عنصر غافلگیری استفاده کرده است، بیان کرد: مقاومت در اتاق عمل مشترک تصمیم گرفت قدرتی در حد توانایی در عرصه موشکی بدهد. شهرک‌نشین‌ها مجبور شدند تا به پناهگاه‌ها بروند. 700 موشک در 48 ساعت پرتاب کردیم و گنبد آهنین را گنبد کارتونی تبدیل کردیم.
قدومی با بیان این که مقاومت عامل افتخار دشمن را که گنبد آهنین بود، به عامل ذلت تبدیل کرد، یادآور شد: ما خانه رییس سابق شاباک را هدف قرار دادیم و این یعنی موشک‌های مقاومت دقیق‌تر و هدف‌هایشان مشخص‌تر شده است در حالی که موشک‌های ما تولید محلی دارند. تکنولوژی نیروی هوایی مقاومت رشد پیدا کرده است. روزنامه‌های اسرائیلی از پرتاب موشک از طریق پهپاد خبر داده‌اند یعنی ما نیروی هوایی داشتیم.

**العربیه کانالی عربی است یا عبری؟
وی اضافه کرد:‌ ما فردا نمی‌توانیم قدس را آزاد کنیم. راه ما طولانی و پر چالش است ولی ناامید نشده و توانسته‌ایم به دشمن حمله کنیم. متاسفانه العربیه کلیپی را در شهرک‌های صهیونیست‌نشین پخش کرد. این کانال عربی است یا عبری؟ با پخش این فیلم چه هدفی را داشتند؟ شیاطین عرب بعدتر از شیاطین دیگر هستند. اسرائیل پیشرفته است ولی به معنای عدم مواجه ما نیست. در سال 2014 دیدید مقاومین تلویزیون اسرائیل را هک کرده و 15 دقیقه کلیپ تانک‌های مقاومت را نشان داد.
نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه ما به فرموده رهبر انقلاب اسلامی ایران نیازمند صبر هستیم، عنوان کرد: ربع پایانی حیات اسرائیل باقی مانده است. این مسئله نیازمند صبر است.
قدومی به اعزام ناو آبراهام لینکلن به خلیج فارس اشاره کرد و اظهارداشت: دشمن احمق است ولی شرایط جنگی رخ نمی‌دهد. نه آمریکا و ترامپ و نه کشورهای اروپایی نمی‌خواهند به سمت جنگ بروند. البته جنگ ممکن است ولی دشمن بداند محور مقاومت، نمی‌توانند در برابر هدف قرار گرفتن یک جزء از خود، خاموش باقی بماند. جولان را به اسرائیل دادند ولی مقاومت نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.
وی با بیان این که ما اجازه هیچ گستاخی را به دشمن نمی‌دهیم، اظهار داشت: معامله قرن موفق نخواهد شد و به نتیجه نمی‌رسد. این مسئله به شرط این است که تفرقه در منطقه کنار برود و متحد شویم و با دشمن واحد رژیم صهیونیستی است، مواجه شویم.
سیام* م.ا.ت ** 1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي خالد قدومي حماس مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است

نایب‌رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» گفت طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است.

به گزارش ایسنا، «خلیل الحیه» معاون رهبر حماس در نوار غزه در گفتگو با شبکه الاقصی گفت: «طوفان الاقصی ضربه‌ای پیشدستانه به دشمن قبل از حمله به غزه بود و راه را بر طرح‌های دشمن برای کوچاندن ملت فلسطین بست.»

الحیه افزود: «آزادی اسرا از زندان‌های دشمن یکی از اهداف نبرد طوفان الاقصی بود. طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید. مقاومت در این نبرد آرمان فلسطین را در سراسر جهان زنده کرد.»

نایب رئیس جنبش حماس تصریح کرد: «مقاومت کذب ادعاهای دشمن و ارتش شکست خورده آن را برملا کرد. ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی نبرد طوفان الاقصی محقق شد.»

خلیل الحیه ادامه داد: «حقیقت ارتش جنایتکار صهیونیستی در این نبرد آشکار شد. طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برد.»

وی خاطرنشان کرد: « ما به دنبال پایان جنگ هستیم اما رژیم اشغالگر نمی‌خواهد. نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ را متوقف کند تا به زندان نیفتد. نتانیاهو از ترس آینده سیاسی‌اش به دنبال راه انداختن جنگی منطقه‌ای است.»

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه در ادامه عنوان کرد: «هدف ما در هفتم اکتبر عملیاتی محدود بود، اینکه تعدادی نظامی را اسیر بگیریم تا آن‌ها را با اسرای خود مبادله کنیم اما لشکر غزه ارتش رژیم صهیونیستی به طور کامل فروپاشید.»

وی اضافه کرد: «دشمن صهیونیستی پس از نبرد طوفان الاقصی دچار شوک، بی‌اعتمادی و فروپاشی سیستم امنیتی شد، برای همین آمریکا سریعا برای نجات این رژیم شکست خورده وارد عمل شد و دشمن اشغالگر پس از فروپاشی اسطوره‌ای که در طول سالیان بنا نهاده بود، می‌خواست آبروی خود را بازگرداند. رژیم اشغالگر قصد انتقام گیری، کوچاندن فلسطینیان و بمباران‌های کورکورانه و کشتار را داشت، چرا که از نظر اطلاعاتی کاملا کور شده بود و چیزی از مقاومت در غزه نمی‌دانست، بنابراین در پیش‌بینی طوفان الاقصی ناکام ماند.»

الحیه گفت: دشمن اهداف بزرگی را برای خود تعیین کرد، همچون نابودی حماس و بازگرداندن اسرای خود، اما آنچه طی ۶ ماه گذشته انجام داده، نابودی ۶۰ درصد از غزه بوده است و خود نیز اعتراف کرد که تنها ۱۵ درصد از توانمندی مقاومت در غزه را از بین بردند. دشمن از هر منطقه‌ای در غزه که خارج می‌شود و دوباره به آن بازمی‌گردد مجددا با شیرمردان قسام مواجه می‌شود. دشمن صهیونیستی نتوانسته جاسوسی برای خود در غزه پیدا کند و خانواده‌های فلسطینی در غزه بسیار بهتر از چیزی بودند که فکرش را می‌کردیم و ما همیشه به آن‌ها حسن ظن داشتیم و آن‌ها طرح دشمن برای ایجاد ارتباط با خانواده‌ها و عشایر را ناکام گذاشتند.

وی تصریح کرد: «ما می‌خواهیم جنگ همین الان متوقف شود و انعطاف لازم را از خود نشان دادیم اما دشمن صهیونیستی مخالفت می‌کند و باز تاکید می‌کنیم بدون توقف کامل جنگ توافقی در کار نخواهد بود. نتانیاهو از اتفاقات بعد از جنگ همچون تعقیب قضایی و سیاسی هراسان است برای همین به دنبال راه انداختن جنگی منطقه‌ای است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود
  • پیام‌های راهبردی سخنان ابوعبیده
  • پیام‌های راهبردی سخنان «ابوعبیده»