Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@21:18:33 GMT

وضعیت استان کرمان در هجوم ملخ‌های صحرایی همچنان نارنجی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۳۰۹

وضعیت استان کرمان در هجوم ملخ‌های صحرایی همچنان نارنجی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از نارنجی بودن وضعیت استان کرمان در رابطه با هجوم ملخ‌های صحرایی خبر داد.

"مجید سعیدی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت استان کرمان از هجوم ملخ‌های صحرایی گفت: تاکنون بیش از 60 هزار هکتار از اراضی استان کرمان برای مقابله با هجوم ملخ‌ها سمپاشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که ریزش و تکثیر این حشره زیاد است، اظهار کرد: با توجه به وجود رطوبت در مناطق جنوبی استان مخصوصا منطقه جازموریان، باعث شده که پوره‌های این آفت زودتر به ملخ تبدیل شوند.

مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان از همکاری دستگاه‌های استان برای مقابله با ملخ صحرایی سخن به میان آورد و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی آنچه مورد تعهدشان بوده، انجام داده‌اند اما وسعت، پراکندگی و صعب‌العبور بودن برخی از مناطق کار مقابله با ملخ صحرایی را با سختی مواجه کرده است.

وی از 14 نوبت سمپاشی هوایی در مناطق جنوبی استان خبر داد و عنوان کرد: مبارزه با این آفت هم اکنون با تمام توان در حال انجام است و خوشبختانه به مزارع کشاورزی خسارتی وارد نشده و جلوی این حشره در منابع ملی گرفته شده اما در حال حاضر این نوع ملخ در دشت‌های و منطقه جازموریان هستند.

سعیدی با یادآوری این مطلب که ملخ‌های صحرایی در بهمن‌ماه وارد ایران شده‌اند، تصریح کرد: موج اول این ملخ‌ها در ابتدا در استان‌های جنوبی کشور بود که به مرور به استان کرمان نیز سرایت پیدا کرد.

وی اظهار کرد: شمال استان کرمان وضعیت مطلوب‌تری در این حوزه دارد و تا کنون 5800 هکتار از اراضی شمال استان سمپاشی شده به طوری که در شمال استان بیشتر در مناطق ریگان و ارزوئیه این حشره دیده شده که با پیگیری‌های مستمر این مناطق نیز کنترل شده، اما بیشتر تکثیر و تولید این ملخ‌های صحرایی در جنوب استان است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ملخ صحرایی منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی به کشاورزان؛ غلات را به مناطق امن حمل کنید

به گزارش خبرگزاری  صداوسیما، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت)، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد. رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات تشدید فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

این سامانه بارشی در روز شنبه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان و جنوب غرب آذربایجان غربی و در روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال قزوین را در بر خواهد گرفت.

اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله پیامد‌های احتمالی این سامانه خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه

در این راستا به پرهیز از سفر‌های غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن و محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی به کشاورزان؛ غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس
  • میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • هوای اصفهان سالم است/ شاخص شاهین‌شهر و زرین‌شهر بر مدار نارنجی
  • هوای سه شهر درمدار نارنجی
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان