Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین رونمایی از کتاب «فرهنگ فناوری، نوآوری و کارآفرینی»، امروز با حضور مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، برگزار شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، آیین رونمایی از کتاب «فرهنگ فناوری، نوآوری و کارآفرینی»، روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور مهدی صفاری نیا رئیس پارک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این مراسم که مدیران پارک فناوری پردیس، به همراه جمعی از کارمندان و مدیران شرکت‌های مستقر در پارک حضور داشتند، از کتاب «فرهنگ فناوری، نوآوری و کارآفرینی» رونمایی شد.
در بخشی از مراسم، مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس درباره این کتاب گفت: بسیاری از دانشجویان با اصطلاحات حوزه فناوری، نوآوری و کارآفرینی آشنایی ندارند و نیاز بود که کتابی برای معرفی مفاهیم و یکسان سازیِ استفاده از واژگانِ تخصصیِ این حوزه نگارش شود. چنین کتابی کمک می‌کند تا ادبیات مشترکی شکل بگیرد، به گونه‌ای که در زمان استفاده از یک واژگان، یک مفهوم واحد در ذهن افراد شکل گیرد.
صفاری نیا افزود: ما نیاز به مرجعی داشته‌ایم که در سطح خودش جامع باشد و بتواند به نیاز متخصصان این حوزه پاسخ دهد. با این وصف امیدوارم این کتاب، یکی از کمبود‌های حوزه زیست بوم فناوری کشور را مرتفع کند و متخصصان بتوانند آن را مورد بهره برداری کامل قرار دهند.
در ادامه این مراسم «علی مهموری» نویسنده اول کتاب با اشاره به اینکه برای تدوین این دانشنامه حدود ۱۵ هزار واژه انگلیسی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است، گفت: اندیشه نگارش این کتاب از سال ۲۰۱۳ در ذهن من بود تا اینکه در شرایط فعلی، و در هماهنگی با ریاست پارک فناوری پردیس، توانستم آن را به صورت عملیاتی درآورم و کتاب را نگارش کنم.
مهموری افزود: گنجاندن تلفظ صحیح کلمات انگلیسی در کنار معانی واژگان، یکی از دغدغه‌های اصلی من در این کتاب بوده است که این ویژگی به مخاطب در استفاده صحیح از کلمات در مقالات و کنفرانس‌های علمی کمک شایانی می‌کند.
وی اظهار داشت: معرفی فهرستی از ۵۰ دانشمند موثر در فضای فناوری، نوآوری و کارآفرینی از جمله ویژگی‌های دیگر این کتاب است که به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا با متخصصانِ نام آشنای این حوزه آشنا شوند و منابع آن‌ها را مورد مطالعه قرار دهند.
معرفیِ کتاب‌های «از دانش به ثروت»؛ داستان موفقیت شرکت‌های پارک فناوری پردیس
پیش از مراسم رونمایی از کتاب «فرهنگ، فناوری، نوآوری و کارآفرینی»، دو کتاب دیگر نیز معرفی شد. کتاب‌های «داستان کارآفرینیِ فناورانه شرکت فراطیف پویا» و «داستان کارآفرینیِ فناورانه شرکت ایرانیان بانِژ» از مجموعه کتاب‌های «از دانش به ثروت»، از جمله کتاب‌هایی بودند که با حضور مهدی توحیدیان، مدیرعامل شرکت فراطیف پویا و بابک رضایی و رضا رفیعی، مدیران شرکت ایرانیان بانژ، معرفی شد.
در این بخش از مراسم، مجتبی جباری پور، مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری، با اشاره به اهمیت مستندسازی داستان موفقیت شرکت‌های کارآفرین، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های حوزه کارآفرینی این است که به عقبه‌ی موفقیت شرکت‌های پیش‌رو و سختی‌های مسیری که توسط آن‌ها طی شده است، توجه نمی‌کنیم.
وی افزود: از طرف دیگر، در بسیاری موارد علل موفقیت این افراد و شرکت‌ها را عوامل غیر درونی افراد تلقی می‌کنیم و کمتر به عوامل درونی و ویژگی‌هایی که این افراد برای موفقیت داشته‌اند، توجه داریم.
مجتبی جباری پور ادمه داد: باید داستان موفقیت شرکت‌ها روایت شود تا باور افرادی که به تازگی می‌خواهند در حوزه کارآفرینی ورود پیدا کنند، مطابق شرایط واقعیِ این حوزه شکل گیرد. این فرهنگ، باور و نگرش‌ها در حرکت به سوی کارآفرینی بسیار اهمیت دارد.
نقش پر رنگ مرکز رشد فناوری نخبگان پارک در موفقیت «فراطیف پویا»
در ادامه توحیدیان، مدیرعامل شرکت فراطیف پویا، با اشاره به اینکه در سلسله مراتب موفقیت، خودمان را، نه در قله، بلکه در دامنه موفقیت می‌بینیم، اظهار داشت: تیم‌ها شاکله اصلی موفقیتِ شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند و در شرکت ما نیز همین مسئله صادق بوده است. دلیل موفقیت فعلیِ شرکت فراطیف پویا نیز تیم قوی و متخصص شرکت بوده است.
وی افزود: فراطیف پویا شرکتی‌ست که در پارک متولد شده و نقش مرکز رشد فناوری نخبگانِ پارک فناوری پردیس، در موفقیت شرکت ما بسیار پررنگ بوده است.
بعد از ورود به پارک، شکست‌ها و چالش هایمان بسیار کمتر شد
بابک رضایی، مدیرعامل «شرکت ایرانیان بانژ» نیز در ادامه، با بیان اینکه تلخی‌های مسیر رشد شرکت ما، در این کتاب آمده است، اظهار داشت: امیدوارم این کتاب بتواند به کسانی که قصد دارند استارت آپی راه‌اندازی کنند، کمک کند. هر چقدر تلخی‌های این مسیر بیشتر بوده، الان شیرینی‌ها بیشتری می‌چشیم.
وی افزود: کسانی که این کتاب را می‌خوانند، به خوبی می‌توانند درک کنند که مشکلات مانع کارشان نیست و چالش‌هایشان در نهایت حل می‌شود. حضور در پارک فناوری پردیس کمک مهمی به ما بود و بعد از ورود به پارک شکست‌ها و چالش هایمان به نسبت قبل، بسیار کمتر شد.
در انتهای این بخش از مراسم، در اقدامی نمادین، دو عنوان مجموعه کتاب «از دانش به ثروت»، به مدیران عاملِ شرکت‌هایی که موضوع کتاب به آن‌ها اختصاص داشت، تقدیم شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، توافق‌نامه مذکور در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه‌دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قراردادهای بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسؤولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قراردادهای بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل عهده‌دار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • تشییع شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر آرام گرفت
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود