Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:34:50 GMT

گردآوری خاطرات ایثارگران و خانواده‎های شهدا اوقاف

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۷۹۱

گردآوری خاطرات ایثارگران و خانواده‎های شهدا اوقاف

با انعقاد تفاهم‎نامه‎ همکاری، انجمن واقفان وقف استان گلستان تشکیل و خاطرات ایثارگران و خانواده‎های شهدای اوقاف گردآوری می‎شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ جلسه مشترک مسئولان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان امروز در گرگان برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار علی ملک شاهکویی  در این نشست اظهار کرد: امروز تفاهم نامه ای با اوقاف و امور خیریه در زمینه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادمان ها و ساخت پارک موزه دفاع مقدس منعقد شد تا برای توسعه و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

وی با اشاره به تشکیل انجمن واقفان وقف در سراسر استان، افزود:انجمن یاوران وقف تشکیل و هر "وقف" به یاد یک "شهید" در نظر گرفته شده  است وتعداد کسانی که در این انجمن فعالیت می کنند، مشخص شده است و تلاش می‌کنیم این مجموعه نیز ساماندهی شود و بتوانیم در حوزه شهادت موقوفاتی را به ثبت برسانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: برنامه های فرهنگی از جمله یادواره های شهدا با مشارکت اوقاف در طول سال، در سراسر استان و در مناسبت های مختلف ساماندهی کنیم تا از موازی کاری  جلوگیری و بتوانیم موفق تر عمل کنیم .

ملک شاهکویی اذعان کرد: پس از گذشته حدود 30سال از دفاع مقدس بسیاری از افراد هنوز آن روحیه مقاومت و ایثارگری‎ها را فراموش نکردند و برای اینکه بتوانند در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند پرتلاش هستند و سعی می‌کنیم در این زمینه از مشارکت‎ها بهره بجوییم.

وی بیان کرد: در خصوص حمایت از حفظ  آثار و ارزش‎های دفاع مقدس به هر جایی که مراجعه کردیم از این مهم استقبال خوبی داشتند و امیدواریم که بتوانیم ماموریتی که به این مجموعه واگذار شده به نحوه احسن انجام دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد:57 یادمان شهدا در سطح استان داریم و برای بهره‎برداری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در طول سال از این اماکن استفاده می‎‎شود و امیدواریم بتوانیم با مشارکت اداره کل اوقاف وامور خیریه استان آن گونه که شایسته شهدا است در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

در ادامه حجت الاسلام  حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد اظهار کرد: ترویج فرهنگ ناب ایثار و مقاومت برهمه ما فرض و وظیفه است و سازمان اوقاف نیز خادم بقاع متبرکه و شهدای گمنامند .

وی با اشاره به همکاری اوقاف با نهادهای انقلابی استان گلستان، افزود: با این تفاهم‌نامه به دنبال تعمیق اقدامات فرهنگی و قرآنی ایثارگران و شهدا هستیم تا  بیش از گذشته در یادواره شهدا در سراسر استان و فعالیت های فرهنگی معرفت افزایی در جوار شهدای گمنام همکاری کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: با تشکیل انجمن یاوران وقف با موضوع نشر فرهنگ ایثار و شهادت و "هر وقف به یاد یک شهید" از فعالیت فاخری است که خانواده معظم شهدا و دغدغه مندان این حوزه همراهی می کنند .

روحانی فرد ادامه داد: آثار مکتوبی از خاطرات شفاهی رزمندگان  و ایثارگرانو خانواده های بزرگ اوقاف، هیئتهای امنا و خادمان مجموعه بعنوان یک کار پژوهشی فاخر بعنوان گنجینه های مجموعه دفاع مقدس را با همکاری سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079577 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • گردآوری دانشنامه شیراز در هفت جلد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس