Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@02:36:38 GMT

بانویی انقلابی، مشهور در آسمان‌ها و مهجور در زمین

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۸۳۲۰

بانویی انقلابی، مشهور در آسمان‌ها و مهجور در زمین

حضرت خدیجه(س) بانویی فرهیخته و انقلابی است که نزد خداوند از مقربت ویژه‌ای برخوردار است و شأن و جایگاه او در کمال قربت بین مسلمانان و محبان به اهلبیت قرار دارد. او ماه درخشانی برای آسمانیان است که عرش خداوند را تحت تاثیر انوارش قرار می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ،آن حضرت نخستین همسر پیامبر(ص) بود و تا زنده بود نبی گرامی اسلام(ص) همسری اختیار نفرمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبقت به اسلام و خدمات او به پیامبر(ص) زیاده از آن است که ذکر شود. در فضیلت آن حضرت همین بس که والده مکرمه حضرت صدیقه طاهره(س) است و همه ذراری پیامبر(ص) به ایشان منتهی می‌شوند.


آن حضرت اولین زنی است که پیامبر(ص) را تصدیق نمود و اول زنی است که در مکه با رسول‌خدا(ص) نماز جماعت خواند و اول زنی است که ایمان خود را در مکه در میان مشرکین اظهار کرد و اول زنی است که در مقابل دشمن از رسول‌خدا(ص) دفاع نمود و تمام اموال خود را به پیامبر(ص) بخشید و اول زنی است که ایمانش با قبول ولایت امیرالمومنین(ع) به درجه کمال رسید.


آن حضرت هنگام رحلت چند وصیت به پیامبر(ص) نمودند و با آن همه فداکاری و انفاق مال، به پیامبر(ص) عرض کردند:" یا رسول‌الله، مرا ببخشید که در حق شما کوتاهی کردم". پیامبر(ص) فرمودند:" حاشا و کلا! من از شما تقصیری ندیدم، بلکه منتهای سعی و کوشش خود را در حق من نمودی. شما در خانه من زحمات زیادی را متحمل شدی. اموالت را در راه خدا بذل و بخشش نمودی."


آنگاه حضرت خدیجه علیها سلام عرض کرد: "یا رسول‌الله، شما را وصیت می‌کنم به این دختر (و به حضرت فاطمه سلام‌الله علیها اشاره نمود). این دختر بعد از من یتیم و غریب است. کسی از زن‌های قریش او را اذیت نکند. کسی به صورت او لطمه‌ای نزند، به روی او داد نزند و مکروهی نبیند".


در صفحه 232 جلد 18 بحارالانوار آمده که روزی پیامبر(ص) خدیجه(س) را خواست و در کنار خود نشاند و فرمود: این جبرئیل است و می‌گوید: برای اسلام شروطی است که عبارتند از: اقرار به یگانگی خداوند متعال، اقرار به رسالت رسولان، اقرار به معاد و اصول این شریعت و احکام آن، اطاعت از اولی‌الامر و ائمه طاهرین از فرزندان او یکی بعداز دیگری با برائت از دشمنان ایشان.


حضرت خدیجه(س) به همه آنها اقرار نمود و ائمه طاهرین به‌خصوص امیرالمومنین(ع) را تصدیق کرد. پیامبر(ص) فرمود: "هو مولاک و مولی‌المومنین و امامهم بعدی"، یعنی علی مولای تو و مولای مومنان بعد از من و امام ایشان است. آنگاه از خدیجه(س) یک یک از اصول و فروع دین حتی آداب وضو و نماز و روزه و حج و جها و صله رحم و واجبات و محرمات را بیان فرمود.


سپس پیامبر(ص) دست خود را بالای دست امیرالمومنین(ع) نهاد و خدیجه(س) دست خود را بالای دست رسول‌خدا(ص) قرار داد و به این ترتیب با امیرالمومنین(ع) بیعت نمود.

یادداشت از فاطمه علوی

انتهای یپام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| استقبال اوسمار از بانویی که با سرطان می‌جنگد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تمرین امروز پرسپولیس یک مهمان ویژه داشت. ندا نویدی‌نسب، هوادار بانوی پرسپولیسی که در حال انجام شیمی‌درمانی و مبارزه با سرطان است به همراه همسر و دو فرزندش در ورزشگاه کاظمی حاضر شد.

او پیش از شروع تمرین، صحبت گرمی با اوسمار ویرا سرمربی تیم و سایر بازیکنان داشت. اعضای تیم برای این بانوی پرسپولیسی که در دیدار قبل هم در ورزشگاه حاضر بود و تیم را حمایت کرد آرزوی سلامتی کردند.

بازی پرسپولیس و سپاهان اتفاقات عجیب و غریب و زننده زیاد داشت اما حضور این هوادار پرسپولیس در ورزشگاه و صحبت‌هایش از زیبایی‌های سکوهای آزادی بود که حالا از نزدیک هم با اعضای تیم دیدار کرد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902828

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • اگر ماه ناگهان در آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • عکس| استقبال اوسمار از بانویی که با سرطان می‌جنگد
  • تصویر روز ناسا: تلسکوپ‌های کمکی زیر آسمان پرستاره جنوب
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)