Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیلی گفت: ارتباط با مردم باید با تکریم و عزت توأم باشد تا بدین وسیله به مرور شاهد کاهش گله‌مندی‌های مردم از دستگاه قضایی باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست همزمان شورای قضایی و شورای اطلاع رسانی با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی، در محل سالن کنفرانس حوزۀ ریاست کل واقع در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین اسماعیلی رئیس شورای قضایی استان تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و خیر مقدم به دادستان جدید تهران به بیان روایتی از پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) با این مضمون «در اولین شب از ماه رمضان، شیطان‌های افسار گریخته مهار زده می‌شوند و خداوند متعال در هر شب هفتاد هزار نفر و زمانی که شب قدر فرا می‌رسد معادل آنچه در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان تاکنون را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد، مگر کسی که میان او و برادرش کینه باشد که چنین فردی مورد عفو قرار نمی‌گیرد تا زمانی که میانشان اصلاح شود» پرداخت.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی و سند تحول ریاست قوه قضائیه و رویۀ عملی، لازم است که بیش از پیش ارتباط با همکاران و نیز مردم تقویت شود و قطعا این یک ضرورت به شمار می‌رود، از این طریق مشکلات موجود آسیب شناسی شده و برنامه ریزی‌های مناسب برای رفع آن‌ها صورت می‌گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: البته این ارتباط باید با تکریم و عزت توأم باشد تا بدین وسیله به مرور شاهد کاهش گله‌مندی‌های مردم از دستگاه قضایی باشیم، ضمنا برای تحقق محور‌های مندرج در سند تحول، می‌طلبد ایده‌ها برنامه‌های مدیران و همکاران قضایی و اداری جمع آوری و مورد بهره برداری قرار گیرند، لذا ضروریست موارد فوق به سرعت به دبیرخانۀ شورای قضایی منعکس تا از این طریق به قوه ارسال شود.

اسماعیلی در ادامه افزود: نظر آیت الله رئیسی بر این است که امسال هفتۀ قوۀ قضائیه با رویکردی جدید و برنامه‌های محتوایی برگزار شود به نحوی که ضمن اطلاع رسانی به عموم مردم و اقشار خاص جامعه راجع به عملکرد بخش‌های مختلف قوه، موجبات ارتقای اعتماد آنان را فراهم شود.

وی به موارد مندرج در متن دستورالعمل بزرگداشت هفتۀ قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار کرد: در این راستا لازم است به زودی ستاد مربوطه در استان به ریاست معاونت فرهنگی و دبیری مدیر روابط عمومی و ارتباطات تشکیل و با برگزاری جلسات منظم، نسبت به تحقق مفاد دستورالعمل فوق اقدام شود که در این راستا مقرر شد در اسرع وقت، دادسرا و محاکم تهران، شورا‌های حل اختلاف و نیز ادارات کل تابعۀ قوۀ قضائیه نمایندگان خود را جهت حضور در ستاد یاد شده به دبیرخانۀ شورای قضایی معرفی کنند.

در ادامۀ این نشست، مطابق با دستور کار جلسه، مدیر کل تعزیرات استان تهران پیرامون اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار، گزارش مبسوطی ارائه کرد که مراتب از ناحیۀ تعدادی از اعضای شورا مورد بحث و مداقه قرار گرفت و القاصی مهر و ستایشی و تنی چند از حاضرین به بیان اخبار مهم حوزۀ مسئولیت خود پرداختند که پس از انجام مباحث کارشناسی لازم، مواردی نیز به تصویب رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها

رییس شورای اسلامی شهر تهران از آغاز به کار ۳۵۲ هیات امنای محلات شهر تهران، همزمان با نزدیک شدن به روز ۹ اردیبهشت که بنام روز شوراها در تقویم رسمی کشور یاد شده است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران با اعلام این خبر گفت: پیرو تحقق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مبنی بر تشکیل هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله پایتخت این هیات امنا  از ۹ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت تشکیل شوراهای سراسر کشور که به روز شوراها نامگذاری شده، آغاز به کار خواهند کرد و نخستین جلسه رسمی خود را برگزار می کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال گسترده و مشارکت فعال شهروندان در فرآیند تشکیل هیات امناء در سطح شهر تهران، فعالیت این هیات های امنا را نقطه عطفی در مسیر نیل به مشارکت محله محور برشمرد و تأکید کرد: آغاز به کار این هیات‌های امنا در ۳۵۲ نقطه از پایتخت و با حضور ۷۳۵۰ نفر از معتمدین آنهم در مدیریت شهری این دوره  می‌تواند زمینه ساز هم افزایی و همکاری سازنده بین آحاد مختلف مردم و نهادهای ذیربط در جهت ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان در محلات مختلف شهر تهران شود.

رییس شورای شهر تهران در تشریح تشکیل این هیات امنای محلات یادآور شد: اعضای این هیات متشکل از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های جهادی، معتمدین محله، نخبگان، گروه‌های جهادی، نمایندگان هیات‌های مذهبی و قرآنی، حوزه‌های علمیه، نمایندگان کلانتری، مدارس، مجموعه‌های ورزشی، بانوان فعال، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج محله و معتمدین شورای اسلامی شهر تهران است. از این رو اهمیت حضور فعال و منظم کلیه اعضای هیات امنا در این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تشکیل نخستین جلسه آنهم همزمان با روز شوراها، فرصتی مغتنم برای آشنایی و تبادل اطلاعات پیرامون چالش‌ها و فرصت‌های موجود محلات خواهد بود، اظهار کرد: از این رو موضوع انتخاب ارکان هیات امنا، تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های آتی در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی، ایجاد هم افزایی و همکاری بین اعضاء و ساکنین محلات و سایر نهادهای ذیربط از مهمترین محورهای این جلسات به شمار می‌رود.

به گفته چمران، شروع این مراسم به صورت آنلاین از صحن شورای اسلامی شهر تهران، همزمان با تشکیل جلسات هیات امناء محلات همراه خواهد بود؛ ضمن آنکه بعدازظهر همان روز، شورای شهر تهران، میزبان حضور اعضای دوره‌های اول تا ششم برای هم اندیشی در خصوص مسائل روز شهر است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، اسفند ماه سال گذشته دو همایش تحت عنوان آیین معرفی معتمدین شورای شهر تهران در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن و همایشی تحت همین عنوان از سوی شهرداری تهران در تالار وزارت کشور نیز برگزار شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر