Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@16:08:31 GMT

تلاوت روح انگیز قرآن کریم توسط قاریان ایرانی در چین

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۰۳۹۴

تلاوت روح انگیز قرآن کریم توسط قاریان ایرانی در چین

پکن- ایرنا- صوت دل نشین تلاوت قران کریم توسط دو قاری ایرانی در ایام پر فیض ماه مبارک رمضان، در مساجد چین طنین انداخت و مسلمانان مومن و خداجوی این کشور از استماع تلاوت کلام الله مجید محظوظ شدند.

سید حمید رضا مقدسی و علی خشنود از قاریان ممتاز ایرانی هستند که بنا به دعوت انجمن اسلامی چین به این کشور سفر کرده و در اوقات نماز و افطار، در مساجد مختلف شهر پکن و در جمع مسلمانان روزه دار به تلاوت قران می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دو قاری بین المللی در مراسمی که چهارشنبه شب در معهد علوم اسلامی شهر پکن برگزار شد، فرازهایی ملکوتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.
صوت زیبای قاریان ایرانی که در لحظات ملکوتی اذان مغرب و مراسم افطار قرائت شد، مورد توجه، تحسین و استقبال حضار قرار گرفت.
بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن، این دو قاری بین المللی علاوه بر پکن به شهرهای دیگر نیز سفر خواهند کرد.
آنان در طول مدت حضور خود در چین با حضور در مساجد این کشور اقدام به تلاوت قرآن کریم برای مسلمانان خواهند کرد.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چين تلاوت قران قاري ايراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی تقی‌زاده در حاشیه برگزاری آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم در قم که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امسال در نوزدهمین دوره از آزمون تخصصی ارزیابی و اعطای مردم به حافظان قرآن کریم بیش از ۱۲ هزار نفر از ۳۱ استان کشور شرکت کردند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: اطلاع رسانی جهت برگزاری این دوره از مسابقات از اسفند ماه سال گذشته شروع شده بود و جزئیات دقیق مکان و زمان برگزاری آزمون نیز از اوایل فروردین ماه برای شرکت‌کنندگان اعلام گردید.

تقی زاده ابراز کرد: در این دوره از مسابقات شاهد رشد ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان در کشور بوده‌ایم؛ همچنین بالاترین آمار مشارکت از آن استان‌های تهران و خراسان رضوی می‌باشد.

وی در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون بیان کرد: تا ۴۰ روز آینده نتایج آزمون اعلام می‌شود و کسانی‌که حد نساب و امتیاز کافی را از این مرحله بدست آورند، به آزمون شفاهی راه می‌یابند و پس از قبولی در آزمون شفاهی مدرک سطح ۳ را دریافت می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اکنون ما از ۱۰ کشور دنیا در این آزمون مخاطب داریم و اتباع کشورهای پاکستان، افغانستان، لبنان و انگلستان از عمده مخاطبین ما هستند؛ با این استقبال مخاطبان امیدواریم در سال آینده آمار شرکت کنندگان به ۲۰ هزار نفر برسد.

کد خبر 6096044

دیگر خبرها

  • اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی زن بی‌حجاب قـاریِ قرآن: کار دشمنه | فیلم
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • (ویدئو) روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • ببینید | روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان