Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش خود می‌گوید تولید نفت ایران در ماه جاری میلادی، ماه مه، احتمالا به سطح دوران جنگ ایران و عراق در دهه ۸۰ میلادی سقوط خواهد کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود که روز چهارشنبه، ۲۵ اردیبهشت، در سایت رسمی آن منتشر شد بر اساس «شواهد موجود» می‌گوید که دیگر تولیدکننده‌های نفت، کمبود نفت در بازار‌های جهانی به خاطر افت تولید ایران و ونزوئلا را به  جبران خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عربستان گفته است در صورت تقاضای مشتریان نفتی، آماده است هر میزان نفتی که درخواست کنند، ارائه دهد. در این میان انتظار می‌رود که امسال مصرف نفت و میعانات گازی جهان ۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش یابد، در حالی که تنها آمریکا تولید خود را در همین سال ۱.۷ میلیون بشکه افزایش خواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید انتظار نمی‌رود بازار‌های جهانی با کمبود نفت مواجه شود و نیاز به نفت اضافی از کشور‌های عضو اوپک نیز چشمگیر نخواهد بود. اوپک نیز روز سه‌شنبه در گزارشی گفت که تولید نفت ایران در ماه گذشته، آوریل، نسبت به ماه مارس ۱۶۴ هزار بشکه کاهش یافته و به حدود دو میلیون و ۵۵۴ هزار بشکه سقوط کرده است.

این گزارش می‌افزاید به رغم افت تولید نفت ایران، عربستان و آنگولا، کل تولید اوپک کاهش نداشته است، چرا که عراق، نیجریه و لیبی تولید خود را افزایش داده‌اند.قیمت نفت شاخص برنت در بازار‌های بین‌المللی روز چهارشنبه با یک درصد کاهش نسبت به روز قبل، به حدود ۷۰ دلار رسید.

آژانس می‌گوید علامت‌های مثبتی از دیگر تولیدکننده‌ها برای جبران توقف صادرات نفت ایران مشاهده شده است.این گزارش می‌گوید در سه ماهه اول سال روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت مازاد در جهان تولید شده، اما در سه ماهه دوم، این نفت اضافی جذب خواهد شد.اوپک ماه گذشته کمی بیش از سی میلیون بشکه تولید نفت داشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مناقشه آمریکا و ایران مناقشه آمریکا و ایران تولید نفت تحریم های امریکا تحریم ایران برجام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز

شهردار تبریز امروز در بازدید از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز گفت: در این باغ موزه هم فناوری‌های روز هویت‌ها و هم موضوع‌های روز بین المللی دست به دست هم داده اند تا این فرهنگ عمیق و وسیع به نسل‌های بعدی جامعه منتقل شود که قسمت‌های عمده پروژه باغ موزه دفاع مقدس در حوزه زیرساختی و محتوایی انجام گرفته و برای بازدید عموم مردم آماده است.

هوشیار افزود: این باغ موزه با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد و در برخی زمینه‌ها نه تنها در تبریز بلکه در جهان نیز برای اولین بار این کار‌های هنری انجام گرفته است در نتیجه باید معرفی این پروژه عظیم را در آذربایجان  ایران و حتی در صحنه بین المللی آغاز کنیم و با توجه به آمار بالای تبریز در زمینه گردشگری شاهد بازدید‌های ۲۰۰ - ۳۰۰ هزار نفری از این باغ موزه در آینده باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است