Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده جهاد اسلامی در لبنان تصریح کرد پیروزی کامل بر دشمن صهیونیستی به ویژه با توجه به پیروزی‌های متعددی که اخیرا مقاومت فلسطین کسب کرد، به زودی محقق خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، احسان عطایا نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان در سخنانی به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد روز نکبت(اشغال فلسطین) تصریح کرد ملت فلسطین امروز در وضعیتی قرار دارد که آنها را به بازگشت به سرزمین و پیروزی بر دشمن صهیونیستی نزدیک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با رادیو النور لبنان خاطر نشان کرد پیروزی کامل بر دشمن صهیونیستی به ویژه با توجه به پیروزی‌های متعددی که اخیرا مقاومت فلسطین کسب کرد، به زودی محقق خواهد شد.

عطایا درباره توطئه آمریکایی صهیونیستی ارتجاع عرب علیه فلسطین موسوم به معامله قرن گفت طرح ترامپ که برای حذف مسئله فلسطین تلاش می‌کند، محکوم به شکست خواهد بود، راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه مقاوم و پافشاری آوارگان بر بازگشت و آزادسازی سرزمینشان و مقاومت پیروز، دلایل این شکست است.

نماینده جهاد اسلامی در لبنان تصریح کرد رژیم صهیونیستی، شجره خبیثه‌ای است که مجاهدان و رزمندگان مقاومت به یاری خداوند، به زودی آن را از ریشه خواهند کند.

عطایا خاطر نشان کرد وحدت فلسطینی، رکن اساسی در مقاومت است و این وحدت با ادامه مقاومت و گسترش آن به منظور آزادسازی فلسطین تقویت می‌شود.

تاکید گروه‌های فلسطینی بر پایبندی به حق بازگشت و ضرورت وحدت در کنار گزینه جهاد و مقاومت

گروه‌های فلسطینی بر چنگ زدن خود به حق بازگشت و  اصول ملی تاکید کرده و از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواستند بر رژیم اشغالگر قدس برای عمل کردن به قطعنامه های بین المللی و اجرای قطعنامه سازمان ملل درباره بازگشت و تعیین سرنوشت ملت فلسطین فشار وارد کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بر مخالفت قاطع خود با تمام طرح‌هایی که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است یا کاستن از حقوق ملت فلسطین و در راس آنها طرح معامله قرن تاکیدکرد.

حماس با درود فرستادن به قشرهای مختلف مردم مقاوم فلسطین در قدس، کرانه باختری، نوار غزه و آوارگان خواستار مشارکت گسترده و موثر و قوی آنها در تمام مناسبت‌های مربوط به روز نکبت و همچنین راهپیمایی میلیونی بازگشت و شکستن محاصره شد.

این جنبش بر حق ملت فلسطین در مقاومت بر ضد اشغالگری با تمام وسایل و در مقدمه آن مقاومت مسلحانه تاکید کرد که گزینه راهبردی برای حمایت از ملت و بازپس گیری حقوق آنها قلمداد می‌شود.

حماس تصریح کرد سلاح مقاومت خط قرمز  است و حق ملت ما توسعه آن است و عملیات مدیریت مقاومت در چارچوب عملیات اداره نبرد با اشغالگران اسرائیلی برای درهم شکستن معادلات آنها و حمایت از منافع ملت و دفاع از آنها و حقوق غصب شده آنها قرار دارد.

این جنبش همچنین بر مخالفت کامل خود با تمام اشکال عادی سازی سیاسی، فرهنگی، ورزشی و تجاری با  اشغالگران تاکید کرد و آن را خنجری به پشت ملت فلسطین و نقض حقوق آنها و عاملی برای تشویق دشمن به ارتکاب جنایات بیشتر قلمداد کرد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم از رهبران واحزاب و گروه‌های مختلف ملت فلسطین خواست سطح ماموریت و مسئولیت تاریخی خود را  ارتقا بخشند که این مسئله مستلزم گام برداشتن به سمت تحقق وحدت ملی واقعی مبتنی بر استراتژی فراگیری است که حقوق و اهداف ثابت و تاریخی ملت را حفظ کند.

بر اساس گزارش فلسطین  الیوم، این گروه در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد روز نکبت(اشغال فلسطین) تاکید کرد ملت فلسطین با وجود تمام موانع و مشکلات سیاسی، ملی، اقتصادی، اجتماعی و انسانی که در داخل وطن اشغال شده و اردوگاه‌ها وجود دارد، به سرزمین و حقوق و اصول خود چنگ زده است.

جبهه مردمی آورده است اولویت باید به گفت‌وگو و  توافق داخلی فلسطین و پایان درگیری و شکاف و دودستگی داده شود. این گروه بر مشارکت گسترده قشرهای مختلف مردم در مناسبت‌های بزرگداشت روز نکبت و راهپیمایی میلیونی بازگشت تاکید کرد تا  عنوانی بر وحدت مردم فلسطین و اهداف ملی آن باشد.

جنبش آزادیبخش ملی فلسطین(فتح) هم تاکید کرد ملت فلسطین بیش از هر زمان بر چنگ زدن به اصول و حقوق ملی مشروع خود بر  اساس قوانین بین المللی و قطعنامه‌ها و در راس آن حق بازگشت و تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی اصرار دارد.

جنبش ابتکار ملی فلسطین هم از ملت و گروه‌های فلسطینی خواست هفتاد و یکمین سالگرد روز نکبت را مناسبتی برای بازیابی وحدت ملی و افزایش مقاومت مردمی برای مقابله با آنچه معامله قرن خوانده می شود، قرار داده و نسبت به خطرات مرحله حساسی که فلسطین در آن به سر می برد و آنچه طرح ملی را به سبب  اقدامات رژیم صهیونیستی تهدید می‌کند، هوشیار و آگاه باشند.

گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح تاکید کرد اشغالگران هرگز از امنیت و آرامش برخوردار نخواهند شد، مگر آنکه تمام حقوق غصب شده بازپس گرفته شود.

این گردان‌ها خاطر نشان کرد مقاومت بر ضد اشغالگران با تمام وسایل موجود حق ملت فلسطین است. این گروه افزود معامله ننگین قرن هرگز به دنیا نخواهد آمد و در صورت تولد خواهد مرد، زیرا ملت ما بزرگتر از هر توطئه‌ای است و  تاریخ بر آن گواهی خواهد داد.

گردان‌های شهدای الاقصی، شکاف و دودستگی فلسطینی را عامل نگران کننده و از بین برنده آرزوها و خواسته های ملت فلسطین دانست و بر ضرورت پایان آن به عنوان یک مسئله ملی واخلاقی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ فلسطین جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، روابط واشنگتن با اروپا را به طور اساسی تغییر دهد.

او به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در مبارزات انتخاباتی وعده‌های بسیاری داده است.

در اینجا به سیاست خارجی آقای ترامپ که او می‌گوید در دور دوم ریاست جمهوری‌اش اجرا خواهد کرد، اشاره می‌کنیم:

ناتو، اوکراین و متحدان اروپایی

ترامپ گفته است که در زمان ریاست جمهوری او، آمریکا به طور اساسی در اهداف و ماموریت‌های ناتو تجدید نظر خواهد کرد.

او همچنین گفته است که از این کشورها خواهد خواست تا مبلغ «تقریباً ۲۰۰ میلیارد دلار» کمک نظامی به اوکراین را به آمریکا بازپرداخت کنند. ترامپ همچنین تأکید کرده است که در صورت انتخاب شدنش به ریاست جمهوری آمریکا متعهد به ارسال کمک‌های بیشتر به این کشور اروپای شرقی نخواهد بود.

ترامپ که کمک‌های مالی آمریکا به ناتو را در اواخر دوره ریاست جمهوری‌اش قطع کرد، اعتراض داشت که واشنگتن بیشتر از سهم خود پرداخت می‌کند.

او همچنین متعهد به پایان دادن جنگ اوکراین شده و ادعا کرده است که این قضیه را ۲۴ ساعته حل و فصل خواهد کرد.

اگرچه برنامه‌های ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین فاقد جزئیات هستند اما او سال گذشته در گفتگو با رویترز گفت که اوکراین ممکن است مجبور شود بخشی از خاک خود را برای دستیابی به توافق صلح واگذار کند.

ترامپ در حالی که در اوایل آوریل گفته بود آماده ارسال کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین در قالب وام است، در جریان مذاکرات جنجالی کنگره بر سر بسته کمک مالی ۶۱ میلیارد دلاری به کی‌یف سکوت کرد.

 

چین، تجارت و تعرفه‌ها

ترامپ وعده داده است که تعرفه‌ها و محدودیت‌های تجاری جدیدی را علیه چین و برخی از متحدان اروپایی آمریکا اعمال کند.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین ایده اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر کالاهای وارداتی را مطرح کرده است که می‌تواند بازارهای بین‌المللی را مختل کند.

او بر اساس قانون پیشنهادی خود یعنی «قانون تجارت متقابل ترامپ» گفته است اگر کشورهای دیگر بر آمریکا تعرفه وضع کنند، این کشور نیز تعرفه‌ای «متقابل و یکسان» اعمال خواهد کرد.

ترامپ همچنین گفته است که مالکیت چینی‌ها بر زیرساخت‌های حیاتی آمریکا مانند انرژی، منابع طبیعی، فناوری و مخابرات را محدود می‌کند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا به ندرت در مورد تایوان یا اقدام‌هایی که در صورت حمله نظامی چین به این جزیره انجام خواهد داد، بحث می‌کند. او در این خصوص فقط به این نکته اکتفا کرده است که اگر او رئیس جمهور آمریکا باشد، چین هرگز جرات حمله به تایوان را نخواهد داشت.

 

مکزیک و مواد مخدر

ترامپ همچنین جنگ علیه کارتل‌های مواد مخدر را از اولویت‌های دور دوم ریاست جمهوری خود عنوان کرده و گفته است که کارتل‌های مواد مخدر فعال در مکزیک را به عنوان سازمان‌های تروریستی خارجی معرفی خواهد کرد.

او همچنین گفته است که به پنتاگون دستور خواهد داد تا با استفاده از نیروهای ویژه به مراکز رهبری این کارتل‌ها حمله کنند. رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین گفته است که از نیروی دریایی کشورش برای اعمال تحریم‌های دریایی بر کارتل‌های مواد مخدر استفاده خواهد کرد.

ترامپ همچنین وعده داده است که با استفاده از قانون دشمنان بیگانه، قاچاقچیان مواد مخدر و اعضای باندهای خلافکار را از آمریکا اخراج می‌کند.

اسرائیل

ترامپ پس از حمله حماس به سرزمین های اشغالی در ۷ اکتبر از روش رهبران تل‌آویو انتقاد کرد اما از آن زمان به بعد همواره بر ضرورت «درهم شکسته‌شدن حماس» تأکید کرده است. او در ادعاهایی وعده داده است که مجازات‌های سختی را بر ایران به عنوان متحد حماس اعمال کند. رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین گفته است که هواداران حماس را از آمریکا اخراج می‌کند.

افغانستان

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی گفته است که از طالبان خواهد خواست تجهیزات نظامی رها شده ارتش آمریکا در جریان خروج از افغانستان در سال ۲۰۲۱ را به عنوان شرطی برای کمک‌های مالی به افغانستان مطح کند. او در سال ۲۰۲۱ گفته بود که قصد دارد تجهیزات رها شده ارتش آمریکا در افغانستان را بمباران کند، اما اخیراً این موضع را تکرار نکرده است.

اقلیم

ترامپ بارها وعده داده است که از توافق پاریس خارج خواهد شد. توافق پاریس، توافقی چندجانبه برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای است. او در دور اول ریاست جمهوری خود از این توافق خارج شد، اما در سال ۲۰۲۱ جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا بار دیگر کشورش را به عضویت این توافق درآورد.

سامانه دفاع موشکی

ترامپ همچنین قول طراحی یک سامانه دفاع موشکی قوی در اطراف آمریکا را بدون اشاره به جزئیات آن داده است.


 

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا