Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم نگراوی، مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان حمیدیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،خبر منتشر شده در یکی از سایت‌های خبری، مبنی بر درگیری ۸ روستای مسیر خسرج با سیلاب را تکذیب کرد و گفت: تنها روستای حمدان سلجه به دلیل موقیعت جغرافیای همچنان دچار آبگرفتگی است و از روز گذشته با کاهش دبی آب کرخه عملیات خروج آب با بازگشایی یک مسیر در سیل بند روستا آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملیات آهک‌پاشی و پاکسازی معابر روستا‌ها بیان داشت: اغلب اهالی روستا‌هایی که به دلیل سیلاب در جنگل مستقر بودند به خانه‌های خود بازگشتند و تنها اهالی روستای حمدان سلجه در کنار جاده نزدیک روستا چادر زده اند که یک محل جهت اسکان موقت آن‌ها مشخص گردید. البته تعدادی از خانوار‌های روستایی در اردوگاه ثامن اسکان دارند که درحال بازگشت به منازل خود هستند.

نگراوی تصریح کرد: همچنین مسیر ۴۰ کیلومتری جاده مسیر خسرج بازگشایی شده است، البته این مسیر دچار خسارت‌های زیادی شده که پیش از بازگشایی جاده، اهالی از جاده شنی رفت وآمد می‌کردند.

به گفته مسئول روابط عمومی شهرستان حمیدیه، پرداخت تسهیلات بلاعوض ۳۰ تا ۵۰ میلیونی ریالی معیشتی به روستا‌های سیل‌زده و مراحل تکمیل مدارک تسهیلات بلاعوض و با سود کم بهره منازل تعمیراتی و احداثی همچنین خسارات زمین‌های کشاورزی نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان حمیدیه اولین شهرستان در استان است که تسهیلات بلاعوض معیشتی آن درحال پرداخت است، افزود: همچنین کمک‌های غذایی از قبیل آرد، پکیج غذایی و بهداشتی، آب بسته‌بندی شده، خدمات پزشکی و روشنایی و حتی علوفه دام بین سیل زدگان توزیع شده است.

قاسم نگراوی اذعان داشت: ضمن ارج نهادن به فعالیت رسانه ها، شایسته است رسانه‌ها در درج اخبار دقت لازم را بعمل آورند و از نشر اخبار غیرواقعی پرهیز نمایند.

وی در پایان بیان کرد: روابط عمومی فرمانداری شهرستان حمیدیه آمادگی پاسخگویی، همکاری و تعامل را در این رابطه دارد.

انتهای پیام/گ

آبگرفتگی روستا‌های حمیدیه صحت ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی فرماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: در اثر بارندگی شدید شبانه روز گذشته حدود ۴۰۰ روستا در استان در سیل گرفتار شدند که ۲۱۹ روستا از این تعداد مربوط به شهرستان خوسف است.


آخوندی افزود: در اثر سیلاب شبانه روز گذشته در بسیاری از نقاط استان، حاشیه راه‌های مواصلاتی شسته شده و بسیاری از مسیر‌ها از جمله سرچاه عماری به سمت صمدآباد مسدود است.


وی گفت: همچنین در اثر سیلاب به زیرساخت‌ها، قنوات، باغات، راه‌های روستایی و معابر شهری خسارت وارد شده است که گروه‌های ارزیاب و امدادرسان از مدیریت بحران، هلال احمر و جهاد کشاورزی به مناطقی که مسیر‌های آنها بازگشایی شده است اعزام شده‌اند.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری افزود: تیم‌های مدیریت بحران استان برای اعزام به مناطق سیل زده در آمادگی کامل هستند و در هر روستا و یا منطقه‌ای که مسیر دسترسی بازگشایی شود سریعاً تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارت‌ها و گزارش آن اعزام می‌شوند.


آخوندی افزود: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته با حدود ۶۰ میلیمتر مربوط به بیشه شهرستان خوسف بوده است.


وی گفت: هم اکنون عملیات امدادرسانی به مناطق سیل زده با همکاری تمامی گروه‌های استان آغاز شده و از بخش خصوصی و معادن نیز برای استفاده از ماشین آلات سنگین کمک گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • باادامه بارش ها در کرمانشاه، هشدار نارنجی صادر شد
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان