Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@15:14:24 GMT

ناو هواپیمابر آبرهام لینکلن در دریای عرب متوقف شده

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۱۷۰۸

ناو هواپیمابر آبرهام لینکلن در دریای عرب متوقف شده

یک مقام آگاه در نیرو‌های مسلح با آگاهی از تحرکات نظامی آمریکا در منطقه اعلام کرد که حرکات آمریکا در منطقه برای حفظ و ایمن‌سازی واحد‌های خود است و سایر مطالب عنوان شده از طرف آمریکا «عملیات روانی دشمن» برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی داخلی و خارجی است.

وی گفت: براساس برآورد‌های اطلاعاتی و نظامی، آن‌چه که این روز‌ها در فضای رسانه‌ای دشمن و برخی دولت‌های وابسته به آمریکا درباره تحرکات نظامی این کشور در منطقه دنبال می‌شود، اساساً ارزش عملیاتی ندارد و وضعیت واحد‌های زمینی، دریایی و هوایی ارتش آمریکا گویای این واقعیت است که آن‌ها در حالت تدافعی و حفظ نیرو‌های خود از خطرات احتمالی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناو هواپیمابر آبرهام لینکلن در دریای عربی متوقف شده و به خلیج فارس نیامده و سایر واحد‌های شناور رزمی‌شان نیز خارج شده و خلیج فارس از همیشه خالی‌تر است و لذا ادعای آمریکا که ناوگروه فرستاده، دروغ است.

این مقام آگاه تصریح کرد: ناتوانی آمریکایی‌ها و کشور‌های وابسته در انجام هرگونه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی نیز در مواضع سران این رژیم‌ها کاملاً آشکار است و آن‌ها بار‌ها اذعان کرده‌اند که قصد جنگ با ایران را ندارند، لیکن این مواضع را با بهره‌گیری از تکنیک‌های عملیات روانی به‌گونه‌ای عنوان می‌کنند که آن‌ها اراده‌ای برای این کار ندارند، تا بتوانند همچنان شبح جنگ را بر افکار عمومی حفظ کنند؛ شبحی که نه از سر اراده که از ناتوانی است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری امن آغازگر هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود، لکن نیرو‌های مسلح کشور برای مقابله با هرگونه توطئه‌ای از هر زمان دیگر قوی‌تر و آماده‌تر می‌باشند و آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها کاملاً نسبت به این موضوع واقف هستند.

این مقام آگاه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی حوادث روز‌های اخیر در منطقه از جمله حمله پهپادی نیرو‌های انصارالله به مواضع عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی از سال ۱۳۹۴ هزاران نفر از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه یمن را به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور اسلامی و مظلوم را نابود کرده است؛ حال آنکه طی این سال‌ها نهاد‌های حقوقی و بین‌المللی چشم خود را بر همه واقعیت‌ها بسته و تنها نظاره‌گر اقدامات خصمانه و ضدانسانی آل سعود علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع یمن بوده‌اند؛ در چنین شرایطی نیرو‌های جهادی انصارالله یمن این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که برای دفاع از ملت و کیان کشورشان در مقابل تجاوزگری‌های آل سعود، اقدامات تلافی‌جویانه و مقابله‌ای را علیه منافع و اهداف سعودی در خاک این کشور دنبال کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خلیج فارس ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر حال در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها