Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:35:48 GMT

رمز ازدواج موفق داشتن مطالعه است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۲۰۰۱

رمز ازدواج موفق داشتن مطالعه است

یاسوج- ایرنا- معاون قضایی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور ازدواج موفق باید قبل از هرگونه اقدامی مطالعه کرد تا زنان و مردان در کنار آگاهی از حق و حقوق، وظایف خود را نیز بدانند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم ساجدی روز چهارشنبه در نشست تحکیم خانواده و مهارت های زندگی در یاسوج اظهار داشت: همانطور که برای هر شغلی کسب مهارت ضروری است برای ازدواج موفق نیز باید آموزش های لازم را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شوراهای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس آیات قرآن ثمره ازدواج آگاهانه، ایجاد مودت و رحمت، غمخوار هم شدن و دوستی بین زن و مرد است.
ساجدی بیان کرد: از نشانه های حکمت و قدرت الهی این است که از جنس خود انسان، جفت برایش برگزید تا مایه آرامش او شود.
وی تصریح کرد: برخلاف تصور غلط و سطحی نگر که هدف از ازدواج را فقط برآورده شدن غریزه جنسی می داند دین اسلام در سطحی بالاتر دلیل اصلی را کسب آرامش بیان می کند.
ساجدی با اشاره به اینکه برخی اختلافات خانوادگی به دلیل بی توجهی زوجین به نماز است، عنوان کرد: مرد و زن همچون لباس باید به یکدیگر شخصیت داده و عیب های هم را بپوشانند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: زوجین باید امین یکدیگر بوده و بدون تخریب کردن، در موقع مشکلات نیز پشتیبان هم شوند.
ساجدی گفت: از اصول حفظ نشاط و تحکیم خانواده احترام متقابل، پذیرش عذر و خطا و داشتن عفاف و حجاب است.
وی ادامه داد: بسیاری از پرونده های مطرح شده در شورای حل اختلاف ناشی از بی عفتی یکی از زوجین است.
ساجدی افزود: از راهکارهای تحکیم خانواده، بهانه گیر و عیب جو نبودن و نداشتن خشونت علیه یکدیگر است.
وی تصریح کرد: در بعضی از اختلافات، زوجین موقع ناراحت شدن برای ابراز آن از کلمه من استفاده کنند، تا زودتر آشتی حاصل شود.
9928/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ازدواج مطالعه كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!

 
به گزارش تابناک به نقل از نوریج، نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه تورنتو،  مشخص کرد که چگونه علاقه افراد به قهوه، همراه با ترکیب ژنتیکی آنها می‌تواند بر سلامت کلیه‌ها تاثیر داشته باشد.

تاثیر قهوه بر سلامتی همیشه موضوع بحث بوده است. مطالعات قبلی تصاویر متناقضی را ترسیم کرده‌اند، با برخی هشدارها درباره اثرات مضر کافئین بر سلامت کلیه‌ها، در حالی که برخی دیگر مزایای محافظتی آن را پیشنهاد می‌کنند.

با این حال، این تحقیق جدید ملاحظاتی را مطرح کرده که تعامل بین مصرف کافئین و ژنتیک نام گرفته است.

این مطالعه با تمرکز بر افرادی که روزانه سه فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می کنند، معادل حدود 300 میلی‌گرم اسپرسو، نقش مهمی را که ژن‌های ما در نتایج سلامت ایفا می‌کنند، شرح می‌دهد.

نکته قابل توجه، در جاهایی مانند کانادا و ایالات متحده، میزان مصرف روزانه کافئین توصیه شده برای بزرگسالان به 400 میلی گرم محدود شده است.

در مطالعه جدید مسئله ژنتیک افراد و میزان متابولیسم کافئین در بدن مطرح شده و ثابت شده که میزان تجزیه و متابولیسم مواد موجود در قهوه در افراد متفاوت است و باید به میزان آن توجه کرد.  

امروزه، با در دسترس بودن آزمایش‌های ژنتیکی برای تغییراتی مانند ژن CYP1A2، افراد می‌توانند توصیه‌های شخصی در مورد مصرف کافئین خود و پیامدهای بالقوه آن برای سلامتی دریافت کنند.

محققان با بررسی شاخص‌های سلامت کلیه‌ها مانند آلبومینوری، هایپرفیلتراسیون و فشار خون دریافتند که متابولیسم‌های کندی که قهوه مصرف می‌کنند با خطر بیشتری برای مشکلات کلیوی روبرو هستند.

این مطالعه با سرپرستی احمد السوهمی استاد دانشگاه تورنتو  در مجله پزشکی JAMA Network  منتشر شد، که نشان می‌دهد که تاثیر انتخاب‌های غذایی ما، مانند مصرف قهوه، میان همه مردم جهان مشترک نیست، بلکه عمیقاً شخصی است و تحت تاثیر ژنتیک است.

درک استعدادهای ژنتیکی ما می‌تواند منجر به انتخاب‌های سبک زندگی سالم‌تر شود که به طور خاص برای نیازهای فردی ما طراحی شده است و راه را برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تر و موثرتر تغذیه هموار می‌کند.

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟