Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@14:25:56 GMT

صداوسیما از تولید برنامه های فاخر غافل مانده است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۲۹۲۷

صداوسیما از تولید برنامه های فاخر غافل مانده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: صدا‌وسیما اصولاً باید برنامه‌های فاخری برای مخاطبان و مردم تولید کند و خود این یکی از ضعف‌های بزرگ رسانه ملی است؛ چرا که از برنامه‌های خوب و غنی فرهنگی که پیامی برای مخاطب داشته باشد، غافل مانده است. ندا سیجانی خبرنگار

 علیرضا ابراهیمی در خصوص مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت‌ بررسی طرح خط مشی اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما گفت: این بحث فوریتی در مجلس رأی نیاورد چرا که نمایندگان مجلس شورای اسلامی براین نظر هستند که موضوع صداوسیما مسأله امروز و دیروز نیست و در حال حاضر مباحث اقتصادی و معیشتی مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است، بنابراین طرح مذکور از فوریت خارج شد و در حال حاضر مشخص نیست چه زمانی باردیگر به صحن بازمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این مسأله‌ای است که حتماً باید به آن پرداخت و اگر در این باره مدیران صداوسیما هم پیشنهاداتی داشته باشند، می‌توانند با نمایندگان مطرح کنند.
او افزود: یکی از انتقاداتی که تا به امروز به صداوسیما وارد بوده، اساسنامه این سازمان است که با حوزه‌های مختلف نیز مرتبط است و از جمله مباحث مورد توجه و تأکید کمیسیون فرهنگی هم هست؛ بر همین اساس در این باره کارگروه رسانه درکمیسیون فرهنگی آغاز به کار کرده و اساسنامه آن نیز تدوین و تنظیم شده و رأی آورده است. من نیز شخصاً معتقدم صدا و سیما باید در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و دیگر حوزه‌ها درست اقدام کند تا برای مردم شفاف‌سازی شود.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان درمجلس در خصوص ساماندهی برنامه‌های صداوسیما بویژه برنامه‌های مناسبتی نیز با اشاره به دغدغه‌های کمیسیون فرهنگی در این رابطه و در دیدارهایی که اعضای کمیسیون فرهنگی با مدیران ارشد صدا و سیما داشته‌اند، گفت: هجمه‌های بسیاری علیه صداوسیما صورت گرفته و بیش از 200 شبکه فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی در حال تولید محتوا هستند اما در مقابل ما فقط یک صداوسیما داریم که باید با این موضوع مقابله کند. با این تفاسیر ما نیز بر این عقیده هستیم که رسانه ملی در این سال‌ها نتوانسته برنامه‌های فاخر و در عین حال جذابی برای مخاطبان و مردم تولید کند. عملاً بعد از سریال‌هایی چون امام علی(ع) و ولایت عشق سریال فاخری تولید نشد و این یکی از ضعف‌های بزرگ رسانه ملی است و از برنامه‌های خوب و غنی فرهنگی که پیامی برای مخاطب داشته باشد، غافل مانده‌ایم.
او در خصوص پخش نشدن برنامه ورزشی «نود» گفت: «نود» یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های ورزشی است و حذف آن اتفاق خوبی نخواهد بود. دوستان ناظر مجلس شورای اسلامی بر سازمان صداوسیما که از اعضای کمیسیون فرهنگی هستند جلسه‌ای در صداوسیما داشتند و نقطه قوت و ضعف‌های این برنامه در این جلسه مطرح شد و به عقیده من برنامه نود که به مسائل و حاشیه‌های مختلف فوتبال می‌پرداخت می‌توانست کمک بسیار خوبی به چالش‌های فوتبال کشورمان باشد بنابراین نباید با اعمال نظر و سلیقه این برنامه را حذف کنند وقطعاً به صلاح نخواهد بود.
 ابراهیمی در مورد نامگذاری خیابان‌های تهران به اسم مفاخر و هنرمندان کشور‌مان بیان کرد: این اتفاقی زیبنده برای هنرمندان پیشکسوت عرصه هنری است که از سوی دوستان شورای شهر صورت گرفته و چه خوب است از هنرمندانی که تاریخ فرهنگ و هنر ایران را رقم زدند نامی به یادگار بماند و مردم با فرهنگ و هنر خود آشنایی بیشتری پیدا کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص درصدی از درآمد بلیت فروشی اجراهای صحنه‌ای به خزانه گفت: این قانون درحال حاضر به تصویب نرسیده است. 51 درصد از بودجه سال 98 از طریق مالیات تأمین می‌شود اگرچه فرار مالیاتی بسیاری بوده که باید به این موضوع توجه شود. درواقع افراد بسیاری هستند که مالیات نمی‌دهند اما درآمدهای خوبی دارند که باید شناسایی شود. البته اختصاص  10درصد از بلیت فروشی قطعاً به ضرر اجراهای موسیقی نواحی خواهد بود این در حالی است که موسیقی اصیل ایران که از موسیقی نواحی نشأت می‌گیرد باید مورد توجه باشد و آن را گسترش دهند. طبعاً اگر این طرح مورد تأیید قرارگرفت می‌بایست مواردی از این دست لحاظ شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه پرداخت‌.

علی شعبانی در نشست امروز(پنجم اردیبهشت) نشست شورای اداری استان کرمانشاه، بااشاره به برگزاری موفقیت آمیز  انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته، اظهار کرد: این انتخابات با همکاری خوب دستگاه های اجرایی مختلف استان با کیفیت بسیار بالا و بدون بروز هیچ مشکلی برگزار شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه در شش حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات را برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در مرحله اول انتخابات پنج حوزه تعیین تکلیف شدند و انتخابات شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات در شهرستان کرمانشاه آقای محمد رشیدی توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد، اما برای دو کرسی باقی مانده کاندیداهای دیگر نتوانستند حد نصاب را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

وی اضافه کرد: در این حوزه انتخابیه برای کسب دو کرسی باقی مانده چهار نفر، آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه که بالاترین آراء را داشتند به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند.

شعبانی زمان برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه را ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: چهار کاندیدای این مرحله از انتخابات از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت فرصت تبلیغات دارند.

وی تاکید کرد: در این دور از انتخابات به مانند دور اول، کاندیداها می‌توانند تبلیغات تلویزیونی، مناظره، تبلیغات محیطی و ... داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی مدارک هویتی که رای دهندگان می‌توانند با آن در انتخابات شرکت کنند را شامل کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه اعلام کرد.

شعبانی در خصوص تعداد صندوق‌های رای در شهرستان کرمانشاه در این مرحله از انتخابات هم گفت: طبق اختیاراتی که وزارت کشور به استان داده می‌توانیم ۳۰ درصد از صندوق‌ها را نسبت به دور اول کاهش دهیم، اما همان ۶۴۵ صندوق مرحله اول را در مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در تمام فرآیندهای انتخابات، هیات نظارت استان نظارت خواهد داشت و انتخابات مرحله دوم با همان حساسیت مرحله اول برگزار خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: در مرحله اول انتخابات سالم ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم و له یا علیه هیچ کاندیدایی از سوی دولت تبلیغی و یا تخریبی صورت نگرفت که همان روال را هم در مرحله دوم انتخابات خواهیم داشت.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است