Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد ـ ايرنا ـ همزمان با تاکيد مقامات عراقي بر وجود امنيت مطلوب در عراق و اصرار مقامات آمريکا بر وجود تهديدات در اين کشور، اخبار ضد و نقيضي از خروج يا کاهش تعداد مستشاران برخي کشورهاي غربي منتشر مي شود که از نظر عراقي ها يک جنگ رواني است.

همزمان با انتشار اخبار ضد و نقيض از خروج يا کاهش تعداد کارکنان غربي در عراق، «جبار ياور» سخنگوي نيروهاي مسلح اقليم کردستان عراق نيز گفت که آمريکا, آلمان و هلند به دليل آنچه تشديد تنش در منطقه اعلام کردند آموزش نيروهاي پيشمرگه در اقليم کردستان عراق را متوقف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: تصميم گرفته شده شامل نيروهاي پيشمرگه در اقليم کردستان عراق مي باشد.
به گفته وي، همزمان با اين تصميم، آمريکا و آلمان تحرک و جابجايي مستشاران نظامي خود را در کل عراق محدود کرده اند.
اين در حالي است که بجز آمريکا که نيروهايش در آمار رسمي تا 10 هزار نفر اعلام مي شود، حجم حضور نيروهاي بقيه کشورهاي عضو ائتلاف مدعي مبارزه با داعش، بسيار محدود و بعضا صوري و عمدتا در بخش آموزش نيروهاي عراقي است.
بعنوان مثال دولت آلمان 100 مشاور نظامي در اقليم کردستان عراق در پوشش آموزش نيروهاي نظامي پيشمرگه مستقر کرده است.
دولت هلند نيز 50 مشاور نظامي مستقر در اقليم کردستان عراق دارد.
با اين حال تعداد نيروهاي نظامي آمريکا در اقليم کردستان عراق مشخص نيست هر چند گفته شده که اين کشور چندين پايگاه نظامي در اين منطقه دارد.
دولت آمريکا همزمان با اين تصميم صدور ويزا براي شهروندان عراقي در بغداد و اربيل متوقف کرده است.
با اين حال، روز چهارشنبه خبرگزاري هاي غربي همزمان با تکرار اطلاعيه هاي هشدار آميز وزارت خارجه آمريکا و اعلام خروج کارمندان غير ضروري آمريکا از عراق، چندين خبر در خصوص خروج مستشاران، ديپلمات ها و کارمندان غربي از جمله آلماني و هلندي منتشر کردند که ساعتي بعد تکذيب شد.
وزارت دفاع عراق در بيانيه اي با تکذيب اين خبرها از جمله گفت که کار نيروهاي آلماني در آموزش ارتش عراق و همکاري با وزارت دفاع اين کشور همچنان ادامه دارد.
بيانيه افزود: تنها کارمندان و افرادي که حضور آنان چندان ضرورتي نداشته است به آلمان باز مي گردند.
وزارت امور خارجه عراق نيز در بيانيه اي توقف فعاليت ديپلماتيک هلند در عراق را تکذيب کرد.
از سوي ديگر خبرهاي تاييد نشده اي مبني بر کاهش تعداد کارکنان شرکت اکسون موبيل آمريکا در مناطق جنوبي عراق و تشديد تدابير امنيتي در مراکز تابع آن در بصره منتشر شده است.
برخي نمايندگان پارلمان عراق از جمله `علي الغانمي` عضور کميسيون امنيت و دفاع نيز از هشدار امنيتي آمريکا انتقاد کرده و گفته اند که اين درخواست ها و هشدارها هيچ توجيهي ندارد چون وضعيت امنيتي عراق مطلوب و با ثبات است.
وي گفت: مراکز ديپلماتيک از جمله سفارت آمريکا در بغداد به شکل خوبي تامين امنيتي و با پيشرفته ترين تجهيزات حفاظت مي شود و دليلي بر اين گونه هشدارها وجود ندارد.
`علي جبار` نيز در اظهاراتي گفت که هشدارهاي امنيتي آمريکا و خروج برخي کارکنانش از عراق يک اقدام تحريک آميز براي عراق و ايران است که با هدف افزايش حضور نظامي اين کشور صورت مي گيرد.
وي افزود: آمريکا با اين کار مي خواهد دولت عراق را ناتوان نشان دهد که نمي توان به زعم او جلوي الحشد الشعبي را براي حمله به اهداف آمريکايي بگيرد، به همين دليل بايد حضور نظامي اش را در عراق تقويت کند.
همزمان و در حالي که واشنگتن دليل فراخوان بخشي از کارکنانش در عراق را وجود تهديدات قريب الوقوع مرتبط با ايران خوانده است، وزارت امور خارجه عراق در با اطلاعيه بدون اشاره به هشدارهاي امنيتي و جنگ رواني آمريکا، تصريح کرده است که وضعيت امنيتي عراق کاملا با ثبات و امن است.
وزارت خارجه عراق با تاکيد بر عزم اين کشور براي حفظ روابط دوستانه و همکاري با شرکاي خود، بر ضرورت تکيه بر زبان گفت و گو براي حل مشکلات منطقه تاکيد کرده است.
ناظران مسائل سياسي، ادعاهاي مختلف مقامات آمريکايي مبني بر وجود تهديدات عليه مراکز خود و از جمله دو اطلاعيه سه شنبه و چهارشنبه وزارت خارجه و اطلاعيه چند روز پيش سفارت اين کشور در بغداد که بدون هماهنگي با دولت عراق و برغم تاکيد مقامات بغداد بر مطلوب بودن شرايط امنيتي را بخشي از عمليات جنگ رواني آمريکا براي افزايش تنش در عراق و منطقه از يکسو و تحت فشار قرار دادن بيش از پيش دولت عراق براي همراهي با فشارها عليه ايران و نيز جبهه مقاومت در عراق از سوي ديگر توصيف کرده اند.
اين در حالي است که مناطق مختلف عراق و از جمله بغداد، طي ماههاي اخير شاهد بهبود قابل توجه شرايط امنيتي بوده است.
بسياري از ناظران امنيتي در عراق بر اين باورند که آمريکا در حالي با هدف براه انداختن جنگ رواني، القاي ناتواني امنيتي دولت عراق و تحت فشار گذاشتن آن اطلاعيه هاي هشدار آميز صادر مي کند که در سال هاي اخير هيچگونه عمليات تروريستي يا حتي سوء قصد عليه شهروندان يا مقرهاي آمريکايي در عراق گزارش نشده است امري که در اظهارات عصر ديروز (سه شنبه) نخست وزير عراق در جريان کنفرانس خبري هفتگي خود نيز به آن تصريح کرده بود.
خاورم**351**10**380
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند

آمریکا گرچه به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از این رژیم برای نسل کشی فلسطینیان حمایت می‌کند، اما برای حفظ وجهه خود نیز که شده گاهی انتقاداتی سطحی از این رژیم به عمل می‌آورد. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پنج واحد از ارتش اسراییل مسئول نقض فاحش حقوق بشر در حوادثی هستند که در خارج از غزه پیش از عملیات نظامی جاری در این باریکه رخ داده است. 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: با این حال، چهار از این یگان‌ها به طور موثری اقدام به جبران تخلفات خود کرده اند. اسراییل اقدام به ارائه اطلاعات بیشتر درباره واحد پنجم کرده است و واشنگتن به گفتگو با تل آویو در این باره ادامه می‌دهد. 

وزارت خارجه آمریکا نام واحد نظامی متخلفی که از سوی واشنگتن اقدام خود را جبران نکرده است را اعلام نکرد، اما به نظر این واحد نظامی همان نیتسح یهودا است که پیش از آن زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم این واحد نظامی به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری مطرح شده بود. 

مقامات صهیونیست و آمریکایی تاکنون درباره این موضوع جزئیات بیشتر ارائه نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند