Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي گفت: 93 واحد توليدي و صنعتي اين استان متقاضي دريافت تسهيلات رونق توليد هستند و در سامانه بهين ياب نام نويسي کرده اند.

«محمدرضا حاجي پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 250 واحد توليدي و صنعتي اين استان پارسال براي دريافت تسهيلات رونق توليد به بانک هاي عامل معرفي شدند که موفق به دريافت رقم اعتباري درخواستي نشده و اين پرونده ها امسال براي دريافت تسهيلات رونق توليد به جريان مي افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: سامانه بهين ياب از ابتداي امسال فعال شده و متقاضيان مي توانند با مراجعه به آن نوع درخواست و ميزان تسهيلات مورد نياز خود را ثبت کنند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي بيان کرد: درخواست هاي متقاضيان در کارگروه استاني مورد ارزيابي قرار گرفته و پس از ابلاغ اعتبارات به بانک هاي عامل، پرونده ها به بانک ها ارسال مي شود.
حاجي پور اظهار داشت: براساس تصميمات جديد اختيار در حوزه تسهيلات به استان‌ها تفويض شده که اگر واحدي بيش از ‏سقف تعيين شده تسهيلات درخواست کرد پس از بررسي در کارگروه و تاييد نيازسنجي رقم مذکور منظور شود.
وي يادآوري کرد: متقاضيان مي توانند درخواست خود را در سايت بهين ياب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعيه هاي سايت سازمان نسبت به تکميل و ارسال پرسشنامه هاي تکميلي اقدام کنند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي اضافه کرد: 13 هزار و 77 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد سال گذشته به يکهزار و 600 واحد توليدي صنعتي و کشاورزي پرداخت شد که از مجموع تسهيلات پرداختي به واحدهاي توليدي استان مرکزي، هشت هزار و 55 ميليارد ريال از محل منابع داخلي بانک ها و بقيه نيز از محل تسهيلات رونق توليد به متقاضيان پرداخت شد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي اضافه کرد: از 13 هزار و 77 ميليارد ريال تسهيلات اين استان، چهار هزار و 247 ميليارد ريال در بخش سرمايه در گردش صنعت، 31 ميليارد ريال در بخش سرمايه ثابت صنعت و 142 ميليارد ريال نيز در بخش بازسازي و نوسازي واحدهاي توليدي پرداخت شده است.
حاجي پور ادامه داد: بيش از نيمي از صنايع استان مرکزي از سال 95 تاکنون موفق به دريافت تسهيلات اقتصادي شده اند که ضمن حفظ اشتغال موجود، ميزان قابل توجهي اشتغال جديد ايجاد شد.
بيش از 2 هزار و 800 واحد صنعتي کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزي فعاليت مي کنند.
3017/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی مظفری با بیان این مهم که اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه «حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، در خصوص جزییات بیشتر این خبر گفت: این وام به دسته‌ای از کسب و کار‌های حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکو‌های مشمول هستند. به گفته وی، این سکو‌ها شامل: ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

وی با اشاره به وجود دسته بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکار‌های صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام بیان داشت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://۱۶۴۹.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند. پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی‌ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است. به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد. اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد