Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج-ایرنا-معاون کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از اتاق بازرگانی البرز به عنوان‌ پیشرو در انجام رسالت خطیر ارائه خدمات به بخش خصوصی نام برد.

هومن حاجی پور روز پنجشنبه در جریان بازدید ازبخش های مختلف اتاق بازرگانی البرز گفت: این اتاق در سه مولفه «ایجاد همگرایی بین فعالان اقتصادی»، «ارتباط صنعت و دانشگاه» و «آموزش» گام موثری برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اتاق البرز با تفکر و ایده های کارگشا ماموریت های موفقیت آمیزی در زمینه های مختلف داشته و شاید بتوان گفت که این اتاق از بسیاری اتاق های سرا سر کشور پیشی گرفته است.
وی اظهار داشت: شواهد بیانگر آن است که اتاق بازرگانی البرز در مسیر انجام وظایف محوله بسیار تشکیلاتی و سازمانی عمل کرده و در ارتباط نزدیک میان بخش خصوصی و دولتی موفق بوده است.
وی تسهیلگری و رفع موانع کسب و کار را از وظایف مهم اتاق های بازرگانی دانست و افزود: اتاق بازرگانی البرز در این مسیر نیز موفق بوده است.
وی یکی از چالش های اکثر فعالان اقتصادی از جمله تولیدکنندگان را ضعف در توسعه بازار ذکر کرد و گفت: عملکرد اتاق بازرگانی البز دراین ماموریت مناسب بوده و در شناسایی، عرضه و ایجاد فرصت توسعه در بازارهای هدف با برنامه ریزی حساب شده گام برداشته است.
معاون امور کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به عملکرد مرکز آموزشی اتاق البرز افزود: برنامه های آموزشی این اتاق به ویژه در بحث «زبان مذاکره تجاری» با کشور های مختلف مفید و موثر بوده است.
حاجی پور در ادامه سخنانش راه اندازی نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدماتی البرز در اتاق بازرگانی این خطه را به عنوان ویترینی برای معرفی ظرفیت های صادراتی دانست و گفت: هیات های تجاری خارجی در بازدید از این نمایشگاه با بسیاری از ظرفیت های صنعتی و صادراتی البرز آشنا می شوند که این مهم گسترش صادرات را به همراه دارد.
وی تاکید کرد: حرکت به سوی توسعه زمانی با نتایج مثبت همراه می شود که رابطه تجاری و اقتصادی دو طرفه باشد، به نحوی که هم ما وارد بازار خارجی شویم و هم بستری را برای حضور تولید و عرضه کنندگان خارجی در این نمایشگاه فراهم کنیم.
هومن حاجی پور ضرورت تشکیل نمایشگاه ها با مدیریت بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مراکز نمایشگاهی که بامدیریت دولت ها ایجاد شود ، این موضوع را تداعی می کند که این نمایشگاه ها به حیاط خلوت دولت ها تبدیل شده است.
وی در پایان اظهاراتش از اتاق بازرگانی البرز به عنوان رصدخانه اقتصادی بخشی و زیربخشی این استان‌ نام برد.
7411/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اتاق بازرگاني البرز حاجي پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد

بانک جهانی در آخرین گزارش خود زیر عنوان «بررسی چالش‌ها: مقابله با رکود اقتصادی و تورم» نگاشته است که حمایت از بخش خصوصی در افغانستان می‌تواند تا حدی از فروپاشی اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

بانک جهانی گفته است کاهش ۲۶ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت‌های خارجی، تصویر روشنی را از چشم‌انداز تاریک اقتصادی افغانستان ترسیم می‌کند.

براساس گزارش بانک جهانی ممکن است چالش‌های ساختاری در بخش خصوصی همراه با کاهش حمایت‌های بین‌المللی مانع هر گونه پیشرفت اقتصادی در افغانستان شود.

برپایه این گزارش، این رکود اقتصادی می‌تواند سبب افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شود تا جایی که نیمی از جمعیت آن به‌شدت نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

به گفته بانک جهانی، کشاورزی در افغانستان می‌تواند سبب رشد اقتصاد در کشور شود.

این نهاد بین‌المللی همچنان سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های آبیاری و نیز دسترسی دهقانان به بازارها برای افزایش بهره‌گیری از محصولات زراعتی‌شان را مهم خوانده است.

این در حالی است که پیش از این‌نیز بانک جهانی گفته بود این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»