Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، حسین سلاح‌ورزی، نائب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس اتاق لرستان عصر چهارشنبه، ۲۵ اردیبهشت در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان به برگزاری ۵۴ جلسه این شورا اشاره و اظهارکرد: تا سال گذشته دو مشکل اصلی در فضای کسب و کار مطرح بود که نخستین آن تنگناهای نظام بانکی و قوانین مالیاتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از موانع رونق تولید و کسب و کار سخن گفت و ادامه داد: در شرایط کنونی بی ثباتی در قیمت اولیه و تعدد دستورالعمل‌ها مشکلات فعالیت اقتصادی است که این مشکلات فضای کسب و کار را با چالش مواجه می‌کند.
سلاح‌ورزی به خسارت سیل به شهرک‌های صنعتی، زیرساخت های معدنی و واحدهای صنفی اشاره کرد و با ذکر این مطلب که سیل به زیرساخت‌های ۱۷ شهرک صنعتی خسارت زد، افزود: ۲۵ زیرساخت معدنی در استان نیز در سیل اخیر دچار خسارت شدند.
ائب رئیس اتاق ایران با بیان اینکه در حوزه اصناف نیز چهار هزار واحد صنفی در سیل اخیر دچار آسیب شدند، افزود: ۱۱۴ واحد صنعتی استان نیز در سیل خسارت دیدند.
وی به بسته‌های حمایتی واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل اشاره کرد و افزود: در حوزه روابط کار، تسهیلات بانکی و تامین اجتماعی بسته‌های حمایتی برای واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل در نظر گرفته شده است.
سلاح‌ورزی با بیان این‌که اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آمادگی پوشش بیمه بیکاری به کارگران واحدهای صنعتی سیل‌زده را دارد، خاطرنشان کرد: سازمان‌ تامین اجتماعی نیز به‌صورت کوتاه مدت بسته‌های خدمات حمایتی ارائه می‌دهد.
نائب‌رئیس اتاق ایران با تاکید بر فراهم شدن تسهیل در پرداخت اقساط یا دریافت وام‌های واحدهای صنعتی سیل‌زده، افزود: پرداخت وام به واحدهای صنعتی و همچنین پرداخت اقساط باید با نگاه تسهیل‌گرایانه باشد.
وی درخصوص بالا بودن ضریب تورم در استان نسبت به میانگین کشوری، گفت: در شرایطی که در توزیع و عرضه اختلال وجود داشته باشد قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.
سلاح‌ورزی علت عمده بالا بودن ضریب تورم در استان را بخش توزیع دانست و گفت: در این راستا پیشنهاد می‌شود انجمن شرکت‌های پخش و توزیع تشکیل شود و اتاق بازرگانی استان نیز آمادگی فراهم شدن بستر تشکیل این انجمن را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اقتصاد اتاق بازرگانی سلاحورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا سه‌شنبه به استان مرکزی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، در ادامه‌ی سفرهای مسئولین ملی به استان مرکزی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ماه، میهمان دیار آفتاب است.

حضور در افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک، نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور دارای موقعیت استراتژیکی است که به دلیل استقرار صنایع گوناگون و قریب سه هزار واحد صنعتی، با در اختیار داشتن رتبه‌ی نخست تنوع تولیدات صنعتی از قطب‌های مهم صنعت کشور به شمار می‌رود.

در راستای نهضت احیای واحدهای راکد اقتصادی در دولت سیزدهم، طی دو سال گذشته ۷۲۰ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان مرکزی به مدار تولید برگشتند.

کد خبر 751257

دیگر خبرها

  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند