Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسینی با اشاره به واگذاری ریاست ستاد راهبری حفظ قرآن به سازمان اوقاف، گفت: طی دو ماه آینده و با تفاهم با دستگاه‌های عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ضمانت‌های اجرای طرح ملی حفظ قرآن تامین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمصطفی حسینی» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: بر اساس تصمیم سال گذشته این شورا، ریاست ستاد راهبری حفظ قرآن بر عهده خود شورا قرار گرفت و نائب رئیسی این ستاد را به منظور برنامه ریزی و راهبری امور حفظ قرآن کریم، سازمان اوقاف و امور خیریه بر عهده داشت اما در جلسه اخیر مجمع مشورتی، ریاست این ستاد در سال 98 به سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بعد از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، ستادی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی  به نام ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن تشکیل شد که به مرور زمان و انجام فعالیت ها، شورا به این نتیجه رسید که مسئولیت این ستاد باید به یکی از دستگاه های اجرایی سپرده شود و شورا در همان شئون نظارتی خود فعالیت کند.

 

وی ادامه داد: در میان دستگاه‌های عضو با توجه به آن که سازمان اوقاف و امور خیریه اهتمام ویژه‌ای در این راستا با تشکیل ستاد حفظ در مجموعه خود داشت و اقدامات ویژه‌ای مانند تعریف کارویژه حفظ قرآن و تعیین اولویت ها در برنامه های سازمان را اجرایی کرده بود و همچنین در راستای تامین اعتبارات نیز اقدامات گسترده تری داشته است، ریاست این ستاد از سوی شورای توسعه، به سازمان اوقاف واگذار شد و تا زمانی که بتواند از عهده این مسئولیت به نحو شایسته‌ای بر آید، عهده دار آن خواهد بود.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه برای انجام ماموریت های ستاد راهبری حفظ قرآن کریم، بیان کرد: بر اساس سند این ستاد بالغ بر ۱۹۰ اقدام ملی جهت اجرا توسط نهادها و دستگاه‌های مختلف تعریف و در نشست با اعضای هر کدام از این نهادها و دستگاه های عضو، وظایف سال ۹۸ این مجموعه ها در زمینه حفظ قرآن کریم تعیین شده است.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: آن دسته از ماموریت ها و برنامه هایی که با توجه به شرایط کشور و امکانات موجود، در سال ۹۸ قابلیت اجرایی داشت احصاء شده و مورد تفاهم با نمایندگان هر کدام از دستگاه ها قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در این جلسات مشخص شد متاسفانه ضمانت اجرایی لازم برای اجرای این اقدامات وجود ندارد، تصریح کرد: بنا بر آن شد تا طی دو ماه آینده نشستی با مسئولان دستگاه های عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشیم تا با انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاه ها، ضمانت اجرایی لازم این اقدامات محقق شود.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: امیدواریم با توجه به آن که یکی از مهم‌ترین اقدامات شورای توسعه فرهنگ قرآنی  اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم است در اعتبارات اختصاص یافته سال ۹۸ افزایش بودجه این طرح را شاهد باشیم.

 

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های اجرایی در راستای طرح ملی حفظ قرآن کریم «طرح بشارت ۱۴۵۲» است، گفت: بر اساس تفاهم سال گذشته ستاد راهبری حفظ قرآن، مقرر شد طرح ۱۴۵۲ که با رویکرد حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم اجرا می شود به عنوان کارویژه ستاد راهبردی حفظ در دستور کار تمامی دستگاه ها قرار گیرد و هر کدام از دستگاه ها نیز بخشی از ظرفیت فعالیت ها و اعتبارات خود را به آن اختصاص دهند زیرا دروازه ورود به حفظ قرآن کریم، حفظ جزء ۳۰ قرآن است.

 

وی اضافه کرد: لذا پیوست رسانه ای تعریف شده برای آن، طرح بشارت ۱۴۵۲ بود  که در سال ۹۸ با عنوان ۱۴۵۳ ادامه می یابد. جلسات کارشناسی برای تعیین محتوای آن،  هم اکنون در ستاد در حال برگزاری است که امیدواریم در ماه مبارک رمضان جزئیات بیشتری از آن را در قالب یک نشست خبری اطلاع رسانی کنیم.

 

 حسینی با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه موسسات قرآنی کشور، بیان کرد: با توجه به اختلال به وجود آمده در مورد صدور مجوز موسسات قرآنی که با انحلال هیئت یکپارچه رسیدگی به امور موسسات قرآنی در سال گذشته حاصل شد، بر اساس تصمیم شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مقرر شد سازمان تبلیغات از یکسو و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی دیگر به صورت جداگانه اقدام به صدور مجوز موسسات قرآنی کنند.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با جامعه قرآنی کشور مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه فعالیت های قرآنی، ابراز کرد: مجموعه های مختلفی در امور اجرایی مساجد مانند ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، پایگاه های بسیج، سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد مشارکت دارند که در سال گذشته جلسات مشترکی با حضور نمایندگان این دستگاه ها برگزار شد تا بتوان به یک اقدام مشترک در خصوص مساجد با نگاه به تقویت بخش مردمی آن دست یابیم.

 

وی در پایان تاکید کرد: از ابتدای سال نیز گفت وگوها و جلسات متعددی با نمایندگان هر کدام از این دستگاه‌ها داشته ایم و بنا است در ماه مبارک رمضان نیز این جلسات مشترک ادامه پیدا کند تا بتوانیم آسیبی را که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند مبنی بر فاصله ایجاد شده میان فعالیت‌های قرآنی و مساجد، برطرف شود تا مجدداً شاهد تقویت فعالیت‌های قرآنی در مساجد باشیم.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان قرآن حضرت خدیجه س سبک زندگی اسلامی روزنامه آمریکا قرآن کریم روزنامه ها شورای توسعه فرهنگ قرآنی طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس


داوود عسکرپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا از برگزاری دومین کارگروه منطقه‌ای ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: در این نشست مباحثی پیرامون اختلافات اراضی بین منابع طبیعی و اوقاف فارس مطرح شد.

وی از رفع اختلاف و تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی استان فارس به وسعت ۷۲۸ هکتار فی مابین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: این اراضی که شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است، متعلق به شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت است.

 معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: در اجرای آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱ مصوب هیئت وزیران موضوع قانون ابطال این اراضی متعلق به رقبات موقوفه اعلام شد.

 عسکرپور تصریح کرد: دومین کارگروه ادارات کل ثبت و اوقاف و امور خییه استان فارس به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و با حضور مدیران کل، روسا، معاونین و کارشناسان دودستگاه، ادارات نواحی شیراز و شهرستان‌های بیضاء و سپیدان برگزار شد.

 وی در پایان هدف از برگزاری این جلسات را بررسی عملکرد ادارات در خصوص صدور اسناد مالکیت موقوفات و تسهیل در امور ارباب رجوع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند