Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات ‌بوشهر گفت: تاکنون ۷ هزار هکتار زمین ساحلی در نقاط مختلف استان ‌برای پرورش میگو به سرمایه‌گذاران واگذار شده است. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عباسعلی زنده‌بودی صبح امروز در نشست با مسئولان عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر با بیان اینکه آبزی‌پروری یکی از برنامه‌های مهم شیلات استان بوشهر است اظهار داشت: در این راستا زمین‌های ساحلی استان بوشهر شناسایی و برای اجرای این طرح‌ها زیرسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از واگذاری 7 هزار هکتار زمین ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو خبر داد و بیان کرد: این اراضی برای پرورش میگو آماده است که تاکنون افزون بر 5 هزار هکتار آن برای پرورش میگو راه‌اندازی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه سال گذشته 3 هزار و 500 هکتار زمین ساحلی این استان به متقاضیان سرمایه‌گذاری برای پرورش میگو واگذار شده است خاطر نشان کرد: این زمین‌ها برای اجرای طرح‌های پرورش میگو در حال آماده‌سازی است و امسال 910 هکتار دیگر واگذار می‌شود.

زنده‌بودی با اشاره به اینکه‌های اجرای طرح‌های پرورش میگو متقاضیان زیادی دارد گفت: برای اجرای طرح پرورش میگو که دارای ضوابط قانونی خاص است چارچوب ویژه‌ای تعریف و تدوین شده است.

وی، با اشاره به سایت پرورش ماهی خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح پرورش ماهی در استخرهای ساحلی دیلم و بوشهر 200 هکتار زمین امسال به سرمایه گذاران واگذار می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به پرورش ماهی در آبهای خلیج فارس تحت عنوان پرورش ماهی در قفس پرداخت و تصریح کرد: تاکنون 45 فقره پروانه تاسیس اجرای پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس استان بوشهر به ظرفیت تولید سالانه 44 هزار تن  ماهی صادر شده است .

زنده‌بودی از افتتاح 2 طرح پرورش ماهی در قفس خبر داد و بیان کرد: ظرفیت این 2 پروژه 11 هزار تن در سال است و برای اجرای 34 پروژه دیگر به ظرفیت 26 هزار تن اقدامات لازم زیرساختی در حال اجراء است.

وی، با بیان اینکه 9 موافقت اصولی پروژه پرورش ماهی در قفس در دست اقدام است افزود: غیر از پرورش ماهی و میگو، طرح‌های دیگری از جمله کشت جلبک، زیست فناوری دریایی  و کشت دیگر محصولات دریایی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از اجرای شهرک‌های شیلاتی در استان خبر داد و  خاطر نشان کرد: شهرک شیلاتی در مناطق مختلف رودشور شمالی، دلوار و زیست فناوری دریایی در دست اقدام است.

بوشهر|آغاز پروژه 20000 تنی پرورش ماهی در قفس با مشارکت بنیاد مستضعفان در تنگستان+ تصاویر بوشهر|میزان تولید پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به 4000 تن می‌رسد پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به 4000 تن رسید

زنده‌بودی با اشاره به پرورش ماهی در قفس در استان گفت: 2 طرح تولید و پرورش ماهی در قفس به ظرفیت سالانه 500 تن در دست اجراء است که هرکدام 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه 400 تنی 20 درصد و یک‌هزار تنی نیز 10 درصد پیشرفت دارد که این 4 پرورژه پرورش ماهی در قفس تا پایان امسال مدار  تولید می‌شود.

وی، از اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس به ظرفیت 10 هزار تن در استان بوشهر خبر داد و گفت:  اکنون در استان بوشهر افزون بر 4 هزار تن  ماهی در قفس در استان بوشهر تولید می‌شود که تا پایان امسال افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود

ایسنا/لرستان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان گفت: بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید زیر کشت می‌رود.

مجید طائف در حاشیه بازدید از مزارع الگویی بروجرد در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تعهد ما در شهرستان بروجرد در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها ۲۲ هزار و ۶۹۶ هکتار بوده که تاکنون  ۱۹ هزار و ۳۷۵ هکتار زیر کشت رفته است.

وی ادامه داد: طی دو سال ۲۷ دستگاه ادوات کشاورزی برای این شهرستان در قالب این طرح برای کشاورزان تامین شده است.

طائف اظهار کرد: ۲۹ کارشناس برای اجرای طرح جهش تولید در شهرستان بروجرد در حال فعالیت بوده و ۵ مرکز خدمات کشاورزی نیز برای این مهم در نظر گرفته شده است.

این مسئول به جزئیات اجرای طرح در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ابلاغی گندم ۹۰۰۰ هکتار بوده که ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار کشت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان تصریح کرد: تعهد ستاد در جو ۷۵۰۰ هکتار بوده که ۶۵۰۰ هکتار اجرایی شده است. همچنین نخود ۷۵۰ هکتار بوده که ۶۵۶ هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها می‌تواند ما را در بحث تولید غلات به خوکفایی برساند، یادآور شد: با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شوند.

طائف با بیان اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند، اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در قالب این طرح بزرگ پیگیری می‌شوند می‌توانند اثرات بسیار مثبتی در مقاومت گیاهان به استرس‌های محیطی داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی