Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@06:37:30 GMT

کلاهبرداری در سایت دیوار

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۶۹۶

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری 2 کلاهبردار که مبلغ 3 میلیارد ریال در سایت ئیوار کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ سرهنگ "سعید سلیمیان" اظهار داشت: در پی شکایت افرادی مبنی بر اینکه کالاهای خود را در سایت دیوار برای فروش آگهی کرده بودند و 2 نفر تحت عنوان خریدار با آنها تماس و با ارائه چک جعلی کالاها را خرید می کردند ، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد این افراد با مالک کالاهایی مانند گوشی تلفن همراه، لوازم خانگی و دیگر لوازم که در سایت دیوار برای فروش آگهی شده بودند تماس و با ارائه چک جعلی از آنان کلاهبرداری می کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : پس از انجام یک سری اقدامات تخصصی هر 2 کلاهبردار شناسایی و دستگیر شدند که با ارائه مستندات پلیس به 3 میلیارد ریال کلاهبرداری به این شیوه اعتراف کردند.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سلیمیان ادامه داد: در رابطه با این پرونده 23 مالباخته در استان اصفهان و 2 استان همجوار شناسایی شدند که اموال آنها پس از طی مراحل قانونی بازگردانده می شود.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به همشهریان توصیه کردند: حتی الامکان معامله های خود را به صورت نقدی انجام دهید و قبل از قبول چک به بانک مراجعه و از اصالت آن مطمئن شوید و در صورت برخورد با اینگونه افراد بلافاصله با سامانه 110 تماس و موضوع را اطلاع دهید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کلاهبرداری سایت دیوار پلیس آگاهی مارک ویلموتس شاخص فلاکت رمز یکبار مصرف فیشینگ بانکی توقف تعهدات برجامی توزیع کاغذ بزرگداشت فردوسی بهنام صفوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه ای با بیش از ۶۰ نفر شاکی که به یکی از شهر های کشور متواری شده بود، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد.

سرهنگ سامان غنی زاده با اشاره به اینکه متهم از شاکیان مبلغی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال با روش پرداخت سود کلان، کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد