Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:20:33 GMT

3 تیم بازرسی دامپزشکی در مهاباد فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۸۰۴

3 تیم بازرسی دامپزشکی در مهاباد فعال شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: سه تیم بازرسی دامپزشکی برای اجرای طرح کنترل و نظارت بهداشتی بر بازار تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان فعال شد.

«بایزدید حسن پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بر بازار از اول ماه مبارک رمضان و با مشارکت این تیم های بازرسی دامپزشکی در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان این ماه ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: هر کدام از این تیم ها از 2 نفر کارشناس تشکیل شده که یک تیم در دامپزشکی مهاباد مسقر شده است و 2 تیم دیگر نیز به صورت سیار به پایش می پردازند.
وی افزود: این طرح با هدف حفظ امنیت غذایی، تامین سلامت مصرف‌کنندگان نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی سالم اجرا می شود.
حسن پور گفت: در این مدت تیم های دامپزشکی برکشتارگاه ها، تمامی مراکز عرضه، تولید و حمل و نقل فرآورده های خام دامی و غذاخوری های دارای مجوز فعالیت در ماه مبارک رمضان نظارت می کنند.
وی از عرضه کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود، با گروه های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.
وی از شهروندان نیز خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن های 42442228 و 42442229 این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و از خرید گوشت دام از قصابان دوره گرد و گوشت هایی که مهمور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.
وی به شهروندان اطمینان داد که فرآورده های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و ممهور به مُهر دامپزشکی باشد، به طور کامل سالم و بهداشتی است.
به گزارش ایرنا در شهرستان مهاباد 240 هزار راس دام سبک، 24 هزار راس دام سنگین، 500 راس تک سمی و پنج هزار قلاده سگ وجود دارد.
3020/6185/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دامپزشكي نظارت بر بازار مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه کارشناسان اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان تهران و دامپزشکی پردیس طی یک برنامه‌ریزی مدون و با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه یک واحد غیر مجاز و زیرزمینی تولید مکمل‌ها و افزودنی‌های خوراک دام و طیور را در شهرستان پردیس شناسایی کردند.

قابل ذکر است در این عملیات که با اخذ حکم قضایی و با همکاری پلیس امنیت انجام گرفت بیش از ۳۰ تن انواع مکمل و افزودنی‌های غیر مجاز که در مکانی مجهول و با مواد اولیه فاقد هویت تولید می‌شد کشف و مکان مورد نظر پلمب شد.

دامداران و مرغداران گرامی جهت تامین نیازهای افزودنی و مکمل‌های دامی می بایست مواد مورد نیاز خود از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری و جهت احراز اصالت محصول می‌توانند از قسمت رهگیری مجوز از سامانه صدور پروانه‌های دامپزشکی به آدرس((cert.ivo.ir)) استفاده کنند.

کد خبر 6093227

دیگر خبرها

  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد