Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@13:47:40 GMT

همتی: بانک‌ها نقدینگی تولید را تامین کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۹۳۷

ساعت24 -رئیس کل بانک مرکزی درباره روند اصلاح نظام بانکی گفت: امیدواریم با مجوزهای دریافتی از شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه به نتایج خوبی برسیم.

عبدالناصر همتی در جمع مدیران عامل بانک‌های کشور با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، یکی از اولویت‌های مهم سیستم بانکی را تامین نقدینگی بنگاه‌های تولیدی عنوان کرد و از مدیران بانکی خواست با شناختی که از واحدهای تولیدی فعال و موثر کشور دارند نسبت به پشتیبانی از آن‌ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بانک مرکزی روند اصلاح نظام بانکی را علیرغم پیچیدگی این کار و حساسیت آن خوب توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد با مجوزهای دریافتی از شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه به نتایج خوبی برسیم.

همتی تاکید کرد: واحدهای تولیدی موانع متعددی در مقابلشان هست که بدون رفع آن‌ها صرف تامین نقدینگی مشکل آن‌ها راحل نمی‌کند، لیکن بانک‌ها بایستی با شناختی که از واحدهای تولیدی دارند نسبت به تامین سرمایه در گردش واحدهای فعال و نیازمند نقدینگی اقدام کنند.

همتی با اشاره به اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه ۷ و ۱۵ ساله برای بخش کشاورزی و مسکن مناطق سیل زده از مدیران بانک‌ها خواست در پرداخت سهمیه‌های تعیین شده تسریع نمایند و بانک مرکزی نیز از نظر اعتباری از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

در این جلسه مدیران بانک‌ها در مورد ضرورت احیای کانون بانک ها، مسئله نحوه تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک ها، موضوع رمزهای یکبار مصرف، مسائل مربوط به واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌ها و سایر موارد نظرات خود را مطرح و بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید پیگیری لازم جهت حل و فصل مطالب مطروحه انجام گیرد.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی بودجه ۱۴۰۳ نشان میدهد حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در سال جاری لحاظ گردیده است.

این رقم برای وام ازدواج، ودیعه مسکن، ناباروی و موارد دیگری از این دست است. سال قبل نیز برای این قسمت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان لحاظ شده بود. براین اساس تسهیلات تکلیفی برای بانک‌ها افزایش نیافته است.

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون تلفیق بودجه این رقم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان با اصرار دولت مبنی بر عدم افزایش تسهیلات تکلیفی در راستای جلوگیری از افزایش پایه پولی و نقدینگی نسبت به سال ۱۴۰۲ ثبات مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی