Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - سفیر عراق در روسیه اعلام کرد که کشورش به آمریکا اجازه نخواهد داد از خاک این کشور به ایران تعرض کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، حیدر منصور هادی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: عراق کشور مستقلی است و ما اجازه نمی دهیم از خاک ما برای اقدامات نظامی علیه همسایگان استفاده شود.
وی درباره افزایش مناقشه میان ایران و آمریکا گفت: امیدوارم چنین رویدادی رخ ندهد زیرا که ما نمی خواهیم جنگ ویرانگر جدیدی در منطقه آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سفیر عراق، سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور از پیش برنامه ریزی شده بود.
وی افزود: عراق پیام صریح داد که ما می خواهیم بخشی از راه حل مساله باشیم و نه بخشی از مساله.
سفیر عراق در مسکو خاطرنشان کرد: بغداد از پیوندهای محکم خود با تهران و واشنگتن برای کاهش تنش ها استفاده می کند.
منصور هادی همچنین گفت که کشورش در دور بعدی مذاکرات آستانه که در نورسلطان پایتخت قزاقستان برای حل مسائل سوریه برگزار می شود نماینده ای را به عنوان ناظر اعزام می کند.
دیروز نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با نکوهش اتحادیه اروپا در ناتوانی برای کمک به ضررهای اقتصادی ایران و انتقاد از جنگ افروزی های آمریکا به صورت غیر مستقیم اعلام کرد که کشورش آتش نشان نیست که در هر نقطه آتشی برافروخته شود آن را خاموش کند.
اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي عراق ايران آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد