Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر مشاور امارات در امور خارجی با ادعای اینکه کشورش از توقف درگیری‌ها در لیبی حمایت می‌کند، اعلام کرد برخی از گروه‌های مسلحی که در کنار دولت وفاق ملی از طرابلس دفاع می‌کنند، دزد و راهزن هستند. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ بین الملل آفریقا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، 4 آوریل گذشته نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر به طرابلس حمله کرد تا به گمان خود این شهر را از گروه های تروریستی پاکسازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفتر گفته بود،  طرابلس را ظرف 3 روز تصرف خواهد کرد اما جنگ طرابلس بیش از یک ماه است که ادامه دارد. این در حالی است که حفتراز حمایت عربستان ، امارات و مصر بهره مند است و دولت وفاق ملی هم توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی  دریک نشست خبری که در دبی برگزار شد، اظهار داشت: تعداد زیادی از جنگجویانی که درکنار دولت وفاق ملی لیبی می جنگند، کسانی هستند که ما از آنان می ترسیم. این افراد به خاطرکارهایی که انجام داده اند باید توسط سازمان ملل و سایر کشورها مجازات شوند.

به نوشته درگاه اینترنتی " الوسط – لیبیا "  انور قرقاش گفت: طرابلس تحت سیطره گروه های مسلح است که برخی از آنها دزد و راهزن هستند. با وجود این، امارات از توقف درگیری های نظامی در پایتخت لیبی حمایت می کند و معتقد است بحران این کشور از طریق راهکارهای نظامی حل وفصل نمی شود، بنابراین ابوظبی خواستار بازگشت طرف های درگیر به پای میز مذاکره است.

براساس گزارش های محرمانه،  ماموران سازمان ملل درحال تحقق درباره نقش امارات در جنگ طرابلس هستند.  در 19 و 20 آوریل گذشته پهبادهای مهاجم به طرابلس موشک های هوا به زمین به سمت اهدافی در حومه جنوبی این شهر شلیک کردند که این موشک ها فقط در اختیار ارتش های امارات، قزاقستان و چین است.

تسلط نیروهای دولت وفاق لیبی بر بیشتر قسمت‌های فرودگاه طرابلس

در این نشست خبری وزیر مشاور دولت در امور خارجی امارات در تلاش برای منحرف کردن نگاه‌ها از دخالت امارات و رژیم سعودی و غربی‌ها در امور لیبی گفت: ژنرال حفتر پیش از حمله به طرابلس هیچ گونه هماهنگی در این خصوص با ابوظبی نکرده بود. با این حال معتقدیم لیبی از سوی  تندروها مورد تهدید قرار گرفته است و امیدواریم روزی فرا برسد که هیچ فرد تندرو و جهادی در لیبی وجود نداشته باشد.

سایت الوسط – لیبیا درخبر دیگری نوشت: سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی گفت: یک پهباد در منطقه الجفره ( غرب لیبی ) توسط نیروهای ما سرنگون شده و ما درحال تحقق هستیم که بدانیم این پهباد ساخت کجاست و چطور دراختیار شبه نظامیان ( مدافعان ) طرابلس قرار گرفته است.

سرهنگ " احمد مسماری"  اظهارداشت: دلایلی وجود دارد که نشان می دهد این پهباد توسط ترکیه دراختیار شبه نظامیان ( مدافعان ) طرابلس قرار گرفته است.

این ادعای سرهنگ مسماری از سوی هیچ منبع مستقلی تاکنون مورد تایید قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "امارات" اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار لیبی اخبار امارات اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا،  شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

میانگین شاخص کیفیت هوا در ۱۲ ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه‌ها با میانگین ۱۱۱ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های  حساس  است.

تهران از ابتدای سال، ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است و در هیچ روزی از سال جدید کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار نگرفته بود.

براساس این گزارش، میانگین شاخص کیفیت هوا از ۱۰۱-۱۵۰، ناسالم برای گروه حساس است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد.  برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز.

فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد؛ برای مثال دویدن.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی