Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:43:07 GMT

پایان پنجمین گشت تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۱۶۰

پایان پنجمین گشت تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، صمد حمزه‌ئی رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس اظهار داشت: در این گشت تحقیقاتی ۱۹ محقق در رشته‌های مختلف دریایی حضور داشتند و خلیج فارس از رودخانه اروند تا دریای عمان در منطقه چابهار مورد کاوش قرار گرفت.

وی افزود: از دستاورد‌های این گشت تحقیقاتی می‌توان به بررسی اثرات سیلاب‌های اخیر کشور بر اکوسیستم دریایی و کشف مرجان‌های فنجانی در عمق ۹۰ متری تنگه هرمز برای اولین بار در این منطقه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس گفت: همچنین در این گشت میزان تغییرات منطقه مرده دریایی در دریای عمان نیز بررسی شد.

حمزه‌ئی ابراز داشت: کاوشگر دریایی خلیج فارس نخستین و تنها کشتی تحقیقاتی کشور است که قابلیت تحقیق در علوم مختلف دریایی را دارد و به ابزار‌ها و تجهیزات مختلف اندازه گیری و نمونه برداری از بستر دریا تا عمق رسوبات کف دریا تا عمق ۳۰۰۰ متری از دریا‌ها و اقیانوس‌ها مجهز شده است که در این گشت نمونه برداری آب و رسوبات کف دریا تا عمق ۱۱۰۰ متری انجام شد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم هندبال جوانان در دومین دیدار تدارکاتی مقابل سپاهان نوین

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ملی‌پوشان جوان هندبال کشورمان که در پنجمین اردوی تیم ملی به سر می‌برند، امروز در دومین دیدار دوستانه خود با تیم لیگ برتری سپاهان نوین برنده شدند.   ملی‌پوشان این دیدار را با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ به سود خود به پایان رساندند.    تیم هندبال جوانان ایران چهارشنبه ۵ اردیبهشت نخستین دیدار دوستانه خود را برابر این تیم برگزار کرده بود.   با برگزاری این دو دیدار دوستانه پنجمین اردوی آماده‌سازی تیم هندبال جوانان ایران به کار خود پایان داد.

دیگر خبرها

  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • پیروزی تیم هندبال جوانان در دومین دیدار تدارکاتی مقابل سپاهان نوین
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود